Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@07:42:19 GMT

صادرات ۲۳.۴ هزار تن ماهی و آبزیان دریایی طی ۳ ماه

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۵۸۲۸

صادرات ۲۳.۴ هزار تن ماهی و آبزیان دریایی طی ۳ ماه

سخنگوی گمرک گفت: طی ۳ ماهه اول سال جاری بیش از ۲۳ هزارو۴۶۲ تن انواع ماهی وسایر آبزیان دریایی از کشور صادر شده است و نزدیک به ۳هزار و ۳۰۵ تن نیز واردات به کشور به ثبت رسیده است. - اخبار اقتصادی -

سید روح اله لطیفی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به وضعیت صادرات آبزیان دریایی از گمرکات، گفت: ارزش   صادرات آبزیان و محصولات شیلاتی کشور بالغ بر 37 میلیون و415 هزارو785 دلار  است، که در این میان حدود 606 تن خاویار به ارزش 727 هزار دلار صادرشده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطیفی افزود: آبزیان دریایی صادراتی کشور شامل ،ماهی های زنده زینتی آب شیرین وآب شور، ماهی های آزاد، قزل آلا، مارماهی، ماهی های پهن یخ زده، ماهی تن، کوسه ماهی ، فیله ماهی، انواع خرچنگ، ماهی خشک شده، انواع میگو و خاویار و انواع ماهی‌های دیگرماکول و غیرماکول است که به بیش از 34 کشور صادر شده است. 

سخنگوی گمرک در خصوص مقاصد صادراتی این کالاها گفت:محصولات دریایی از کشورمان به کشورهای آلمان، ژاپن، سوئیس، کانادا، استرالیا، امارات، چین، هنگ کنگ، روسیه، تایلند، آذربایجان، قطر ،کویت، ارمنستان و... صادر شده است. 

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک در خصوص واردات ماهی وسایر آبزیان افزود : در بازه زمانی 3 ماهه اول سال جاری، بالغ بر 3 هزارو305 تن انواع ماهی به ارزش 6 میلیون و979 هزارو322 دلار از 18 کشور جهان، واردات به کشور توسط تجار را شاهد بودیم که بیشترین حجم واردات ماهی از سنگاپور، چین وهندوستان بوده  است.

لطیفی گفت: روند رو به رشد جمعیت جهان، جامعه بشری را به سمت بهره‌گیری از پتانسیل‌های تولید پروتئین در خشکی‌ها و تامین نیاز خود با استفاده از دریاها و اقیانوس‌ها سوق داده است، ظرفیت محدود تولید غذا در خشکی، دریا و اقیانوس سبب شد جامعه بشری توجه ویژه‌ای به پرورش آبزیان و افزایش تولید در واحد سطح داشته باشد.

وی افزود میزان صادرات آبزیان دریایی در سال های گذشته بالغ بر 350 میلیون دلار بوده است که این میزان با توجه به سرمایه گذاریها وظرفیت های گسترده در سواحل ومناطق جنوبی کشور بویژه در گسترش مزرعه های پرورش میگو در جنوب ونیز پرورش ماهیان بومی آزاد، سفید، کپور وخاویار در شمال و پرورش انواع آبزیان در استان‌های مختلف، امکان جهش بیشتر این صنعت و به دست آوردن بازارهای بین المللی را به دلیل مغذی و مفید بودن محصولات شیلاتی، به صورت قابل توجهی می‌توان دنبال کرد.

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77,78,83/CT1 واژه های کاربردی مرتبط گمرک بیشتر بخوانید... ۴.۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی از گمرکات استان بوشهر صادر شد موجودی ۷میلیون‌تنی انواع کالا در بنادر و گمرکات/ نگهداری کالا در گمرکات توسط ۲۰درصد واردکنندگان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۴.۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی از گمرکات استان بوشهر صادر شد موجودی ۷میلیون‌تنی انواع کالا در بنادر و گمرکات/ نگهداری کالا در گمرکات توسط ۲۰درصد واردکنندگان واژه های کاربردی مرتبط گمرک پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۴/۳۱|ادامه ریزش قیمت طلا و ارز/ سکه ۱۰ میلیون و ۲۰۰هزار تومان شد ۲ قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی‌های بانکی امروز ۹۹/۰۴/۳۱|کاهش ۲۱۵۰ تومانی قیمت دلار در صرافی‌ها/ دلار ۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان شد ۳ ارزش برگه ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد ۴ هشدار وقوع سیلاب و وزش باد ۸۰ کیلومتری در گیلان و گلستان ۵ ۳ صندوق ETF دیگر دولتی، در صف ورود به بورس/ دارا دوم در مرداد عرضه می‌شود ۶ ابلاغ نرخ های جدید سود بانکی/ سود سپرده ۲ ساله ۱۸ درصد شد + سند ۷ جعبه سیاه کابین خلبان هواپیمای اوکراینی بازخوانی شد ۸ هواشناسی ایران ۹۹/۴/۳۱| پیش بینی رگبار ۳ روزه باران در ۹ استان /کاهش محسوس دما در نوار ساحلی خزر مهمترین اخبار اقتصادی انحراف برخی طرح های اشتغال روستایی/ ۶۰۴ میلیارد تومان پول برگردانده شد تامین ذخایر گوشت کشور با خرید تولید داخل/ هر کیلو ۷۰ هزار تومان ۳ صندوق ETF دیگر دولتی، در صف ورود به بورس/ دارا دوم در مرداد عرضه می‌شود جزئیات ۱۳ پیشنهاد انبوه‌سازان به مجلس برای رونق تولید و عرضه مسکن مهمترین اخبار تسنیم افزایش صادرات محصولات کشاورزی ایران به عراق/ رایزنی‌ برای برداشتن ممنوعیت صادرات ۲۲ محصول به خارج از کشور لاوروف: پوتین هرگز نگفته به حضور ایران در سوریه نیازی نیست شمخانی در دیدار با نخست وزیر عراق: ریشه اصلی ناامنی در منطقه و عراق حضور نامشروع آمریکا است اعلام نتایج سومین دوره انتخابات پارلمانی سوریه جزئیات ۱۳ پیشنهاد انبوه‌سازان به مجلس برای رونق تولید و عرضه مسکن درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گمرک گمرک آبزیان دریایی هزار تومان میلیون تن صادر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۵۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حمیدرضا فلاح در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی بیان کرد: خوزستان برخلاف دیگر نقاط کشور سه اتاق بازرگانی مستقل دارد و ظرفیت بسیار خوبی در حوزه صادراتی ایجاد کرده است که امیدواریم این هم‌افزایی موجب تحقق شعار و اهداف برنامه‌ریزی دولت شود.

وی به ارتباطات خوب در حوزه اصناف خوزستان اشاره و اظهارکرد: استان خوزستان با حدود ۶ میلیارد دلار، رتبه دوم کشور در حوزه صادرات را کسب کرد.

فلاح بیان کرد: برنامه‌ریزی وزارت صمت برای خوزستان رسیدن به هفت میلیارد دلار صادرات است ولی هدف صنعت، معدن و تجارت خوزستان رسیدن به ۷.۵ میلیارد دلار صادرات است که امیدواریم تحقق یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر ضرورت تمرکز مبتنی بر صادرات تاکید کرد و گفت: میزان صادرات خوزستان از محل تولیدات صمت ۲.۵ میلیارد دلار بوده که یکی از اقدامات خوب بود؛ مابقی آن نیز تولیدات صادراتی است که توسط بازرگانان انجام شده است.

وی تصریح کرد: میزان صادرات تولیدات محصولات درون استان بیش از پنج میلیارد دلار بوده که صادرات به کشور‌های همسایه هدفگذاری شده است.

فلاح بیان کرد: صادرات محصولات خوزستان به اوراسیا و روسیه یکی دیگر از اهداف است که تلاش می‌شود در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم اجرا شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهارکرد: خوزستان ۵۰ رایزن اقتصادی را برای اولین بار در سراسر کشور توزیع و ماموریت جدید محول می‌کند؛ سه نفر از همکاران در صمت خوزستان به عنوان رایزنان اقتصادی انتخاب شدند که می‌توانند ظرفیت خوبی برای توسعه مبادلات تجاری استان ایجاد کنند.

خوزستان با حدود ۱۷۰ هزار واحد صنفی رتبه سوم کشور را در این حوزه دارد که موجب اشتغالزایی برای حدود ۵۰۰ هزار نفر شده است.

دیگر خبرها

  • رشد ۶۲ درصدی صادرات آبزیان از خوزستان
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت