Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@15:22:33 GMT

اخبار کوتاه استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۵۰۶۵

اخبار کوتاه استان بوشهر

چهار آموزگار گناوه‌ای به مرحله کشوری جشنواره الگوی تدریس برتر راه یافتند

چهار آموزگار شهرستان گناوه موفق شدند با کسب مقام اول در جشنواره الگوی تدریس برتر استان بوشهر به مرحله کشوری راه یابند.

مدیر آموزش و پرورش گناوه روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در مسابقات جشنواره الگوی تدریس برتر استان بوشهر ۶ دبیر از این شهرستان خوش  درخشیدند و رتبه های برتر را کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکندر احمدی افزود: در این دوره  لیلا قائدنظامی در درس جغرافیا ، راضیه احمدی در تاریخ، رویا مظلوم وند در درس تفکر و سواد رسانه ای و محمود حیدری در آمادگی دفاعی به مقام اول دست یافتند و جواز حضور به مرحله کشوری را بدست آوردند.

وی بیان کرد: حمدالله علیزاده در درس فارسی و حکیمه لیراوی در فلسفه مقام دوم این دوره را بدست آوردند.

مدیر آموزش و پرورش گناوه گفت: شهرستان گناوه با ۶ رتبه برتر در بین شهرستان های استان بیشترین مقام را در جشنواره الگوی تدریس برتر کسب کردند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

محموله ۱۸ کیلوگرمی حشیش در محوطه بندر دیر کشف شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با هوشیاری و سرعت عمل ماموران یگان حفاظت اداره بندر و دریانوردی دیر، ۱۸ کیلوگرم حشیش جاساز شده در کامیون یخچالی کشف و ضبط شد.

عبدالمحمد نادری افزود: در پی مشکوک شدن ماموران یگان حفاظت بندر دیر به  یک دستگاه کامیون یخچالی بلافاصله هماهنگی های لازم انجام و تیم عملیاتی به موقعیت اعزام شد.

وی عنوان کرد: تیم اعزامی یگان حفاظت با انجام بازرسی دقیق کامیون  موفق به کشف و ضبط مقدار ۱۸ کیلو مواد مخدر از نوع "حشیش" شد که بصورت ماهرانه‌ای در لوله‌های پلاستیکی جاسازی و روی شاسی کامیون مورد نظر نصب شده بود.

نادری ادامه داد: همچنین ۲ دستگاه جی.پی.اس نیز جهت رهگیری محموله روی کامیون نصب شده بود.

وی اضافه کرد: با اتمام این عملیات و حسب هماهنگی و دستور مقام  قضایی مواد مکشوفه به همراه راننده کامیون جهت سیر مراحل قانونی تحویل پلیس مبارزه با مواد مخدر دیر شد.

چهار اثر تاریخی جزیره خارگ مرمت می‌شود

بخشدار ویژه جزیره خارگ گفت: با تخصیص اعتبار صورت گرفته چهار اثر تاریخی این جزیره مرمت می‌شود.

ناصر ابراهیمی در این ارتباط اظهار داشت: جزیره خارگ دارای پیشینه تاریخی غنی است و آثار تاریخی فراوانی در این جزیره به ثبت ملی رسیده‌است.
وی ادامه داد: برای مرمت چهار اثر تاریخی جزیره خارگ مبلغ سه میلیارد ریال با پیگیری‌های مستمر این بخشداری و میراث فرهنگی خارگ از سوی میراث فرهنگی تخصیص یافت.
ابراهیمی بیان کرد: اقدامات لازم برای تجهیز کارگاه و آغاز این پروژه به زودی انجام خواهد شد.
از آثار مهم تاریخی در جزیره خارگ می‌توان به آرامگاه میراحمد، قنات‌ها، کلیسای نسطوریان، کتیبه هخامنشی و گورمعبدهای جزیره اشاره کرد.

 ساخت و سازهای غیر مجاز در دشتستان تخریب شد

فرمانده انتظامی دشتستان گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز در هفت هکتار زمین ملی و کشاورزی در این شهرستان تخریب شد.
سرهنگ فرهاد آراوند در این ارتباط افزود:  به منظور صیانت از زمین‌های ملی و کشاورزی و مقابله با حاشیه نشینی و معضلات مربوط به آن، برخورد قانونی با زمین‌خواران که بدون مجوزهای قانونی هفت هکتار زمین‌ کشاورزی را قطعه‌بندی کرده و با تغییر کاربری در آن دست به ساخت و ساز زده بوند با هماهنگی دستگاه قضائی، اداره راه و شهرسازی و سازمان جهاد کشاورزی و امور اراضی در دستور کار قرار گرفت.
وی بیان  کرد: در همین زمینه و در اجرای دستور مقام قضائی و با حضور گروه‌های انتظامی و نمایندگان سازمان‌های مربوط، ساخت و سازهای غیر مجاز در منطقه تنب گوراب در حومه شهر برازجان تخریب شدند.
آراوند به مردم توصیه کرد از خرید و  ساخت بنا در زمین‌هایی که مشکلات قانونی دارند خودداری کنند و قبل از هر گونه اقدامی مجوزهای قانونی را دریافت دارند.


انعقاد تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری خلیج فارس و اداره کل پست استان بوشهر

در اجرای طرح سرویس شتاب‌دهی و حمایت از استارتاپ‎ها پارک علم و فناوری خلیج فارس و  اداره کل پست استان  بوشهر تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
این تفاهم‌نامه به منظور توسعه سکوی تجارت الکترونیک شرکت ملی پست(ستاپ) و با هدف حمایت از شرکت‌های استارتاپی نوپا در حوزه کسب و کار الکترونیک منعقد شده‌است.
مدیرکل پست استان در این ارتباط گفت: در این تفاهم نامه طرفین تلاش می کنند شرکت های استارتاپ نوپا را شناسایی، حمایت و راهبری کرده تا در حوزه کسب و کار الکترونیک ایجاد شده مسیر موفقی را طی و موجب رونق اقتصادی در استان شوند.

علی پارسیده افزود: مدت اعتبار این تفاهم‌نامه از زمان امضا و مبادله سه سال است که در صورت توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.

مداحان شاخص استان بوشهر انتخاب شدند

انتخابات مجمع مداحان شاخص استان بوشهر با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی و مداحان شاخص استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تالار شهید آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی در این نشست در سخنانی بسترسازی لازم برای ارتقای سطح کیفی دانش مداحان، گسترش کیفی مجالس و مداحی‌های الگو، ساماندهی مداحان در رده‌های مختلف سنی و فنی، کادرسازی جامعه مداحان، ارتقای سطوح مداحی و بسترسازی برای تقویت مراکز آموزش مداحی را از جمله اهداف تشکیل کانون مداحان استان عنوان کرد.

در این انتخابات پس از رای گیری از مداحان شرکت کننده، غلامرضا ابراهیمی با ۱۰، مصطفی گراشی با ۱۰ و علیرضا پولاد با کسب ۸ رأی به عنوان سه تن از مداحان شاخص استان برای عضویت در مجمع مداحان انتخاب شدند.

ثبت اطلاعات فعالان لوازم خانگی در سامانه جامع الزامی شد

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر گفت: ثبت اطلاعات فعالان لوازم خانگی در سامانه جامع تجارت از فردا (اول مرداد) الزامی می‌شود.

ابوالقاسم محمد زاده به رسانه‌ها اعلام کرد: براساس بخشنامه وزارت صمت، همه فعالان زنجیره تجاری پنج قلم لوازم خانگی شامل یخچال فریزر، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، تلویزیون و جارو برقی از اول مرداد ملزم به درج و تکمیل اطلاعات خود در سامانه جامع تجارت (www.ntsw.ir) هستند.

وی بیان کرد: همه فعالان این حوزه مکلف هستند در سامانه جامع تجارت ثبت نام و نقش تجاری داخلی دریافت کنند.
محمدزاده دامه داد: اظهار تولید و دریافت شناسه رهگیری کالا در سامانه جامع تجارت، ثبت فروش به خریدار (نمایندگی‌ها، تعاونی‌ها، شرکت‌های پخش کالا، عمده‌فروشان، خرده‌فروشان، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های مجازی)، پیگیری ثبت تاییدیه خرید از سوی خریدار و ثبت فروش به مصرف‌کننده از دیگر مواردی است که فعالان حوزه لوازم خانگی باید انجام دهند.
وی همچنین از اتاق اصناف بوشهر خواست با همکاری اتحادیه‌های صنفی مرتبط در استان، ثبت اطلاعات فعالان لوازم خانگی را به منظور شفاف سازی بازار این کالاها با جدیت پیگیری کند.

برچسب‌ها مدارس مواد مخدر گناوه بندردیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس مواد مخدر گناوه بندردیر مدارس مواد مخدر گناوه بندردیر جشنواره الگوی تدریس برتر سامانه جامع تجارت مداحان شاخص استان استان بوشهر لوازم خانگی تفاهم نامه جزیره خارگ یگان حفاظت اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۵۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه بندر ریگ سه‌شنبه شب در این آئین با تبریک روز شوراها با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا باید همواره صدای مردم باشند اظهار داشت: مردم از منتخبین خود در شوراها انتظار دارند که حقوق آنها را ار مسئولان پیگیری و مطالبه کنند.

حجت الاسلام علی مصلح افزود: رعایت زیست بوم منطقه ای در شهرسازی باید مدنظر و مورد توجه مسئولان در باشد و به معماری اسلامی ایرانی توجه شود.

وی گفت: در کارهایی که برای شهر و روستا انجام می شود پیوست فرهنگی نسبت به تمام ساخت و سازها باید رعایت شود و توجه به امور فرهنگی شهر نیز لازمه ساخت و ساز و آبادانی است.

وی بیان کرد:، زیباسازی و معماری یک وجه عمران و آبادانی است و وجه دیگر آن باید در مباحث و بخش های فرهنگی است که باید یاور ارگان های فرهنگی بود تا بتوان توسط این ارگان های فرهنگی مطالبات دیگر مردم را هم تحقق بخشید.

شوراها تجلی مردم سالاری اسلامی دینی هستند

امام جمعه بندر ریگ با بیان اینکه شوراها تجلی مردم سالاری اسلامی دینی هستند، گفت: در تمام جنبه های انقلاب اسلامی رکن مردم سالاری دیده می شود و یکی از ارکان آن شوراهای شهر و روستا هستند.

وی بیان کرد: منتخبین مردم در شوراهای شهر و روستا با نگاه مردم سالارانه و گفتمان مردمی و از دل مردم با مسئولان سخن گفته و مطالبه کنند و دعدغه حقوق را مردم داشته و بر این امر تداوم داشته باشند.

مسئولان نگاه ویژه ای به جایگاه شوراها داشته باشند

رئیس شورای اسلامی شهرستان گناوه در این آئین با تبریک روز شوراها با بیان اینکه یکی از رویدادهای بزرگ در نظام مقدس جمهوری اسلامی ۹ اردیبهشت، روز شورا ها است، اظهار داشت: شورای اسلامی که خلا آن در قبل از انقلاب احساس می شد با پیروزی انقلاب به فرمان امام راحل شکل گرفت تا مردم بتوانند در آینده و امورات و تصمیم های گرفته شده در شهر و روستاها خود دخیل باشند.

روح الله یگانه افزود: امام راحل (ره) نگاه ویژه ای به جایگاه شورا داشتند اما بعد از ایشان برخی از مسئولان این نگاه را به جایگاه شوراها نداشته اند.

وی گفت: شوراها حلقه اتصال میان مردم و دولت ها و بازوان توانمندی برای دستگاه‌های اجرایی در شهر و روستا هستند و اگر شوراها نبود به جرات می توان گفت که مسئولان در ارائه خدمات با مشکلاتنی زیادی روبرو می شدند.

وی بیان کرد: شوراها نقش مهمی در انتخابات و دعوت و حضور گسترده مردم پای صندوق های رای و نقش انکار ناپذیری در توسعه شهری و روستایی دارند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان گناوه گفت: انتظار می رود مسئولان احترام و جایگاه شورا های اسلامی را آنگونه که شایسته است حفظ کنند و به جایگاه شوراها نگاه ویژه ای داشته باشند.

در پایان این آئین از رؤسا و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای گناوه و بندر ریگ تجلیل شد.

کد خبر 6093670

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر در ۴ استان متاثر از بارش‌ها
  • بارندگی شدید و آبگرفتگی معابر در گناوه
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • پیکر شهید دفاع مقدس بوشهری پس از ۴۰ سال شناسایی شد
  • کارگران نمونه در گناوه تجلیل شدند
  • گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • معلم گناوه ای رتبه برتر جشنواره ایده های نو را کسب کرد
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند