Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-04@06:29:32 GMT

اولین مجلس عصر گام دوم انقلاب اسلامی همین مجلس یازدهم هست

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۴۰۷۹

اولین مجلس عصر گام دوم انقلاب اسلامی همین مجلس یازدهم هست

به گزارش صدای ایران، دکتر دکتر مسعود قاسمی کارشناس مسائل سیاسی در برنامه هزار در چهار صدای ایران، اظهار داشت: همانطور که مستحضرید، ما در ایام شروع به کار مجلس شورای اسلامی قرار داریم و اولین مجلس عصر گام دوم انقلاب اسلامی همین مجلس یازدهم هست، و ما با مطالعه و ملاحظه قانون اساسی فکر می‌کنم چیزی حدود بیست و نه اصل قانون اساسی مستقیما به وظایف قوه مقننه پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:مادرمجلس با دو رویکرد قانون گذاری و نظارت بر اجرا قانون مواجه هستیم، به هر حال دین مبین اسلام هم رویکرد قانون مداریست و بنیانگذار انقلاب هم به خوبی اشاره داشتند و در جمله‌ای فرمودند که حکومت اسلام حکومت قانون است، اگر ما در سایه اجرا قانون به آن مطلوبیتی که به دنبالش هستیم بخواهیم برسیم، مهمترین مرجعی که تضمین می‌کند حرکت قوه مجریه یا دولت روی ریل قانون می‌باشد، مجلس شورای اسلامی است.
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: ما باید بتوانیم این تکلیف را با فرهنگ سازی از نمایندگان مجلس مطالبه کنیم، متاسفانه می‌بینیم در فرایند‌های انتخابات و دوران تبلیغات مخصوصا در شهرستان‌ها شیوه‌های جمع آوری رأی با آن چیزی که در قانون آمده مغایرت پیدا می‌کند وانحراف دارد به نظربنده وظیفه یک نماینده مجلس کار چاق کنی نیست، نماینده مجلس یک ناظر به اجرای قانون در سطح کلان می‌باشد.
قاسمی افزود:، یک نماینده مجلس بیشتر از اینکه در خواست کننده باشد باید باز خواست کننده باشد، اینکه مردم در زمینه معیشتی و بحث‌های اقتصادی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند بر کسی پوشیده نیست، اما به نظر بنده باید دنبال راهکار‌های بنیادی بگردیم تا اینکه دنبال راهکار‌های مقطعی باشیم و یک نماینده نباید وقتش را صرف کار‌های خرد حوزه انتخابیه اش کند.
ایشان ادامه دادند: یک نماینده نباید در زمان انتخابات قول‌هایی بدهدکه انتظارات خیلی زیادی را به سمت خودش گسیل نماید از جمله می‌بینیم که یک نماینده به دنبال یک مجوز خبازی در حوزه انتخابیش می‌باشد و شأن یک نماینده این نیست، بلاخره یک نماینده باید دولت را وادار به اجرا قانون کند، ما قانون ششم توسعه را داریم در فصل‌های مختلف می‌توانیم این را به تناسب وزارتخانه‌ها احصا و تفکیک بندی کنیم و از وزیر مربوطه این‌ها را مطالبه کنیم و کمیسیون‌های تخصصی مجلس به عنوان بازوی تخصصی در این امر میتوانند مثمر ثمرواقع بشوند.
برنامه هزار درچهار کاری از پایگاه خبری صدای ایران، که ۱۰۰۰ کلیپ ۴ دقیقه‌ای از تحولات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران در راستای گام دوم انقلاب می‌باشد.
ویدئو گفتگوی صدای ایران با دکتر مسعود قاسمی کارشناس مسائل سیاسی در برنامه ۱۰۰۰ در ۴ را در ادامه ببینید:    

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: 1000در4 صدای ایران مجلس وظایف یک نماینده صدای ایران یک نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۴۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، احمد راستینه با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی گفت: ارتقای سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از نیم به سه درصد از مهمترین دستاورد‌های مجلس یازدهم بود.
وی افزود: با توجه به اهمیت مساله فرهنگ تلاش می‌شود این سهم از بودجه عمومی به پنج درصد ارتقا یابد در این صورت است که می‌توان ادعا کرد حداقل‌های تحول نظام فرهنگی کشور فراهم شده است.
نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تا قبل از مجلس یازدهم به غیر از اعتبارات جاری و حقوقی، هیچ اعتباری برای تحول فرهنگی و تولید محتوا پیش‌بینی نمی‌شد، اما امروز در یک جدول از مجلس شورای اسلامی اعتبار برای این بخش مصوب شد.
وی گفت: از این مبلغ سهم فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و ورزشی دانش‌آموزان ۳۶ هزار میلیارد ریال و ۲۵ هزار میلیارد ریال هم برای ترویج فرهنگ ازدواج، حجاب، عفاف و برنامه‌های فرهنگی موثر در دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.
راستینه با اشاره تصویب قانون خانواده و جوانی جمعیت در مجلس یازدهم گفت: ۲۷ صدم مالیات بر ارزش افزوده سهم ورزش دانش‌آموزی است و در این ارتباط ۷۰ هزار میلیارد ریال از محل بودجه در این بخش مصوب شده است.
این عضو کمسیون فرهنگی مجلس یازدهم افزود: یکی از کارکرد‌های مجلس یازدهم انجام کار تحولی برای پویانمایی است که برای تولید محتوای ویژه کودک و نوجوان اعتبار ویژه مصوب شده است.
وی با تاکید بر اینکه کمبود معلم تنها مختص یک استان نیست، گفت: نظام آموزش و پرورش در ۱۰ سال گذشته نسبت به امر جذب معلم کوتاهی بسیاری داشت و ردیف استخدامی برای جذب معلمان داده نشد و همین امر موجب شد تا امروز با مشکل کمبود معلم روبرو شویم.
نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نشست‌های نظارتی مجلس شورای اسلامی، تلاش براین است که در سال تحصیلی جدید مشکلات کمتری در خصوص تامین معلم وجود داشته باشد.
به گفته راستینه، افزایش ظرفیت جذب و استخدام معلمان از سوی سازمان امور استخدامی و افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان از جمله راهکار‌های در نظر گرفته شده برای کاهش مشکل کمبود معلم است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت
  • همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد + اسامی اعضا