Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- اعضای تیم فوتبال باشگاه وچان نماینده استان کردستان راز موفقیت خود را در کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات لیگ برتر بانوان، اعلام کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، لیگ برتر فوتبال بانوان در فصل گذشته با حضور 14 تیم از شهر‌های مختلف کشورمان کارش را آغاز کرد و با قهرمانی تیم شهرداری بم نیم فصل اول را به پایان رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادامه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان در نیم فصل دوم بدون هیچ مشکلی آغاز شد، اما تنها چهار هفته به پایان رقابت‌ها باقی مانده بود که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا این بازی‌ها لغو شد. اینک بعد از گذشت حدود 6 ماه از لغو بازی‌ها، سازمان لیگ به‌طور رسمی تیم شهرداری بم را به‌عنوان قهرمان فصل معرفی و لیگ 98  را به پایان رساند.

با توجه به درخواست باشگاه‌های حاضر در مسابقات لیگ برتر فوتبال بانوان از سازمان لیگ مبنی بر اتمام مسابقات و تصویب هیئت رییسه سازمان، به‌منظور حفظ سلامت بازیکنان مقرر شد مسابقات لیگ برتر بانوان در فصل 99-98 خاتمه یابد و نتایج به‌دست آمده تا پایان هفته هجدهم و جدول امتیازات به عنوان رده‌بندی نهایی تیم‌ها در این فصل منظور شود.

با اتخاذ این تصمیم، تیم فوتبال باشگاه وچان نماینده استان کردستان در رقابت‌های لیگ برتر بانوان با کسب 48 امتیاز پس از تیم شهرداری بم با 54 امتیاز به‌عنوان نایب قهرمانی این مسابقات دست یافت و شهرداری سیرجان نیز با 41 امتیاز مقام سوم را به خود اختصاص داد.

تیم وچان کردستان نخستین سال حضور خود در لیگ برتر فوتبال بانوان را با هدایت «سمیه شهبازی» تجربه کرد. این تیم علی‌رغم همه مشکلات توانست نتایج درخشان و رکورد‌های خوبی را با بازیکنانش در مسابقات به‌دست آورد.

بیشتر بازیکنان وچان کردستان از ترکیب فصل 97 باشگاه سپاهان اصفهان انتخاب شده بودند که به همراه مربی خود، سمیه شهبازی تجربه‌ای جدید را در کردستان کسب کردند. این تیم با 48 امتیاز به‌عنوان نائب قهرمان لیگ انتخاب شد.

«سمیه خرمی» بازیکن تیم وچان با به ثمر رساندن 27 گل در این فصل، عنوان خانم گل رقابت‌ها را از آن خود کرد. از دیگر افتخارات تیم وچان در فصل 98، رکوردشکنی «زهرا خواجوی» دروازه‌بان وچان با بسته نگه داشتن دروازه‌اش به مدت 953 دقیقه بود.

هدفمان در فصل آینده "کسب عنوان قهرمانی" لیگ برتر بانوان کشور است

شرمین رحمتی، مدیر باشگاه وچان کردستان درباره سطح برگزاری لیگ برتر بانوان در سال گذشته به خبرنگار ورزشی تسنیم در سنندج می‌گوید: لیگ برتر فوتبال بانوان هر سال منظم‌تر و با برنامه‌تر برگزار می‌شود، ما در باشگاه وچان نیز سعی داشته هر فصل تیم بهتری را روانه مسابقات کنیم، با این حال لیگ فوتبال بانوان نیاز به توجه و حمایت بیشتری از طرف فدراسیون فوتبال داشته و باید نگاه ویژه‌ای به فوتبال بانوان داشته باشند.

وی با ابراز خوشحالی از کسب عنوان نائب قهرمانی تیمش افزود: کسب مقاوم دوم که برای اولین بار توسط نماینده فوتبال استان به‌دست آمده بسیار خوشحال‌کننده است و این موفقیت نتیجه زحمات چندین ساله تمامی اعضاء باشگاه است.

رحمتی عنوان کرد: تیم وچان هم‌اکنون در ایران جز تیم‌های ریشه‌دار است و سال‌های سال باید مورد حمایت مسئولان و مردم استان باشد، امیدوارم باتوجه به پتانسیل مناسب، بتوانیم در فصل آینده با کسب عنوان قهرمانی، دل همه کردستانی‌ها را شاد کنیم.

وی هدف باشگاه و اعضای تیم در سال آینده را کسب عنوان قهرمانی در لیگ عنوان و اظهار کرد: باشگاه در تدارک بستن تیمی قوی با شخصیتِ قهرمانی است، مجموعه‌ای که دارای چارتی منظم و هدفمند باشد و در نظر داریم بازیکنانی را پرورش دهیم که سال‌های سال در اختیار باشگاه باشند، کمااینکه برنامه‌هایی برای فعال کردن مدرسه فوتبال باشگاه در سطح استان داریم.

لیگ برتر فوتبال بانوان| «وچان کردستان» نایب قهرمان شدگفت‌وگوی خواندنی تسنیم با رکورددار کلین‌شیت فوتبال ایران / ‌آیا زهرا خواجوی‌ ‌لژیونر می‌شود؟ + فیلم

مدیر موفق فوتبال استان کردستان تصریح کرد: فوتبالیست‌های خوبی در سطح استان داریم که با در اختیار گذاشتن امکانات می‌توانند در سطح اول فوتبال ایران توپ بزنند. شهرستان‌های استان در این زمینه موفق‌تر عمل کرده و بازیکنان زیادی در اختیار تیم لیگ برتری ما قرار داده اما متأسفانه زمین‌های چمن مناسب و زمان‌های مناسبی در اختیار تمرین بانوان قرار نمی‌گیرد و این مهم باعث شده که دختران از این رشته استقبال خوبی نداشته باشند.

وی درباره استفاده از بازیکنان بومی اظهار کرد: در تمامی این سال‌ها بازیکنان بومی استان که توانایی همراهی تیم را داشته، در کنار تیم بوده و این تیم بستر خوبی برای استعدادهای ناب استانمان است و امیدواریم با فعالیت‌های با برنامه‌تر و علمی‌تر مدارس فوتبال در بخش پایه بازیکنان بومی بیشتری در لیگ برتر بازی کنند.

رحمتی افزود: تیم وچان در سطح اول فوتبال ایران توپ می‌زند و برای کسب عنوان قهرمانی تلاش می‌کند پس بازیکنان باید از نظر فنی عالی و باتجربه باشند، به همین دلیل ما باید در کنار بازیکنان بومی از فوتبالیست‌های باتجربه غیربومی نیز استفاده کنیم.

مدیر باشگاه وچان کردستان با ابراز گله‌مندی از عدم پوشش اخبار بانوان در فوتبال کشور می‌گوید: قطعاً رسانه و تبلیغات در بحث تیم‌داری و حمایت باشگاه‌ها و اسپانسرها حرف اول را می‌زند، وقتی که فوتبال بانوان و کلاً ورزش بانوان پوشش رسانه‌ای ندارد به‌طور طبیعی کسی استقبال نمی‌کند و حتی انگیزه‌ای برای بازیکنان هم نمی‌ماند، پوشش خبری در پیشرفت ورزش بانوان تأثیر قابل توجهی دارد و امیدواریم مسئولان فکر و تدبیری اساسی برای این قضیه بیندیشند چراکه فوتبال بانوان از لحاظ مالی و معنوی نیاز به توجه دارد.

راز موفقیت خانم گل مسابقات لیگ برتر فوتبال بانوان کشور

سمیه خرمی، مهاجم باشگاه وچان که با 27 گل زده عنوان خانم گلی لیگ برتر بانوان را کسب کرد، به خبرنگار ورزشی تسنیم کردستان می‌گوید: خوشبختانه امسال توانستیم با انجام تمرینات سخت و با برنامه که توسط کادرفنی در نظر گرفته شد، مقام دوم را بدست آوریم‌.

وی تصریح کرد: حس خیلی خوبی است که با 27 گل زده عنوان خانم گلی را بدست آوردم، این موفقیت را با کمک و حمایت همه اعضاء کسب کرده و من کمترین نقش ممکن را در این افتخار دارم.

خرمی سطح لیگ برتر بانوان را خوب توصیف کرد و ادامه داد: لیگ برتر بانوان نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته و تیم‌ها با آمادگی بهتری وارد مسابقات شدند، باشگاه وچان هم با برنامه‌ریزی مناسب مدیریت باشگاه و کادر فنی امسال برای حضور در بین سه تیم اول جدول، وارد مسابقات شد و به هدف باشگاه دست پیدا کردیم.

مهاجم گلزن وچان کردستان که سابقه کسب خانم گلی در لیگ دسته اول با استقلال تهران را در سابقه دارد درباره آینده فوتبالی خود می‌گوید: هدف هر فوتبالیستی لژیونر شدن است و امیدوارم بستری فراهم شود تا بتوانم در خارج کشور به فوتبالم ادامه بدهم.

خرمی عنوان کرد: فعلاً هیچ تصمیمی راجب به فصل آینده نگرفته‌ام اما اگر همچنان در خدمت باشگاه وچان باشم، تمام تلاشم کسب قهرمانی تیم است و این مهم باتوجه به پتانسیل بالای فوتبال بانوان استان دور از دسترس نیست.

کیفیت لیگ برتر فوتبال بانوان افت کرده است

الهام فرهمند، ملی‌پوش باشگاه وچان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج خط دفاعی مستحکم تیم را عامل کسب نائب قهرمانی دانست و اظهار کرد: امسال توانستیم رکوردهای متعددی را جابه‌جا کنیم از جمله شکستن رکورد بسته نگه‌داشتن دروازه، توسط خانم خواجوی و همین موضوع باعث شد تعداد گل خورده تیم بسیار کم باشد.

وی تصریح کرد: همه تلاش کادر فنی و بازیکنان باشگاه، کسب نتایج خوب و خوشحال کردن دل هوادارن کردستانی بود و خوشحالیم تا حدودی توانستیم شادی را برای مردم خونگرم کردستان به ارمغان بیاوریم.

فرهمند که یکی از بهترین پاسورهای لیگ برتر فوتبال بانوان است، می‌گوید: به نظرم کیفیت لیگ برتر بانوان نسبت به سال‌های قبل افت داشته و شاهد رقابت بین تیم‌های بالا جدولی نبودیم و تقریباً خیلی زود تیم‌های اول تا سوم مشخص شده بودند.

هافبک تیم ملی فوتبال بانوان با گلایه از مسئولان برگزاری مسابقات افزود: به دلیل اینکه فوتبال بانوان پوشش خبری داده نمی‌شود و بازی‌ها فیلمبرداری نمی‌شوند، خیلی راحت آمار‌ها جابه‌جا می‌شود.

وی عنوان کرد: باتوجه به پستی که در آن بازی کرده، وظیفه خلق موقعیت برای مهاجمین تیم برعهده‌ام است و خوشحالم که می‌توانم زمینه‌ساز گلزنی و برد تیم شوم، سال گذشته 19 پاس گل واقعی در آمارم ثبت شد و از عملکرد خودم رضایت کامل دارم.

فرهمند درباره آینده فوتبالی خود و حضور در فوتبال کردستان می‌گوید: در حال حاضر به صورت اختصاصی مشغول تمرین هستم و هیچ تصمیمی برای فصل آینده نگرفتم، در مورد فوتبال کردستان واقعاً استعداد زیادی در بین بانوان استان وجود دارد که می‌توان کردستان را یکی از قطب‌های فوتبال بانوان کشور دانست و اگر مسئولان استانی از این استعدادها حمایت کنند، می‌توانیم شاهد قهرمانی تیم کردستان در مسابقات لیگ برتر باشیم.

انتهای پیام/489/ ز

R7848/P/S6,66/CT2 بیشتر بخوانید... خواجوی: از اول هم موافق پایان لیگ برتر فوتبال بانوان بودم/ تصمیم جدی برای ماندن یا رفتن از وچان نگرفته‌ام «سمیه خرمی» خانم گل مسابقات لیگ برتر فوتبال بانوان کشور شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... خواجوی: از اول هم موافق پایان لیگ برتر فوتبال بانوان بودم/ تصمیم جدی برای ماندن یا رفتن از وچان نگرفته‌ام «سمیه خرمی» خانم گل مسابقات لیگ برتر فوتبال بانوان کشور شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون ۶۰روزه‌ای که ابلاغیه آن ۶۰۰روزه شد ۲ اینجا «دیسفان گناباد»؛ روستایی که ۱۸ سال صدای گریه نوزادی را نشنیده است ۳ گزارش| وضعیت قرمز کرونا در استان اصفهان/ خط و نشان استاندار برای کسانی که ‌بهداشت‌ را رعایت نمی‌کنند ۴ متخصص بیماری‌های عفونی پاسخ می‌دهد؛ آیا ‌کرونا از طریق غذا و نوشیدنی منتقل می‌شود؟ ‌ ۵ به مناسبت پرواز جاودانه شهید دوران|در رثای خلبانی که صدام برای سرش جایزه گذاشت/ داغ‌هایی که شهید دوران بر دل رژیم بعث گذاشت ۶ روایت تسنیم از محرومیت‌های سیستان و بلوچستان/ روستای «کدَرم» محروم از خدمات اولیه زندگی+ فیلم ۷ رئیس مجلس شورای اسلامی به خوزستان سفر می‌کند+ برنامه‌ها ۸ ویژه‌برنامه‌های سالروز ازدواج امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود مهمترین اخبار استانها رقص کرونا در عروسی‌ها/ آمار فوتی‌ها همچنان رو به افزایش/ خراسان‌جنوبی به وضعیت هشدار رسید وزیر ارشاد: «سه‌شنبه‌های تکریم» از مقام شهدا به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع‌مقدس برگزار می‌شود گلستان|جستجوهای تخصصی و میدانی پلیس در منطقه جهان‌نما/ اثری از دختر گمشده نیست نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات مدیرکل سابق ورزش و جوانان فارس؛ پرونده ۶ متهم دارد مهمترین اخبار تسنیم رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی ایران قطعاً ضربه متقابل را به آمریکایی‌ها خواهد زد اعلام نتایج سومین دوره انتخابات پارلمانی سوریه ظریف: حامل پیام مهمی برای پوتین بودم/ توافقنامه همکاری‌ بلندمدت با روسیه نهایی می‌شود افزایش نابرابری در دنیا؛ کرونا ثروتمندان را داراتر و فقرا را ندارتر کرد جهانگیری در دیدار "الکاظمی": انتظار داریم دولت عراق موضوع ترور سردار سلیمانی را با جدیت پیگیری کند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسابقات لیگ برتر فوتبال بانوان فوتبال بانوان کشور کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر بانوان بازیکنان بومی وچان کردستان قهرمانی تیم فصل آینده تیم وچان رقابت ها خانم گل تیم ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت طرفداران منچستریونایتد از اظهارات تن هاخ: فصل بعد هم خبری از قهرمانی نخواهد بود!

تن هاخ مدعی شد تیمش در فصل آینده نیز نمی‌تواند برای کسب قهرمانی رقابت‌ کند 

طرفداری | در دیداری از هفته سی و پنجم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس فصل ۲۰۲۳/۲۴، عصر امروز (شنبه) منچستریونایتد پذیرای برنلی خواهد بود.

در حاشیه کنفرانس خبری پیش از این مسابقه، از اریک تن هاخ راجع به وضعیت منچستریونایتد در فصل آینده سوال شد. با این حال، سرمربی هلندی پاسخی به این سوال داد که خشم طرفداران شیاطین سرخ را برانگیخت و آن‌ها را مجبور به واکنش در شبکه‌های اجتماعی کرد.

سوال خبرنگار از تن هاخ: آیا منچستریونایتد در فصل آینده مدعی قهرمانی خواهد بود؟

اگر در فصل آینده تمام بازیکنان در دسترس باشند، ما برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر تلاش خواهیم کرد. اگر پنجره نقل و انتقالاتی خوبی داشته باشیم، می‌توانیم به رتبه‌های بالاتر هم فکر کنیم. تیم من در پست‌های کلیدی نیاز به تقویت دارد، هم‌چنین عمق ترکیب ما نیز باید بهتر شود.

این اظهارات اریک تن هاخ و صحبت از عدم توانایی منچستریونایتد برای کسب قهرمانی، هواداران منچستریونایتد را عصبانی کرده‌است. این در حالی است که آینده سرمربی هلندی روی نیمکت شیاطین سرخ به هیچ وجه تضمین شده نیست و ممکن است شاهد آخرین روزهای حضور او در اولدترافورد باشیم. منچستریونایتد با 53 امتیاز در رتبه ششم جدول قرار دارد و در صورتی که لیگ برتر انگلیس در کسب سهمیه پنجم لیگ قهرمانان ناکام بماند، این تیم شانس بسیار پایینی برای حضور در سطح اول مسابقات اروپایی خواهد داشت. آن‌ها روز پنجم خرداد در فینال جام حذفی به مصاف منچسترسیتی خواهند رفت و انتظار می‌رود پس از آن بازی، آینده اریک تن هاخ در اولدترافورد مشخص شود.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • فرش قرمز زیر پای تیمِ جدید استقلال!
  • قهرمان سابق لیگ به یک شرط دوباره مدعی می‌شود
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند
  • گواردیولا: با یک تساوی منچسترسیتی، آرسنال قهرمان لیگ برتر خواهد شد
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران
  • گذر از دوران سیاه؛ اورتون در لیگ برتر ماندگار شد
  • عصبانیت طرفداران منچستریونایتد از اظهارات تن هاخ: فصل بعد هم خبری از قهرمانی نخواهد بود!
  • قهرمانی تیم ساوالان اردبیل در مسابقات لیگ برتر فوتسال استان
  • برگزاری اردوی تدارکاتی تیم‌های هندبال بانوان و جوانان دختر