Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@10:51:34 GMT

باید اشتغال را از زنجیره های کسب و کار آغاز کنیم

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۴۸۲۴

باید اشتغال را از زنجیره های کسب و کار آغاز کنیم

ایزدخواه با اشاره به اینکه مشکل اشتغال؛ تأمین منابع مالی نیست، گفت: باید اشتغال را از زنجیره های کسب و کار آغاز کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «روح الله ایزدخواه» شب گذشته (سه شنبه 31 تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: گزارش ها نشان می دهد در 20 سال گذشته بخشی از تسهیلاتی که در قالب طرح های اشتغال زایی پرداخت شده انحراف داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل اشتغال؛ تأمین منابع مالی نیست و اگر به منابع مالی نیز نیاز شود نباید از سیستم بانکی به این موضوع اختصاص یابد. باید اشتغال را از زنجیره های کسب و کار آغاز کنیم زیرا کارآفرین، بازار و فناوری، کم نداریم اما تولید دوام ندارد.

 

وی اضافه کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر تسهیلات پرداختی به طرح اشتغال روستایی نظارت می کند اما عطش کاذبی در بدنه دولت برای جذب سرمایه در استان ها وجود دارد.

 

ایزدخواه گفت: در دولت دهم بانکی تسهیلات را برای اشتغال با نرخ 12 درصد پرداخت کرد اما دولت دهم که تمام شد نرخ تسهیلات خود را به 19 درصد افزایش داد و این موجب تعطیل شدن کارخانه و بیکار شدن کارگران آن شد.

 

وی با بیان اینکه مسیر کسب و کار باید هموار شود، افزود: اگر همه تسهیلات اشتغال روستایی به هدف رسیده باشد 10 درصد جامعه روستایی را پوشش داده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اشتغال و کارآفرینی ایجاد اشتغال اشتغالزایی اشتغال کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۴۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی

محمد علی نیکبخت در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران ( ایران اکسپو ۱۴۰۳) با تعدادی از تولید کنندگان و صادرکنندگان دیدار کرد و از آنان خواست برای ایجاد زنجیره ارزش راهبردی محصولات کشاورزی تلاش و کمک کنند.

او کشاورزی را « محور اقتصاد مقاومتی » دانست و به تولید کنندگان و صادرکنندگان اطمینان داد که وزارت جهاد کشاورزی بر اساس وظایف و ماموریت های قانونی خود در کنار آنان می ایستد.

نیکبخت هدف اصلی وزارت جهاد کشاورزی در سال جهش تولید با مشارکت مردم را « توسعه زیرساخت‌های تولید » اعلام کرد و افزود: تا جایی که ظرفیت تولید در داخل کشور وجود داشته باشد اجازه واردات نخواهیم داد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های داخلی و بین‌المللی فرصتی است تا راه های افزایش و بهبود کیفیت تولید و رشد صادرات و درآمد زایی برای کشور ایجاد و هماهنگ شود.

اوگفت: برقراری ارتباطات چند سویه در نمایشگاه ها زمینه ساز حرکت زیر بنایی و جهادی افزایش تولید و تقاضا محور شدن محصولات کشاورزی است.

نیکبخت با ابراز خرسندی از حضور شرکت های موفق و کارآفرینان بزرگ در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ افزود: اطمینان دارم ظرفیت برای تولید محصولات کشاورزی در کشور فراوان است.

در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو که میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان و سرمایه گذار خارجی در محل نمایشگاه های بین المللی تهران است محصولات و دستاورد ها در حوزه های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی و محصولات و ماشین آلات کشاورزی و محصولات شیلاتی عرضه شده است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: اگر دستگاه های دولتی با « نگاه حمایتی و تسهیل گرا » در کنار تولید و صادر کنندگان قرار گیرند ظرفیت و توان تولید و صادرات محصولات کشاورزی ایران چندین برابر افزایش خواهد یافت.

او، ورود توان علمی و تحقیقاتی دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و پارک های علمی و فناوری به حوزه کشاورزی را اجتناب ناپذیر خواند و اظهار داشت: تولید علمی و مدرن می تواند به ارزش افزوده بیشتر کمک کند تا شرایط افزایش تولید و بهبود کیفیت و رشد سودآوری در عرصه‌های مختلف کشاورزی فراهم شود.

نیکبخت در جریان بازدید از نمایشگاه تلاش داشت تا بیشتر مشکلات و نظرهای تولید و صادرکنندگان را بشنود ؛ به دیدارهای خود با وزیران و مقامات بسیاری از کشورها اشاره کرد که همواره از کیفیت بسیار عالی محصولات ایرانی ابراز رضایت می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • افزایش نرخ سود به ۳۰ درصد کاملاً اشتباه است
  • آبرسانی سپاه به ۲۰۵ روستای کردستان
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند
  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن