Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه هفت صبح، سایت اقتصادی بلومبرگ فهرستی از این عادات را ارائه کرده که به‌کارگیری آن‌ها می‌تواند به بهبود زندگی اقتصادی شما بینجامد:

 یک: پس‌انداز به‌صورت خودکار: درست است که هزینه‌های رو به افزایش پس‌انداز کردن را روزبه‌روز سخت‌تر می‌کند اما باید بکوشید که به پس‌انداز کردن عادت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
احتمالا هنوز هم می‌توانید راه‌هایی را برای کاهش هزینه‌ها و در نتیجه پس‌انداز بیابید. مهم این است که عادت کنید حتی به مقدار کم هم شده هر ماه کمی ‌پول به پس‌انداز خود بیفزایید.

نخستین گام در پس‌انداز کردن این است که هزینه‌های شما کمتر از درآمدتان باشد. البته تحقق این هدف چندان هم ساده نیست. برای مثال یک پژوهش نشان داده که مخارج حدود ۶۰درصد آمریکایی‌ها معادل درآمد آن‌ها است و درنتیجه پولی برای پس‌انداز باقی نمی‌ماند.

 دو: آمادگی برای هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده : رویدادهای غیرمنتظره ممکن است به‌طور ناگهانی زندگی ما را تحت تاثیر قرار بدهند. برخی از این رویدادها هزینه هم به‌همراه دارند. به همین خاطر بهتر است بکوشید که آماده چنین هزینه‌های غیرمترقبه‌ای باشید. هرچند چنین توصیه‌ای بدیهی به‌نظر می‌رسد اما جالب اینجاست که بخش قابل توجهی از افراد آن را به کار نمی‌بندند. برای مثال یک پژوهش نشان می‌دهد که ۴۷درصد خانوارهای آمریکایی اگر با هزینه ناگهانی ۴۰۰دلاری مواجه شوند، از پس پرداخت این هزینه بر نخواهند آمد، مگر اینکه مجبور شوند چیزی را بفروشند و یا پول قرض کنند.  سه: سرمایه‌گذاری متنوع: بسیاری از افراد تصور می‌کنند که سرمایه‌گذاری در بخشی مناسب و در زمان مناسب اصلی‌ترین عامل کسب بازده خوب است اما بسیاری از پژوهش‌ها نشان داده‌اند که اتفاقا در بلندمدت، این سرمایه‌گذاری متنوع است که می‌تواند سود قابل توجهی برای شما به‌همراه بیاورد.

در نتیجه اگر دیدی بلندمدت دارید، به جای اینکه همه پس‌انداز خود را به یک بازار مانند بازار سهام و یا بازار ارز اختصاص دهید، آن را در بازارهای متنوع سرمایه‌گذاری کنید. شاید در کوتاه‌مدت به نظر بیاید که بخشی از سود را از دست داده‌اید اما در بلندمدت احتمالا راضی خواهید بود و البته ریسک کمتری هم متحمل شده‌اید.

چهار: اجتناب از حق‌الزحمه‌های پرهزینه: شاید بخواهید برای تصمیم‌گیری‌های مالی با مشاوران مالی مشورت کنید و یا اینکه مدیریت سبد سرمایه خود را به فرد دیگری بسپارید. چنین اقداماتی هیچ ایرادی ندارند و اتفاقا مفید هم هستند اما باید توجه کنید که برای استفاده از چنین خدماتی، حق‌الزحمه‌های گران نپردازید. همچنین بهتر است این مشاوران مالی را هم در ریسک سرمایه‌گذاری‌ها شریک کنید. کد خبر 533183 برچسب‌ها پول مدیریت اقتصاد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پول مدیریت اقتصاد سرمایه گذاری پس انداز هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!

بحث از هزینه تولید و نمایش این آثار یک بُعد قضیه است و سوی دیگر ماجرا که اتفاقاً اهمیت بیشتری هم دارد، ناظر به پیامی است که این قبیل آثار به مخاطبان خود می‌فرستند و این که در ورای تولید و عرضه چنین محصولاتی چه فکر و اندیشه‌ای قرار است ترویج پیدا کند.

سید محمدمهدی موسوی در حوزه نوشت: چندی پیش خبری در رسانه‌ها انتشار یافت مبنی بر این که برای تولید هر قسمت سریال شبکه نمایش خانگی به طور متوسط ۳ تا ۵ میلیارد تومان هزینه می‌شود و طبعاً بخش قابل توجهی از این هزینه سرسام آور صرف پرداخت به بازیگران یا به تعبیر درست‌تر سلبریتی‌ها می‌شود.

به عنوان مثال چنانچه یک سریال شبکه نمایش خانگی ۱۵ قسمت داشته باشد به طور میانگین ۶۰ میلیارد تومان صرف ساخت آن می‌شود.

بحث از هزینه تولید و نمایش این آثار یک بُعد قضیه است و سوی دیگر ماجرا که اتفاقاً اهمیت بیشتری هم دارد، ناظر به پیامی است که این قبیل آثار به مخاطبان خود می‌فرستند و این که در ورای تولید و عرضه چنین محصولاتی چه فکر و اندیشه‌ای قرار است ترویج پیدا کند.

با نگاهی اجمالی به آثار شبکه نمایش خانگی از آغاز این جریان در سال ۸۹ با تولید و پخش سریال «قلب یخی» تا به امروز که سریال هایی، چون «افعی تهران»، «جنگل آسفالت» و ... مورد توجه مخاطبان پلتفرم‌های داخلی است، می‌توان به اختصار به نکاتی اشاره کرد که با مقوله سبک زندگی و نوع نگرش به این مساله ارتباط نزدیکی دارد و از همین رهگذر می‌توان تا حدی به این پرسش پاسخ داد که آثار شبکه نمایش خانگی مروج چه فکر و اندیشه‌ای هستند؟!

۱-هر چند برخی سریال‌ها در سال‌های اخیر مروج زندگی‌های تجملاتی یا به اصطلاح لاکچری بوده اند، اما در عین حال، شمار دیگری از آثار با پرداختن اغراق آمیز و بعضاً مغرضانه به مقوله فقر و مشکلات اجتماعی، ترسیم گر زندگی فلاکت بار بوده اند که البته در باره کنایه‌ها و تعریضات غیرمنصفانه‌ای هم به شرایط زیست پس از انقلاب داشته اند که در جای خود نیاز به بحث تفصیلی و عمیق خاص خود دارد.

۲- هنجار زدایی از روابط افراد در کانون خانواده و حتی بین زوجین از دیگر آثار نامطلوب بسیاری از سریال‌های شبکه نمایش خانگی است، کما این که بسیاری از جامعه شناسان متدین نسبت به ترویج روابط آزاد و خارج از چارچوب ازدواج در این سریال هشدار داده و می‌دهند.

واقعیت تلخی که وجود دارد این است که چارچوب خانواده و قوام آن در این سریال‌ها حداقلی است چه آن که بیشتر تصویرگر زندگی افرادی است که بدون هیچ نسبتی حتی با هم در یک خانه زندگی می‌کنند.

۳-استفاده از کلمات مذموم، رکیک و دشنام‌های متعدد از ویژگی‌های غیرقابل انکار برخی از همین سریال هاست که طبعاً تداوم این وضع اثر نامطلوبی بر فرهنگ عمومی جامعه هم می‌گذارد.

۴-به هر حال این واقعیت تلخ غیرقابل انکار است که شبکه نمایش خانگی مرهون نگاه تجاری به حوزه فرهنگ است؛ نگاه و رویکری که به اجمال می‌توان به برخی آثار آن همچون جلوه گری سبک زندگی‌های لاکچری و ایجاد سرخوردگی در جوانان، تغلیظ نگاه جنسیتی منبعث از فرهنگ غرب به زنان و دختران و البته ضدیت با فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی در پرتوی نشر اندیشه غربی اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!
  • سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت
  • راهنمایی مدیریت مالی بهتر در «دخل و خرج»
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟
  • زور سرمایه به هنر نمی‌رسد
  • سرمربی سرشناس و پرتغالی سپاهان زن ایرانی گرفت و مسلمان شد | من الان یکی از خانواده های ایرانی هستم + جزئیات
  • مورایس: استقلال ملاثانی باعث افتخار جام حذفی بود
  • واکنش مورایس به ازدواجش در ایران و روی آوردن به اسلام
  • قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان ۴۰-۵۰ میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم