Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودیان گفت: با وجود صدور مجوزهای مربوطه از سوی وزارت صمت و همچنین استقرار بازرسان سازمان استاندارد در مراکز تبدیل اما هنوز بسیاری از امکانات و تجهیزات مورد نیاز تامین نشده است.

علی محمودیان رئیس اتحادیه سوخت‌های جایگزین در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا درباره نحوه اجرای طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی گفت: طرح دوگانه‌سوز کردن یارانه‌ای خودروهای عمومی سه ضلع مجری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت نفت با همکاری شرکت‌های منتخب مسئولیت تامین کیت و قطعات تبدیل را بر عهده دارد. هزینه اجرای این طرح نیز از محل ما به تفاوت مصرف گاز CNG و بنزین تامین می‌شود. شرکت‌های تامین کننده قطعات، تجهیزات مورد نیاز را به مراکزی که زیرمجموعه وزارت صمت هستند تحویل می‌دهند تا تبدیل در این مراکز انجام شود. ضلع سوم این طرح نیز سازمان ملی استاندارد است که نمایندگان آن در مراکز مجوزدار مستقر هستند و پس از اینکه فرآیند تبدیل انجام شد این افراد گواهی استاندارد آن را صادر می‌کنند.

علت نبود برخی تجهیزات تبدیل

وی به مشکلات فعلی تبدیل خودروهای دوگانه‌سوز اشاره کرد و گفت: با وجود صدور مجوزهای مربوطه از سوی وزارت صمت و همچنین استقرار بازرسان سازمان استاندارد در مراکز تبدیل اما هنوز بسیاری از امکانات و تجهیزات مورد نیاز تامین نشده است. به نحوی که تعداد زیادی از مشتریان پس از تعیین زمان جهت مراجعه به مراکز تبدیل با موجود نبودن تجهیزات روبرو می‌شوند. علت این موضوع نیز وابستگی مواد اولیه مخزن‌های سی ان جی به واردات است. در ماه‌های اخیر به دلیل شیوع کرونا و عدم تخصیص ارز به تامین کنندگان این قطعات، واردات  مواد اولیه ساحت تجهیزاتی مانند مخزن به مشکل خورده است. درحال حاضر مقدار محدودی از مواد اولیه تامین شده که در مراکز مربوطه، مخازن در حال تولید است.

محمودیان در پاسخ به سوالی درباره دریافت هزینه از برخی مراجعان مراکز تبدیل سی‌ان‌جی نیز گفت: در صورت ثبت‌نام در سامانه جامع خودروهای گاز سوز، مراکز مجاز برای مراجعان نشان می‌دهد. در این صورت از هرگونه تخلف در زمینه پرداخت وجوه جلوگیری خواهد شد زیرا برخی از مردم که به مراکز غیرمجاز مراجعه کردند از آن‌ها درخواست پرداخت وجه شده است. مراجعان نباید هیچ‌گونه هزینه‌ای برای تبدیل پرداخت کنند.

وی به لزوم دریافت گواهی تبدیل از مراکز مربوطه اشاره کرد و گفت: پس از انجام تبدیل و نصب قطعات، دارندگان خودروی عمومی باید گواهی را برای تبدیل خودرو خود دریافت کنند زیرا پلیس راهور ناجا با این گواهی، دوگانه سوز بودن خودروهای عمومی را معتبر می‌دانند.

رئیس اتحادیه سوخت‌های جایگزین خاطر نشان کرد: تاکنون حدود 30 هزار مالک خودروهای عمومی برای دوگانه‌سوز کردن یارانه‌ای ثبت‌نام کرده‌اند در بخش تبدیل آزاد نیز حدود 360 هزار خودرو ثبت نام کردند. ظرفیت یارانه‌ای که برای تبدیل خودروهای دوگانه‌سوز در نظر گرفته شده یک میلیون و 464 هزار خودرو در مدت سه سال است.

انتهای پیام/4141

منبع: آنا

کلیدواژه: خودروهای عمومی سوخت جایگزین دوگانه سوز دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی مراکز تبدیل ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۳۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم مقام معلم به یک فرهنگ و خیزش عمومی تبدیل شود

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، نشست هم اندیشی در خصوص ویژه برنامه های بزرگداشت مقام معلم، به ریاست مهران فاطمی؛ استاندار یزد و با حضور جمعی از مدیران استان برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست، با اشاره به نقش نظام تعلیم و تربیت در توسعه و پیشرفت یزد، گفت: آموزش و پرورش، بعد از نهاد خانواده مهمترین و مقدس ترین نهاد در کشور است.

وی در ادامه به جایگاه و مقام رفیع معلمین در دین مبین اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: در هفته تکریم مقام معلم باید یک خیزش عمومی در راستای تکریم مقام معلم در سطح جامعه شکل گیرد.

فاطمی با بیان اینکه تکریم مقام معلمین باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل و نهادینه شود، خاطرنشان کرد: تکریم معلمین نباید منحصر به یک هفته خاص باشد بلکه اوج آن باید در این هفته باشد.

استاندار یزد در ادامه به ویژه برنامه های بزرگداشت مقام معلم اشاره و بر برگزاری این برنامه ها در شان جامعه فرهنگیان و به بهترین نحو ممکن تاکید کرد.

خبرنگار: محمد حسین زارع زردینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228789 برچسب‌ها استان یزد دانشگاه فرهنگیان آموزش و پروش وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • گلایه متقاضیان سرای خودرو از تاخیر در پلاک گذاری کامیونت‌ها
  • اعلام قطع روابط با اسرائیل از سوی کلمبیا
  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه
  • غافلگیری سایپا برای متقاضیان این خودرو
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • زیرساخت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی موجود نیست
  • نارضایتی متقاضیان از تاخیر در تحویل خودروی جک اس ۵
  • وضعیت سنجش رسانه‌های خدمت عمومی در ایران
  • تکریم مقام معلم به یک فرهنگ و خیزش عمومی تبدیل شود
  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت