Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهراب پورناظری: ایرانمان را تنها نگذاریم / پیشبرندگان سیاست‌های جدایی طلبانه انگلیس، امریکا و اسرائیل نباشیم - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، انتشار پُستی از سوی سهراب پورناظری در روزهای گذشته، واکنش‌های متفاوتی در پی داشته است.

نگاهی به آلبوم مشترک شجریان و پورناظری/ گردشی در نغمه‌های ایران من

پورناظری مطلبی در صفحه شخصی‌اش منتشر کرده و اینچنین نوشته است:

تا توانی پا منه اندر فراق.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

«هه‌ر بژی ایران»

من کُردِ کرمانشاه هستم نه «کورد» و به ریشه‌ام افتخار می‌کنم. ریشه من در خاک شاه بزرگ «خسرو پرویز» ساسانی است و من میراث‌دار «ایران کهنم» و هر کُردی در هر نقطه از جهان «ایرانیست» چه در عراق و سوریه و ترکیه و چه در سایر نقاط کره خاکی.

من و هم ریشه‌های آگاهم تا آخرین نفس از «ایران» و فرهنگش پاسداری خواهیم کرد، به زبان پارسی عشق می‌ورزیم و سپاس می‌گوییم خدای را که بزرگ‌ترین لطفش را به ما ارزانی داشت و ما را در این فرهنگ به دنیا آورد.

به زبان کُردی افتخار می‌کنم که میراث‌دار زبان پارسی میانه و پارسی باستان است.

هم ریشه‌های غیور کُرد، بیاییم پیشبرندگان سیاست‌های جدایی طلبانه انگلیس، امریکا و اسرائیل نباشیم. به اندازه کافی در این چند صد سال میانمان فاصله افکندند.
ایرانمان را تنها نگذاریم...

این چند جمله از سهراب پورناظری که در حمایت مستقیم از یکپارچگی ایران و در دفاع از فرهنگِ ایران زمین و البته پاسداشتِ کردستان و کُرد است، گویا مورد قبول برخی قرار نگرفته و هجمه‌هایی در پی داشته است.

پورناظری تلاش کرده تا جامعه و به خصوص کُردها را از خطرِ سیاست‌های جدایی‌طلبانه آگاه کند و برحذر دارد.

به هر روی آنچه این آهنگساز و نوازنده موسیقی ایران بر آن تاکید کرده، اَدایی برای ژست‌های روشنفکری نیست؛ بلکه سعی کرده تا واقعیت‌هایی چون آفتاب را در مقابل دیدگانِ مردم ایران قرار دهد. در این میان بی‌شک هستند کسانی که کورکورانه اسیر سیاست‌های جدایی طلبانه‌ می‌شوند.

انتشار چنین مطالبی از سوی هنرمندانی آگاه و البته باسوادِ فرهنگیِ بالا، می‌تواند نوری به نقاط تاریکی بتاباند و روشنگر بسیاری از مسائل باشد.

در روزهای آینده در مطالبی مجزا تلاش می‌کنیم تا دیدگاهِ برخی از اهالی موسیقی که «کُرد» هستند را دراین باره جویا شویم.

انتهای پیام/

R33357/P/S4,40/CT1 واژه های کاربردی مرتبط موسیقی بیشتر بخوانید... تهدیدها و فرصت‌های کرونا برای موسیقی/ معاونت هنری در خواب بهاری بود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تهدیدها و فرصت‌های کرونا برای موسیقی/ معاونت هنری در خواب بهاری بود واژه های کاربردی مرتبط موسیقی پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ نگاهی به زندگی یک زوج آسمانی در "هلهله فرشته‌ها" ۲ خودروهای «دی‌کاپریو» و «برد پیت» در «روزی روزگاری در هالیوود» به مزایده گذاشته می‌شود ۳ اعمال و فضائل شب و روز دهه اول ذی‌الحجه در بیان میرزا جواد ملکی تبریزی/ پاک‌ترین دهه سال ۴ خاطرات شهیدی که تنها دارایی‌اش یک دست لباس سبز پاسداری بود ۵ مدیر عامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت به دیدار جمشید هاشم‌پور رفت ۶ کاغذ مازندران در‌ آستانه ورود به بورس/ می‌توانیم کل کاغذ روزنامه کشور را تأمین کنیم ۷ شبکه نمایش خانگی چگونه از تلویزیون سبقت گرفت؟ ۸ ماجرای انتقال سنگ قبر ناصرالدین شاه به کاخ گلستان/ چرا روایت‌های غلط جای واقعیت را گرفت؟ + مستند مهمترین اخبار فرهنگی کاغذ مازندران در‌ آستانه ورود به بورس/ می‌توانیم کل کاغذ روزنامه کشور را تأمین کنیم فرصتی برای شنیدن صدای شعر انقلاب/معرفی آثار شاعران فارسی‌زبان در دانشگاه‌های هند امام جواد(ع) و آماده‌سازی شیعیان برای عصر غیبت/ روش ابن‌الرضا(ع) در برخورد با اهل‌غلوّ تدوین سند ملی هنرهای تجسمی؛ بیداری دولت از خواب تابستانی! مهمترین اخبار تسنیم افزایش صادرات محصولات کشاورزی ایران به عراق/ رایزنی‌ برای برداشتن ممنوعیت صادرات ۲۲ محصول به خارج از کشور لاوروف: پوتین هرگز نگفته به حضور ایران در سوریه نیازی نیست شمخانی در دیدار با نخست وزیر عراق: ریشه اصلی ناامنی در منطقه و عراق حضور نامشروع آمریکا است اعلام نتایج سومین دوره انتخابات پارلمانی سوریه جزئیات ۱۳ پیشنهاد انبوه‌سازان به مجلس برای رونق تولید و عرضه مسکن درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موسیقی موسیقی سهراب پورناظری ترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۵۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن اراکی شامگاه دوشنبه در تجمع مردم قم به منظور گرامیداشت رزمنده شهید حاج طالع یوسف اف و حمایت از ۵ هزار شیعه زندانی در آذربایجان بیان کرد: حاکمان کشورهای اسلامی بدانند با جنبش و حرکت مقاومت اسلامی بنیاد استکبار برچیده می شود و ایران اسلامی با آمریکا دشمن است و از این مسیر عقب نشینی نمی کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ملت مسلمان ایران رژیم شاه را سرنگون و در برابر رژیم بعث ایستادگی کرد و امروز شاهدیم که راهپیمایی میلیونی اربعین ظهور و بروز کرده و این سیل بنیان کن دشمنان اسلام را از میدان به در خواهد کرد و همین جریان، طاغوت مصر و لیبی و یمن را از میان برداشت و اگر حاکمان راه را برای ملت ها باز کردند و صدای ملت ها علیه آمریکا بلند شد در این صورت ملت ها از این حکومت ها پیروی می کنند و گرنه مقاومت اسلامی سرانجام صدام و حسنی مبارک را برای آنان رغم می زند.

آیت الله اراکی بیان کرد: منطقه قفقاز همچنان خاستگاه مردان بزرگ است و رزمندگان این منطقه همواره پیشتاز بودند و ما از شهدای بزرگ آذربایجان تجلیل می کنیم که جان خود را در مسیر ارزش های اسلامی، قرآن و کشور آذربایجان فدا کردند.

وی با بیان اینکه دنیا باید بداند روزگار امروز روزگار مقاومت است افزود: دوران ستمگری ها و جنایتگری های بی پاسخ استکبار جهانی علیه ملت ها به پایان رسیده است.

آیت الله اراکی گفت: ما به رژیم اشغالگر قدس و جنایتکاران صهیونیسم عالم می گوییم آن دوران که شما ملت ها را می کشتید و سینه مستضعفان را له می کردید گذشته و امروز روز بیداری ملت ها است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: روزی به سفیر عربستان گفتم اگر پادشاه کشور شما پرچم وحدت امت اسلام را برافراشته کند همه ما گرد او جمع خواهیم شد که این امر هم به سود دنیا و هم اخرت شان است.

آیت الله اراکی بیان کرد: امروز سران برخی از کشورهای منطقه باید با ملت های خود همراه شوند که در غیر این صورت روزی خواهد رسید که همین امت ها، آنان را سرنگون می کنند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه نهضت مقاومت از ایران اسلامی آغاز شد اما در این نقطه باقی نماند گفت: تفکر مقاومت امروز از مرزهای ایران اسلامی عبور کرده و اروپا و آمریکا را هم در نوردیده است.

وی با اشاره به تجمعات دانشجویی در حمایت از غزه ابراز داشت: دشمنان امروز می گویند جنبش دانشجویی اخیر کار ایران است اما نمی فهمند که این خیزش ریشه در فطرت های بشری است که علارغم همه کار رسانه ای دشمن برای سر پوشاندن بر جنایت ها اما آنان این حقایق را فهمیدند و وجدان های بشری بیدار شده و بشریت خیزش جدیدی پیدا کرده است.

وی گفت: دوران جهل و خواب و غفلت ملت ها به سر آمده و امروز دوران بیداری ملت ها است.

وی افزود: پیروزی از آن جنبش حماس و جبهه مقاومت فلسطین است و آنان نباید در برابر رژیم اشغالگر قدس کوتاه بیایند که این چنین نیز نخواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سران مقاومت اسلامی در درون غزه پیام دادند که ما در برابر رژیم اشغالگر قدس کوتاه نخواهیم آمد که باید به این مبارزان درود فرستاد.

وی گفت: جریان حمایت از مقاومت امروز در ۸۰ دانشگاه آمریکا به راه افتاده است و وجدان های بشری بیدار شده است.

کد خبر 6092622

دیگر خبرها

  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • واکنش سرپرست دوومیدانی به بدهی‌ها/ بدهکار نباشیم، فدراسیون نیستیم
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • راه حل مسائل فرهنگی بازگشت به سیاست و سیاستگذاری
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود