Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی عابدینی که با تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر سهمیه حضور در المپیک توکیو را به دست آورده است در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح شرایط تمرینی و اوضاع زندگی‌اش در این روزهای کرونایی پرداخت. ضمن اینکه گلایه هایی هم بابت مسائل مالی مطرح کرد. 

چهار ماه است که «روستانشین» هستم
وی با بیان اینکه از چهار ماه پیش به روستای شورمست رفته و در آنجا پیگیر تمریناتش است، گفت: در تهران بهانه ای برای ماندن نداشتم، اردویی نیست که ملزم به حضور در آن باشم، به غیر از تمرین و حضور در مسابقات هم شغلی ندارم که درگیرش باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل به روستای پدری ام آمدم تا در فضای سالمِ اینجا تمرینات شخصی ام داشته باشم. 

اوضاع بهتری نسبت به خیلی از کشورها داریم
این ملی پوش شمشیربازی با تاکید بر اینکه از بسته های حمایتی که توسط کمیته ملی المپیک در اختیارش گذاشته برای پیگیری تمرینات انفرادی اش استفاده می کند، تصریح کرد: چاره ای نیست جز اینکه با این شرایط کنار بیاییم و از تمرین غافل نشویم تا بعدها از حیث آمادگی متحمل آسیب و فشار کمتری باشیم. البته که اوضاع ما (شمشیربازی ایران) نسبت به خیلی از کشورها بهتر است چون حداقل سهمیه‌مان را گرفته ایم. 

خدا رو شکر دغدغه سهمیه المپیک نداریم
عابدینی در این زمینه ادامه داد: کشورهایی مانند فرانسه و روسیه تا پیش از بحران کرونا نتوانستند تکیف سهمیه المپیک خود را روشن کنند. خیلی از کشورهای دیگر هم هنوز سهمیه ای نگرفته‌اند. شمشیربازان این کشورها این روزها علاوه بر تحمل معضلات کرونا، استرس المپیک و برگزاری مسابقات انتخابی آن برای کسب سهمیه را هم دارند اما خدا رو شکر ما حداقل به دور از این دغدغه هستیم. 

منتظر المپیک هستم اما ...
شمشیرباز المپیکی ایران که تجربه حضور در المپیک ریو هم را در کارنامه دارد، به اعلام زمان بندی مسابقات شمشیربازی در بازی های المپیک توکیو اشاره کرد و گفت: اینگونه به نظر می رسد که مسئولان کمیته بین المللی المپیک و برگزارکنندگان المپیک مصمم به برگزاری این بازی ها هستند. تلاش ژاپنی ها این است که بدون آسیب به کسی، میزبانی بازی ها را به سرانجام برسانند. ما هم منتظریم دوره ویروس کرونا به پایان برسد و المپیک برگزار شود اما واقعا هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. 

اولویت حفظ سلامتی و جانم است نه المپیک 
وی تاکید کرد: واقعا دوست دارم المپیک با تمام قدرت و بهترین شرایط برگزار شود و تیم ایران هم با بیشترین آمادگی در بازی ها شرکت کند اما واقعیت این است که فعلا با اوضاعی که کرونا برای‌مان درست کرده، حفظ جان و سلامتی برایم اولیت دارند. من دو فرزند دارم و حفظ سلامتی خودم، آنها و همسرم برایم نسبت به المپیک اولویت دارد. 

حقوق ۷ میلیونی کفاف زندگی ام را نمی دهد 
عابدینی همچنین به شرایط مالی‌اش و آسیب های اقتصادی که به خاطر کرونا متحمل شده است، اشاره کرد و گفت: انتقاد برخی از قهرمانان و ورزشکاران از اوضاع مالی را درک می کنم و قبول دارم. من خودم حقوق ماهیانه۷ میلیون تومانی از فدراسیون شمشیربازی می گیرم اما واقعا در این شرایط خیلی کفاف زندگی‌ام نمی دهد. به خصوص این چندماه که منبع درآمدی دیگری نداشته‌ام و بعضا مجبور شده ام از جیب هزینه کنم. 

قرارداد ۴۰ میلیونی ام روی هوا رفت 

عضو تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر به لغو لیگ باشگاهی این رشته به خاطر گستردگی ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: برای حضور در مسابقات لیگ قرارداد ۴۰ میلیون تومانی منعقد کرده بودم. فقط یک هفته بازی کرده بودیم که کرونا باعث منتفی کردن برگزاری ادامه مسابقات شد. به همین دلیل قراردادمان هم به طور کلی لغو شد. 

از لغو مسابقات بین المللی هم ضرر مالی دیدم 
وی با یادآوری اینکه همزمان با ایران برگزاری مسابقات در دیگر کشورها هم منتفی شد، افزود: لغو مسابقات بین المللی شمشیربازی و از دست رفتن فرصت حضور در آنها هم به نوعی باعث آسیب مالی شد. به هر حال بعضا به واسطه حضور در این رقابت ها و نتایجی که می گرفتیم، پاداشی دریافت می کردیم اما کرونا این مسیر مالی را هم برای من و خیلی دیگر از ورزشکاران مسدود کرد. 

لازم باشد برای خودم شغلی دست و پا می کنم 
یکی از چهار نماینده شمشیربازی ایران در المپیک توکیو تاکید کرد: خلاصه اینکه کرونا آسیب مالی زیادی به ورزشکاران زده به خصوص که خیلی از ما به غیر از ورزش و مسابقه، منبع درآمدی دیگری نداریم. تحمل این شرایط راحت نیست بنابراین لازم باشد شغلی برای خودم دست و پا می کنم. 

پیگیر استخدامم هستم
مجتبی عابدینی در پایان گفتگو با خبرنگار مهر گفت: البته که ما قهرمانان ورزشی امتیاز استخدام شدن را داریم اگرچه خیلی سخت به نتیجه می رسد با این حال از طریق رئیس کمیته ملی المپیک پیگیر استخدامم هستم و امیدوارم نتیجه بگیرم. 

کد خبر 4978536 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شمشیر بازی مجتبی عابدینی ویروس کرونا المپیک 2020 توکیو کسب سهمیه المپیک لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران ویروس کرونا والیبال فدراسیون کشتی تیم فوتبال تراکتور علیرضا بیرانوند فدراسیون والیبال لیگ برتر والیبال تیم فوتبال فولاد خوزستان وزارت ورزش و جوانان تیم فوتبال سپاهان اصفهان تیم ملی فوتسال ایران بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط حضور حسن یزدانی در المپیک پاریس مشخص شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،فدراسیون کشتی اعلام کرد نظر به سوابق قهرمانی و افتخارآفرینی آقای حسن یزدانی و با توجه به انجام عمل سنگین کتف، تصمیمات کادر فنی در خصوص منتخب وزن ۸۶ کیلوگرم با توجه موارد فوق و مفاد چرخه انتخابی به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱- با توجه به اینکه رقابت‌های رنکینگ مجارستان آخرین میدان جدی است که ۵۰ روز پیش از المپیک پاریس برگزار می‌شود، آقای حسن یزدانی که ۹ ماه به دلیل عمل جراحی سنگین بر روی کتف از میادین دور بوده، به تنهایی به مسابقات اعزام خواهد شد و درصورتی که ایشان از سلامت بدنی و آمادگی جسمانی لازم جهت حضور در مسابقات برخوردار باشد و این موضوع مورد تأیید کادر فنی نیز قرار بگیرد، ایشان ملی‌پوش ایران در وزن ۸۶ کیلوگرم به جهت حضور در المپیک پاریس خواهد بود.

۲- در صورتی که شرایط درج شده در بند ۱ حاصل نشود، کادر فنی به اقتضای شرایط موجود، تصمیمات جدیدی در مورد انتخاب ملی پوش این وزن اتخاذ می‌نماید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمرین تیم ملی والیبال و یک تماشاگر ویژه: آقای رئیس!
  • شرایط حضور حسن یزدانی در المپیک پاریس مشخص شد
  • دختر شمشیرباز اسلحه اپه ایران از کسب سهمیه بازماند
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • کامران همچنان امیدوار به المپیک (عکس)
  • شمشیرباز یزدی از کسب سهمیه المپیک بازماند
  • ناکامی دو ملی‌پوش شمشیربازی در کسب سهمیه المپیک
  • شمشیرباز اسلحه فلوره دختران حذف شد
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک