Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علیرضا اتابک فرماندار شهرستان کهگیلویه در جلسه شورای اجتماعی که با محوریت بررسی آسیب‌های اجتماعی بخش دیشموک برگزار شده بود از راه اندازی دفتر تسهیل‌گری به جهت کاهش آسیب‌ها در این منطقه خبر داد و خواستار همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی در این راستا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه اقدامات مثمرثمری به جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقا سلامت مردم در دیشموک انجام شده است افزود: گام اول ما باید ارتقا فرهنگی باشد و بعد آسیب‌ها را کم کنیم.

فرماندار شهرستان کهگیلویه خواستار شناسایی آسیب‌ها با توجه به ترک تحصیل دختران بخش دیشموک توسط خانواده‌هایشان گفت: نباید بگذاریم چنین فرهنگی نهادینه شود، چرا خوابگاه دخترانه دایر کنیم و استفاده‌ای از آن نشود، باید از خدمات دولتی استفاده کنیم.

اتابک افزود: همه دستگاه‌های فرهنگی شهرستان باید نمایندگی‌های خود را در دیشموک فعال کنند و برنامه‌های خود را بصورت متنوع در همه روستاهای دیشموک اجرا نمایند.

او با بیان اینکه خودکشی عمل فردی است و فقط یک نفر گرفتار می‌شود،گفت: اعتیاد عمل جمعی است و تهدید آن زیادتر و کل خانواده را متلاشی می‌کند، نباید بگذاریم چنین معضل خانمان‌سوزی در این بخش رایج شود.

او افزود: به جای برخی سیاه‌نمایی‌ها بیاییم امید آفرینی بین مردم ایجاد کنیم که از توانمندی‌های خود استفاده کنند.

اتابک ضمن تشکر از تشکل‌های مردم نهاد، خواستار فعالیت آنها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی شد و بیان کرد: این تشکل‌ها بصورت خودجوش و بدون هیچگونه چشم‌داشتی به عنوان بازوان کمکی همواره در همه حوادث فعالیت‌های چشمگیری از خود به نمایش می‌گذارند.

در ادامه سرهنگ جهان دیماز فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه گفت: مسئله خودکشی در همه مناطق وجود دارد اما در دیشموک نسبت به سایر مناطق فراوان‌تر است.

او با بیان ایکنه خودکشی‌ها در دیشموک سنتی است، گفت: بیشتر اختلافات این منطقه خانوادگی هستند.

دیماز خواستار راه‌اندازی واحد مشاوره در کلانتری دیشموک به جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی شد.

هم‌چنین سیاوش زمان رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه در خصوص آسیب‌های اجتماعی در دیشموک گفت: علاوه بر انجام کارهای فرهنگی با همکاری اداره بهزیستی در این بخش، جشنواره های مختلفی در حوزه صنایع دستی برگزار کردیم.

او از برگزاری ۶ کلاس آموزش صنایع دستی در دیشموک خبر داد و افزود: تسهیلات ۴درصد به متقاضیان جهت راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع دستی پرداخت شد.

زمان افزود: امیدواریم امسال صنایع دستی در دیشموک را به ۸ کارگاه ارتقا دهیم.

ایرج کاظمی‌جو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه در این جلسه نیز با بیان اینکه برنامه‌هایی در طول سال ۹۸ و امسال برگزار شد، این برنامه‌ها را ناکافی دانست و بیان کرد: این اداره در حیطه هنرهای نمایشی با اجرای تئاترهای خیابانی با موضوع معضلات اجتماعی برنامه های تاثیرگذاری را برای عموم به نمایش گذاشت.

او از  شروع کار تحقیقی پژوهشی گروه هنرهای نمایشی در خصوص آسیب‌های اجتماعی دیشموک خبر داد و گفت: با برگزاری یک نمایشگاه سوژه های انتخاب شده را به معرض دید عموم خواهیم گذاشت.

کاظمی‌جو خواستار مصوب‌شدن چندین برنامه تاثیرگذار فرهنگی بصورت سالانه در دیشموک شد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد آسیب های اجتماعی میراث فرهنگی صنایع دستی کاهش آسیب های اجتماعی شهرستان کهگیلویه کاهش آسیب ها صنایع دستی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۶۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاه کلید تولید و اقتصاد جامعه، کارگران هستند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمینه و شاه کلید تولید، توسعه و اقتصاد در جامعه، کارگران هستند.

سید جواد هاشمی مهر در نشست هم‌اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی استان کهگیلویه و بویراحمد با مسئولان به مناسبت هفته کار و کارگر افزود: تمام مشکلاتی که بیان شد مشکلات به جایی هستند و این قول را ‌می دهیم که جلسه‌ای با حضور استاندار با تشکلات کارگری و کارفرمایی را ترتیب بدهیم. 

وی اظهار کرد: موضوعی که تشکل های صنفی باید پیگیری کنند اینست که شرکت های خدماتی برابر با مفاد قرارداد با کارگران رفتار نمی کنند و این موضوع نیازمند نظارت دقیق از سوی دستگاه های متولی است. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تشدید نظارت ها در شرکت ها، ادارات و کارخانه ها موضوع مهمی است و باید تیم های نظارتی تشکیل شوند تا حقوق کارفرمایان رعایت شود و در حق کارگران ظلم نشود. 

هاشمی مهر تصریح کرد: برای رسیدگی به درخواست ها و مطالبات کارگران به این یک هفته اکتفا نکنیم چرا که دغدغه هایی که کارگران با آن دست و پنجه نرم می کنند در کل طول سال است.

وی ادامه داد: مهر ماه هر سال در زمینه ایاب و ذهاب و جابجایی دانشجویان و دانش آموزان استان بخصوص شهر یاسوج با مشکل مواجهیم که با پیگیری های صورت کرفته قرار شد ۵۰ دستگاه اتوبوس به استان اختصاص داده شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با نبود شعبه ای از بانک رفاه در شهرستان بهمئی عنوان کرد: فعالیت بانک رفاه در این شهرستان برای خدمات دهی به جامعه کارگری را پیگیری خواهم کرد.

هاشمی مهر بیان کرد: با ورود مجموعه استانداری و برخی دستگاه‌ها بخشی از مطالبات کارگری استان را تامین کردیم که شاهد نگرانی و تجمع کارگران نباشیم. شرکت های خدماتی نظارت کنند که حقوق کارگران‌شان به موقع پرداخت شود و باعث مسایل و مشکلاتی نشود.

فعالیت ۵۷ تشکل کارگری در کهگیلویه و بویراحمد 

نوذر شبرنگ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: کارگران محور اصلی جهش تولید و ستون فقرات تولید هستند.

وی با اشاره به تعداد تشکلات کارگری و کارفرمایی در سطح استان کهگیلویه بویراحمد افزود: در سطح شهرستان بویراحمد ۱۵ انجمن کارگری و دو انجمن کارفرمایی، در شهرستان گچساران ۳ انجمن کارگری و یک انجمن کارفرمایی، در شهرستان کهگیلویه ۶ انجمن کارگری و یک انجمن کارفرمایی، در شهرستان بهمئی، یک انجمن کارگری، در شهرستان دنا دو انجمن کارگری، در شهرستان باشت یک انجمن کارگری و در شهرستان چرام یک انجمن کارگری فعالیت دارند.

شبرنگ اظهار کرد: در شهرستان بویراحمد ۶ کانون کارگران بازنشسته و در سطح استان یک کانون کارگران بازنشسته داریم که جمع کل تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در سطح استان ۵۷ تشکل هستند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از روز پنج اردیبهشت ۱۴۰۲ برنامه‌هایی شامل برگزاری جلسات هماهنگی و هم‌اندیشی برای اجرای ویژه برنامه‌های هفته کارگر، عطرافشانی گلزا شهدا و تجدید پیمان با آرمان والای شهدا در همه شهرستان ها، دیدار تعدادی از کارگران با مقام معظم رهبری در تهران، دیدار با ائمه جمعه شهرستانها و پیگیری مسائل و مشکلات کارگری و دعوت از ائمه جمعه برای سخنرانی در مورد کار و کارگر در خطبه های نماز جمعه، برگزاری جشن کارگری در کارخانه سیمان و مجتمع شرکت کشاورزی و دام پروری یاسوج و تجلیل از کارگران را برگزار کردیم.

عادل اردشیری، رئیس انجمن صنفی کارگران حمل و نقل کشور نیز در این نشست گفت: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم، مشارکت مردم به معنای اهمیت دادن به مردم و تعامل و همکاری با بخش خصوصی است، اکثریت سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری هم سو با زحمات کارگران نامگذاری شده است.

وی افزود: کارگر و کارفرما لازم و ملزوم هم هستند و تعامل بین آنها مهم است اما متاسفانه در این استان همکاری خوبی با بخش خصوصی نیست.

رئیس انجمن صنفی کارگران حمل و نقل کشور مهم ترین مطالبات کارگران را عدم سهمیه بیمه اجتماعی برای کارگران ساختمانی و بنایی، پرداخت به موقع حقوق و بیمه شغلی کارگران، مسکن کارگران، راه‌اندازی کارخانه جات و کارگاه‌های واقع در شهرک‌های صنعتی که طی سال‌های گذشته تخلیه شده‌اند و تسهیلات کم بهره برای کارگران عنوان کرد. 

شیدایی، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان بویراحمد نیز در این نشست گفت: با وجود اصلاح ماده ۵ بیمه ساختمانی باز هم مشکلاتی در این زمینه وجود دارد. همچنین کارگران ساختمانی استان نیازمند دستگاه‌های گچ پاش هستند که البته این دستگاه‌ها حدود یک میلیارد تومان هزینه می‌برند تا وارد استان شوند.

وی اظهار کرد: جایگاه کارگران ساختمانی نیز موضوعی است که نیاز بسیاری به پیگیری دارد چرا که تجمع کارگران در خیابان معضل مهمی هم برای کارگران و هم برای شهروندان ایجاد کرده است. 

به گزارش ایسنا در پایان این نشست از کارگر نمونه، کارفرمای نمونه و موسسه کاریابی نمونه استان کهگیلویه و بویراحمد تحلیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاه کلید تولید و اقتصاد جامعه، کارگران هستند
  • از معلم جان روشن یافتیم‌
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!