مهاجرت؟حتی فکرش را هم نکردهام
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۶۱۲۱
وقتی نام فرزان عاشورزاده به میان می آید همه یاد این واژه می افتند «سونامی» این لقبی بود که خانواده تکواندو پس از درخشش پسر مازندرانی به او دادند. لقبی که به قول بزرگان این رشته، کاری با فرزان کرد که او نتوانست به همه افتخاراتی که در این چند وقت می توانست برسد. فرزان این روزها فارغ از همه حاشیه هایی که برایش ایجاد کرده بودند در شمال کشور و کنار دریا زیر نظر مربی اش تمرین می کند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
*فرزان چه خبر؟خیلی وقت است خبری از تو نیست؟
کار خودم را می کنم.با توجه به شرایط ویژهای که کرونا به وجود آورده، همه داریم با این ویروس دست و پنجه نرم می کنیم و یک جورهایی مشغولیم. امیدوارم سایه سنگین این ویروس لعنتی بهزودی از سر جهان برداشته شود.
*تمرین کنار دریا؟هوازی است یا ....
بدنسازی می کنم. تکواندو هم مثل همه مشاغل و رشته های ورزشی محدود شده است. به همین دلیل تصمیم گرفتم در دوران قرنطینه بیشتر بدنسازی کنم. وزنم قبل از کرونا تغییر کرد و باید بیشتر تمرکزم را روی تغییر وزن بگذارم. برایم شرایط تا اینجا که خوب بوده و با رعایت پروتکل های بهداشتی تمریناتم را انجام می دهم.
من حرفی ندارم. هر کسی مختار است برای زندگی خودش تصمیم بگیرد و در هر جایی که دوست دارد زندگی کند. این واقعا به من ارتباطی پیدا نمی کند. تفکر هر کسی برای من محترم است. در این شرایط قضاوت نکنیم بهتر است.
*تمرینات فنی و تاکتیکی چطور؟
آنها بماند برای بعد. فعلا تمرکزم روی بدنسازی است تا بدن افت نکند. تا جایی که میتوانم سعی میکنم پروتکل ها را رعایت کنم. اشخاص زیادی از بین رفته اند. نفرات زیادی جان خودشان را از دست دادهاند و مدافعان سلامت زیادی را از دست دادهایم. به خاطر همه آنها هم که شده باید رعایت کنیم. من خودم با دستکش و ماسک تمرین میکنم و سعی میکنم جاهای شلوغ نروم.
*کرونا کدام مسابقات مهم تکواندو را لغو کرد؟ مسابقاتی بود که خودت هم در آن شرکت داشته باشی؟
در مسیر مسابقات قهرمانی آسیا بودیم. فعلا که همه چیز متوقف شده است و کاری نمی شود کرد. تورنمنتهای زیادی از دست رفته و بعید می دانم مسابقه دیگری در سال 2020 و تا سال 2021 برگزار شود. با این حال باید ببینیم چه اتفاقاتی می افتد.
*از تغییر وزنی که دادی راضی هستی؟
راضی هستم. دوست نداشتم در وزن قبلی ام باشم. الان بدون استرس دارم کارم را دنبال می کنم.
*رقیبانت را در وزن جدید میشناسی؟
نه، اما وضعیت جهان مشخص نیست. نمی دانیم چه کسانی زنده هستند و چه کسانی مرده. فقط یک چیز را می دانم، اینکه از این پس در وزن دوم المپیک فعالیت می کنم.
*نظرت درباره مهاجرت ورزشکاران چیست؟
من حرفی ندارم. هر کسی مختار است برای زندگی خودش تصمیم بگیرد و در هر جایی که دوست دارد زندگی کند. این واقعا به من ارتباطی پیدا نمی کند. تفکر هر کسی برای من محترم است. در این شرایط قضاوت نکنیم بهتر است.
*ممکن است روزی فرزان عاشورزاده هم به مهاجرت فکر کند؟
تا این لحظه که با شما حرف می زنم هیچ چیزی در سرم نیست. هیچ تصمیمی ندارم و اصلا فکر هم به این اتفاق نکرده ام چه بخواهد که تصمیمی درباره اش بگیرم. این روزها تمام هدفم فقط تمرین کردن است. می خواهم روی سکو بروم و می خواهم دوباره شرایطی را تجربه کنم که بگویند فرزان در اوج است.
* خبرآنلاین
منبع: اکوفارس
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۶۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم
یک نویسنده و فعال یهودی کانادایی تأکید کرد: «صهیونیسم از لحظه ظهور خود نوعی آزادی زشت را به وجود آورده است که به کودکان فلسطینی نه به عنوان انسان، بلکه به عنوان یک تهدید جمعیتی مینگرد؛ همانطور که فرعون از افزایش جمعیت بنی اسرائیل میترسید و برای همین دستور کشتن بچههایشان را صادر کرد.»
به گزارش ایسنا، «این عید پاک، ما نه به بت دروغین صهیونیسم نیاز داریم و نه آن را میخواهیم بلکه آزادی از پروژهای را میخواهیم که به نام ما مرتکب نسل کشی میشود.»
این سخنان «نائومی کلاین»، استاد دانشگاه، نویسنده، روزنامهنگار و فعال اجتماعی یهودی کانادایی در جریان فعالیتهای «عید پسح در خیابانها: تسلیح اسرائیل را متوقف کنید» است که در روزنامه گاردین منتشر شده است.
او میگوید: «به موسی و خشم او فکر میکردم که از کوه پایین آمد و بنی اسرائیل را در حال پرستش گوساله طلایی دید. اکوفمینیست درون من همیشه از این داستان ناراحت بوده است: چه خدایی است که به حیوانات حسادت میکند؟! چه خدایی است که میخواهد همه مقدسات زمین را به نام خود ذخیره کند؟! با این حال، من راهی برای درک داستان پیدا کردم. در مورد بتهایی صحبت میکند که ما آنها را تقدیس میکنیم و تبدیل به خدایان دروغین میشوند. این درباره گرایش انسان به پرستش هر آنچه دنیایی و فریبنده است و نگاه به چیزهای کوچک و بی ارزش و مادی به جای بزرگ و متعالی است. آنچه میخواهم امشب در این عید پاک انقلابی و تاریخی در خیابانها به شما بگویم این است که بسیاری از مردم ما یک بار دیگر خدای دروغین را میپرستند و از آن خوشحال و سرمست و با آن نجس شدهاند. این خدای دروغین، صهیونیسم است که عمیقترین داستانهای کتاب مقدس ما در مورد عدالت و آزادی از بردگی مانند خود داستان عید پسح را میگیرد و آنها را به سلاحهای وحشیانه استعماری سرقت زمین تبدیل میکند و از آنها به عنوان نقشه راه برای پاکسازی قومی و جنگ نسل کشی استفاده میکند.
صهیونیسم بتی است که جرأت میکند ایده متعالی سرزمین موعود را که استعارهای از آزادی بشر است و با ادیان بسیاری به گوشه و کنار این جهان سفر کرده است، بگیرد و آن را به سند فروشی به یک دولت نظامی قومی تبدیل کند. نسخه رهایی که توسط صهیونیسم سیاسی پیشنهاد شده است، خود یک ایده ناپسند است. این امر از ابتدا مستلزم اخراج دسته جمعی فلسطینیها از خانهها و سرزمینهای اجدادی خود در جریان نکبت بود.
صهیونیسم از لحظه پیدایش، نوعی آزادی زشت ایجاد کرده است که به کودکان فلسطینی نه به عنوان انسان، بلکه به عنوان یک تهدید جمعیتی نگاه میکند، همانطور که فرعون از افزایش جمعیت اسرائیلیها میترسید و برای همین دستور کشتن بچههایشان را صادر کرد.
صهیونیسم ما را به لحظه فاجعه کنونی رسانده است و زمان آن فرا رسیده که به صراحت بگوییم: همیشه ما را به اینجا میرساند. این یک بت دروغین است که بسیاری از مردم ما را به مسیری بسیار غیراخلاقی سوق داده است و اکنون آنها را وادار کرده است که نقض پندهای اصلی را توجیه کنند: نکش. دزدی نکن. طمع نداشته باش.
این یک بت و خدای دروغین است که آزادی یهودیان را با بمبهای خوشهای که کودکان فلسطینی را میکشند و معلول میکنند، برابر میداند. این بتی است که به تمام ارزشهای یهودی خیانت کرده و میکند.
و با عشق ما به عنوان مردم به متون و آموزش، امروز یک بت و خدای دروغین نزد ما میآید تا بمباران تمام دانشگاههای نوار غزه، تخریب مدارس، بایگانیها و چاپخانههای بی شمار و کشتار صدها نفر از دانشگاهیان، روزنامه نگاران و شاعران را توجیه کند. این چیزی است که فلسطینیها آن را به عنوان مکتب کشی میشناسند که به معنای نابودی وسایل آموزش است.
در همین حال، در این شهر، دانشگاهها در حال فراخواندن پلیس نیویورک هستند و خود را در برابر تهدید خطرناکی که دانشجویانشان جرأت میکنند از آنها سؤالات اساسی بپرسند، مصون میکنند؛ سوالاتی مثل: چگونه میتوانید ادعا کنید که اصلا به چیزی یا حتی به ما اعتقاد دارید. درحالی که به این نسل کشی کمک میکنید یا روی آن سرمایه گذاری و با آن همکاری میکنید؟
به بت دروغین صهیونیسم برای مدت طولانی اجازه داده شده است که بدون کنترل رشد کند. پس امشب میگوییم: این بت به همین جا ختم میشود. یهودیت ما نمیتواند یک دولت قومی را در خود جای دهد، زیرا یهودیت ما ماهیت بینالمللی دارد. یهودیت ما نمیتواند توسط تشکیلات نظامی خشمگین آن دولت، محافظت شود، زیرا تمام کاری که این ارتش انجام میدهد کاشت غم و اندوه و درو کردن نفرت است، از جمله علیه ما به عنوان یهودیان.
یهودیت ما توسط افرادی تهدید نمیشود که صدای همبستگی خود را با فلسطین از همه نژادها، قومیتها، طیفها و نسلها بلند میکنند. یهودیت ما یکی از آن صداهاست و میداند که امنیت و رهایی جمعی ما در همراهی با این گروه نهفته است.
ما به بت صهیونیسم نیازی نداریم و آن را نمیخواهیم. ما خواهان رهایی از پروژهای هستیم که به نام ما نسل کشی میکند. رهایی از ایدئولوژی که هیچ برنامهای برای صلح جز تعامل با دولتهای نفتی تئوکراتیک قاتل همسایه و در عین حال فروش تکنیکهای ترور خودکار به جهان ندارد.
ما به دنبال رهایی یهودیت از دولت نژادی هستیم که میخواهد یهودیان دائما احساس ترس کنند، میخواهد فرزندانمان بترسند و میخواهد ما باور کنیم که جهان علیه ماست تا به زیر گنبد آهنین آن فرار کنیم، یا حداقل برای حفظ اسلحه و کمکهای مالی به آن اقدام کنیم. این بت و معبود دروغین است.
موضوع فقط به بنیامین نتانیاهو محدود نمیشود، بلکه شامل دنیایی است که نتانیاهو را خلق کرده است.
ما که هستیم؟ ماهها و ماهها در این خیابانها بودیم، داریم بیرون میرویم. خروج از صهیونیسم.
ما به امثال چاک شومرهای این دنیا نمیگوییم اجازه دهید مردم ما بیرون بروند. بلکه میگوییم ما خارج شدیم. فرزندان شما چه؟ آنها اکنون با ما هستند.»
انتهای پیام