Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلال حاجی نصیری شامگاه سه شنبه در نشست حفاظت از منابع آب شهرستان قروه با بیان اینکه این بار می‌خواهم روضه بخوانم، به صراحت از خلاء قانون در خصوص استفاده بی رویه از منابع آب‌های زیرزمینی فریاد زد.

او با بیان اینکه در حوزه حفاظت از منابع آب مجازات قانونی نداریم، افزود: قانون مجازاتی برای مصرف بی رویه آب تعیین نکرده و همین باعث شده افرادی که دسترسی به چاه مجاز دارند بیشتر دست درازی کرده و مانعی بر سر راه آنان وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی نصیری با بیان اینکه هیچکدام از مسئولان به دنبال اصلاح موارد نیستند، خطاب به نماینده مجلس گفت که نماینده باید قانون را اصلاح کند چرا که تا قانون نباشد همچنان سوءاستفاده‌ها وجود دارد و باید دانست هرجایی که کیفر با مجازات همراه بوده کارها درست پیش رفته است.

به گفته او باید قانون تقویت گردد و جلوی دست اندازی ها گرفته شود و در این زمینه لازم است افرادی که در کمیسیون تخلفات آب هستند متخصص کار باشند.

دادستان قروه با ابراز نگرانی شدید از وضعیت بحران آب در قروه و استفاده نکردن از متخصصان مرتبط در کمیسیون تخلفات آب اظهار داشت که باید بر این مصیبت گریست و امروز نیاز است که بیدار شویم و قانون را اصلاح کنیم.

سید جلال حاجی نصیری در ادامه خطاب به تمامی متولیان امر عنوان کرد که باید اقرار کنیم در حوزه حفاظت از آب موفق نبوده ایم و نتوانسته ایم درست از این مایه حیات حفاظت داشته باشیم.

مطابق اظهارات او باید برای اشخاصی که تخلفات و فسادها را کشف می‌کنند قانون گذار حق کشف بدهد تا انگیزه‌ای شود برای مردم و مشارکت کنند چرا که تنها با مشارکت مردم است که تخلفات و فساد کاهش می‌یابد.

حاجی نصیری تأکید کرد که الگوی کشت با سیستم سنتی باید تغییر کند و استفاده بی رویه از آب‌های زیرزمینی پایان یابد.

او به دو ضعف اساسی در مقابله با فساد اشاره کرد و گفت: هرکجا در شهرستان پرونده قضائی فساد بوده دو مسئله مهم وجود داشته ابتدا خلاء قانونی و سپس نبود نظارت که فقدان این دو خود باعث افزایش فساد می‌شود.

حاجی نصیری با تأکید بر اصلاح قانون کیفری، هشدار داد که تکرار هرگونه تخلف در حوزه آب برابر خواهد بود با ابطال پروانه و در این زمینه تعارفی با متخلفان نداریم.

او تشکیل پلیس آب و در نظر گرفتن مجازات سنگین برای متخلفان این حوزه را مهم دانست و از احساس مسئولیت اجتماعی گفت و خواستار حضور فعالانه سازمان‌های مردم نهاد و چک کردن تمامی دشت‌ها و چاه‌های آب سطح شهرستان در هر برهه زمانی شد.

کد خبر 4980069

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع آبی شهرستان قروه شورای حفاظت از منابع آب ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا شهرکرد قزوین گرگان حجاب و عفاف ستاد مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بیرجند بهزیستی مجلس شورای اسلامی مسکن منابع آب حاجی نصیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۵۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ماده ۲۵ قانون اصلاح قانون معادن، دارای کاستی‌هایی است که مانعی برای احیا و باسازی مناطق آسیب دیده از معدنکاری شده است.
محتشمی پور افزود: پیشنهاد‌ها و نظریات خود را به منظور اصلاح این ماده‌ی قانونی به مجلس داده ایم.

الهام رستم نیا گزارش می دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی
  • اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت ایران
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست