Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@15:41:15 GMT

صندلی‌بازی در لیگ برتر فوتبال ایران!

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۵۷۱۶

واقعاً انتظار پیشرفت از این فوتبال و سبقت گرفتن از ژاپن و کره داریم یا چشممان به گلخانه خارجی است؟ این‌ که لژیونرها به داد تیم ملی برسند.

به گزارش ایسنا، احسان محمدی در عصر ایران نوشت: «خوش به حال دلال‌ها!» این واکنش طعنه‌آمیز علی عالی، سردبیر روزنامه ایران ورزشی به شکستن رکورد جابه‌جایی مربیان در فوتبال ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در یک برنامه تلویزیونی وقتی با سوال مجری مواجه شد که چرا در ۱۶ تیم لیگ برتر ایران قریب به ۳۵ جابه‌جایی رخ داده به خوشبختی دلال‌ها اشاره کرد. این که آنها برنده این آشفته‌بازار هستند و فوتبال به حاشیه رفته است.

سال‌ها پیش هنگام برگزاری مسابقات فوتبال تیم‌ ملی یا باشگاه‌های ایرانی مقابل تیم‌های عربی، گزارشگرها معمولاً دو نکته را با نوعی تفاخر به ما «بینندگان عزیز» یادآور می‌شدند، لابد برای این که باعث غرور و مباهات بیشترمان شود:

- در کشورهای عربی مربیان فوتبال اصلاً امنیت شغلی ندارند و بعد از یکی - دو شکست خیلی سریع اخراج می‌شوند!

- بازی‌های فوتبال در کشورهای عربی تماشاگر ندارد و مدیران ورزشی این کشور مجبور هستند برای تشویق مردم به حضور در استادیوم‌ها موتور و خودرو جایزه بدهند.

ما «بینندگان عزیز» که در سرما و گرما بلیت می‌خریدیم، روی سکوهای سیمانی و یخ‌زده و کثیف می‌نشستیم و امکان رفتن به سرویس بهداشتی هم نداشتیم، حتی با دیدن موتورها و ماشین‌های کنار زمین باورمان نمی‌شد که برای دعوت تماشاگران به ورزشگاه چنین هدایای ارزشمندی بدهند!

به لطف مدیریت غلط، تماشاگران سال‌هاست با ورزشگاه‌ها قهر کرده‌اند، قبل از کرونا هم استقبال از بازی‌ها خیلی چشمگیر نبود. فضای ورزشگاه برای بچه‌ها سالم نیست، زنان حق ورود ندارند و بسیاری از مردها وقتی به چهل سال می‌رسند اندک‌اندک فکر می‌کنند که «خربزه آب است و باید به فکر نان بود» و عشق یک طرفه به تیم و بازیکنان سودی ندارد. شعله هواداری‌شان به پت‌پت می‌افتد و می‌روند پی قرض و قسط و وام و پر کردن چاله‌های زندگی. دل و دماغی برای ورزشگاه آمدن نمی‌ماند!

اما جابه‌جایی مربیان در لیگ برتر به «صندلی‌بازی» شباهت پیدا کرده است. به جز مواردی چون کالدرون و اسکوچیچ و استراماچونی نگاهی به باقی تغییرات این سوال را ایجاد می‌کند که اگر آقای X سرمربی خوبی است، چرا برکنار می‌شود؟ اگر سرمربی بدی است چرا در کمتر از ۲۴ ساعت تیم دیگری با عددی چرب‌تر او را به کار می‌گیرد؟

تغییر مربیان البته که حق مدیران باشگاه است اما با چه رویکردی؟ وقتی دم از فلسفه و مکتب باشگاه می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم؟ باشگاهی هست که برای خودش رسالتی جز بُردن به هر قیمتی و ماندن در لیگ به هر شکلی تعریف کرده باشد؟ تیمی هست که از روز اول فصل با خودش کنار آمده باشد که ما شانس قهرمانی یا سهیمه نداریم اما از فرصت لیگ برای معرفی بازیکنان، فروش آنها و رونق اقتصاد باشگاه و ایجاد امید و انگیزه در دل جوان‌های شهرمان استفاده کنیم؟

واقعاً این جابه‌جایی‌ها فنی است؟ گاهی دومین حضور سرمربی کنار تیم با مسابقه همراه است، یعنی بسیار بعید است که حتی اسم همه بازیکنان تیمش را بداند، بعد انتظار تغییرات شگرف تاکتیکی و پیشرفت فوتبال داریم؟ نکند مربیان همان طور که در حال مربیگری یک تیم هستند، همزمان با تیم‌های دیگر مذاکره می‌کنند؟

آنها که می‌گویند «آقا فوتبال حرفه‌ای همینه!» فراموش کرده‌اند که فدراسیون فوتبال اسپانیا درست یک روز مانده به آغاز جام جهانی ۲۰۱۴ یولن لوپتگی را از سرمربیگری تیم ملی اخراج کرد. چون او ارزش‌های اخلاقی فوتبال را زیر پا گذاشته بود و هنگامی که سرمربی تیم ملی بود با رئال مادرید برای هدایت این تیم در فصل بعد به توافق رسیده بود. چطور ممکن است دم از اخلاق ورزشی بزنیم و نیمکت تیم‌های فوتبال را این طور با بی‌وفایی و فقدان تعهد و مسئولیت آلوده کنیم؟

واقعاً انتظار پیشرفت از این فوتبال و سبقت گرفتن از ژاپن و کره داریم یا چشممان به گلخانه خارجی است؟ این که لژیونرها به داد تیم ملی برسند. تیم‌ها حق دارند برای قهرمانی یا ممانعت از سقوط بجنگند اما حق ندارند فوتبال را تا این اندازه مبتذل کنند. این که مهم‌ترین لیگ یک کشور به محله بروبیا تبدیل شود.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليگ برتر فوتبال ایران جابه جایی تیم ملی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۵۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!

به گزارش ورزش سه، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما اعلام کرد به زودی تمام استان‌های ایران با تجهیز شدن واحد های سیار به کیفیت HD خواهند رسید و تصاویر مطلوب‌تری در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

جبلی نداشتن تجهیزات پخش HD در برخی از استان های کشور هنوز به این امکانات نرسیدند و در حال تجهیز واحدهای سیار برای استان های کشور هستند تا مسابقات فوتبال در تمامی نقاط ایران با کیفیت بالا پخش شود و شرایط تصویربرداری بهبود پیدا کند.

جبلی در ادامه افزود: با حضور واحدهای سیار کیفیت تصویر و کارگردانی پخش مسابقات فوتبال وضعیت بهتری پیدا کند و در تراز فوتبال ایران باشد.

رئیس سازمان صدا و سیما ابراز امیدواری کرد که در سال جاری این اتفاق رقم بخورد و پیشرفت زیادی در این زمینه صورت بگیرد.

دیگر خبرها

  • جانشین بیرانوند بالا و پایین فوتبال را دید/ ۴ بازی گل نخورد، یک بازی ۴ تا خورد!
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز شنبه ۸‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • چادرملو؛ اولین نماینده لیگ یک در جمع ۸ تیم برتر جام حذفی
  • رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا
  • فوتبال اروپا مربی بزرگ کم آورده!
  • به مایلی‌کهن زنگ زدم و گفتم بیا با هم فالوده بخوریم ! | میانجیگری میان محمد مایلی کهن و امیر قلعه نویی فایده دارد؟
  • تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها/حرف قنبرزاده حرف آخر است؟
  • اشتباه عجیب اوسمار در آستانه ال‌کلاسیکو/ سرمربی پرسپولیس به سپاهان پاس گل داد؟
  • واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!
  • پاس گل اوسمار در تلویزیون به سپاهان در آستانه بازی حساس