Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@20:53:25 GMT

بهشت چین برای ریوتینتو

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۴۹۴۱

بهشت چین برای ریوتینتو

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، با این‌حال تقاضا برای این ماده معدنی در ایالات‌متحده، اروپا و ژاپن کاهش ‌یافته و ازاین‌رو می‌توان گفت اقتصاد جهانی به‌صورت نامتوازنی در حال بهبود است؛ بااین‌حال اشتهای تمام‌نشدنی چین برای واردات سنگ‌آهن رونق را به ریوتینتو بازگردانده است.  این شرکت انگلیسی-استرالیایی به‌تازگی اعلام کرده اشتهای سیری‌ناپذیر چین برای سنگ‌آهن همچنان ادامه دارد؛ درحالی‌که دولت این کشور در حال افزایش هزینه‌های توسعه زیرساخت‌ها در جهت تعدیل پیامدهای اقتصادی کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بااین‌حال هنوز بهبودی در تقاضای اروپا و آمریکا رخ نداده است و حتی زمانی که این اتفاق بیفتد نیز پیش‌بینی می‌شود بهبود تقاضا همراه با شیب آهسته باشد. از سوی دیگر بازار مس آمریکا همچنان در حالت ضعیفی است و از سوی دیگر نیز تولیدکنندگان آلومینیوم به دلیل افت شدید فروش خودرو در وضعیت نامناسبی هستند.  کسب‌و‌کار سنگ‌آهن ریو موفق شد تا در سه‌ماه منتهی به پایان ژوئن، ۷/ ۸۶ میلیون تن ترکیبات فولاد را صادر کند که نشان‌دهنده رشد یک‌درصدی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته و چهارمین عملکرد موفق فصلی تاریخ این شرکت است. ژان سباستین، مدیرعامل ریوتینتو می‌گوید باوجود چالش‌های مربوط به ویروس کرونا، تمامی کسب‌وکارهای ریوتینتو در حال انجام وظایف خود هستند و در فضای افزایش بهای سنگ‌آهن، فروش و درآمدزایی این بخش نیز رشد یافته است.

بهای سنگ‌آهن در سال‌جاری با رشد بیش از ۲۰ درصدی به ۱۱۰ دلار برای هر تن رسید و این بهترین رشد قیمت و عملکرد از بین تمامی مواد خام است؛ چراکه تقاضا برای سنگ‌آهن در چین به‌شدت روبه افزایش است.  چین تنها در نیمه سال‌جاری ۵۰۰ میلیون تن سنگ‌آهن خریداری کرده است. در ماه ژوئن نیز این واردات برابر با ۱۰۰ میلیون تن بوده است و این بیشترین آمار واردات سنگ‌آهن در چین از اکتبر ۲۰۱۷ تاکنون محسوب می‌شود. دولت چین با اجازه دسترسی بیشتر دولت‌های محلی این کشور به وام‌ها برای پروژه‌های توسعه‌محور، از ساخت‌وساز زیرساخت‌ها طی ماه‌های اخیر حمایت کرده است. برای ریوتینتو افزایش بهای آهن بسیار امیدوارکننده است. پیش‌بینی می‌شود ریو، بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ‌آهن جهان در سال‌جاری ۳۲۴ تا ۳۳۴ میلیون تن موادخام تولید کند و این در حالی است که به گفته مقامات این شرکت، هزینه استخراج و فرآوری این مواد ۱۴ تا ۱۵ دلار برای ریو تمام می‌شود.

پربیننده ترین فتح دوباره رکورد ۹ساله طلا/ پیش بینی گروه سیتی از جهش دوباره قیمت فلز زرد رانت‌خواری سودجویان پیامد قیمت‌گذاری دستوری ورق‌های فولادی است/ ضرورت سامان‌دهی عرضه و تقاضا در بورس کالا مجمع عمومی شرکت مس را آنلاین ببینید تولید ریل در ذوب آهن، یک انقلاب در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور است سرنوشت تولید معدنی در سال کرونا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سنگ آهن فولاد معدن ماده معدنی بازار مس قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت میلیون تن سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۴۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت

احمد احمدی صدر گفت: بهشت زهرا (س) یک نقطه اشتراک بین همه شهروندان تهرانی است و به هر حال هم احترام اهل قبور و هم احترام خانواده‌های داغ دیده باید حفظ شود و به همین دلیل این مکان باید منظره زیبایی داشته باشد و از آن صیانت گردد.

وی افزود: در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی یکی از نقاطی که در دو سال گذشته بسیار برای ما اهمیت داشت بهشت زهرا (س) بود. خوشبختانه با همکاری صددرصد و همه جانبه از سوی مدیریت بهشت زهرا (س) پایگاه‌هایی را در این مکان ایجاد کردیم که در دوره‌های قبلی مدیریت شهری شاهد این اتفاق مهم نبودیم. همچنین قصد داریم تعداد مددسرا‌های نزدیک به این محدوده را هم افزایش بدهیم تا بتوانیم به تمامی آسیب دیدگان اجتماعی و مددجویانی که در سراسر بهشت زهرا (س) به خدمات نیاز دارند خدمت رسانی کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی افزود: باید در این زمینه بین مردم هم فرهنگسازی شود. مردم باید بدانند برخی‌ها سودجو هستند و اجازه بدهند سبد سودجویان را از نیازمندان جدا کنیم و کسانی که ممکن است معتاد متجاهر باشند و خسارت ایجاد کنند وضعیت آنها را در طرح ساماندهی آنها را مشخص کنیم.

احمدی صدر با بیان اینکه بهشت زهرا (س) باید شبیه اسم خودش یک بهشت آرامش باشد تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه آسیب اجتماعی در محوطه بهشت زهرا (س) برای ساماندهی این آسیب دیدگان با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته تا گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر سازمان نسبت به ساماندهی این افراد اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: در دوره مدیریت شهری فعلی از زیرساخت‌ها و بستر‌های مناسب به منظور ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت و کاهش این آسیب‌ها رشد ۸۰۰ درصدی داشته است و ان‌شاءالله قصد داریم تا پایان این دوره از مدیریت شهری زیرساخت هایی، چون مددسراها، مراکز یاورشهر، مراکز پویاشهر، همراه سرا‌ها و... را چندین برابر افزایش دهیم.

منبع: شهر

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ساماندهی کودکان گل فروش حاشیه بزرگراه شهید هاشمی و بهشت زهرا (س)
  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • آسفالت معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد
  • معرفی نفرات برتر جشنواره کیش بهشت خانواده
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت