Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@06:55:26 GMT

افزایش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا در نوار شمالی کشور

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۶۳۲۲

افزایش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا در نوار شمالی کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش باران در برخی نقاط کشور طی سه روز آینده، گفت: از روز جمعه (۳ مرداد) دمای هوا در نوار شمالی بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: امروز (۱ مرداد) در برخی مناطق استان های اردبیل، سواحل دریای خزر، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شرقی هرمزگان بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طی روزهای پنجشنبه تا شنبه (۲ تا ۴ مرداد) در برخی نقاط استان‌های ساحلی خزر بارندگی و دراستان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و خراسان شمالی در برخی ساعات وقوع رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: فردا (۲ مرداد) در جنوب سیستان و بلوچستان، برخی مناطق هرمزگان و جنوب فارس و طی روز شنبه (۴ مرداد) در ارتفاعات البرز مرکزی در استان های سمنان، تهران و ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد نیز رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه طی روز یکشنبه (۵ مرداد) هوای بیشتر مناطق کشور صاف پیش بینی می شود، گفت: طی روزهای جمعه تا یکشنبه (۳ تا ۵ مرداد) دمای هوا در نوار شمالی کشور بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد همچنین طی دو روز آینده در اواخر وقت در سواحل دریای خزر وزش باد شدید خواهیم داشت و دریا مواج می شود.

به گفته ضیاییان طی فردا و پس فردا (۲ و ۳ مرداد) شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود و در شرق کشور به ویژه منطقه زابل تا پایان هفته وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گرد و خاک خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۲ مرداد) کمی ابری تا نیمه ابری در بعد ازظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۳ مرداد) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افزايش دما هواشناسي رگبار و رعد و برق وزش باد گرد و خاک درجه سانتیگراد پیش بینی می شود وزش باد طی روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۶۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی شرایط مناسب برای رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و عصر، انتظار می‌رود از سه‌شنبه شب تا روز شنبه هفته آینده بارش‌های رگباری بهاره را در استان شاهد باشیم.

وی افزود: این بارش‌ها همراه با وقوع تگرگ و صاعقه به‌خصوص در نیمه غربی و جنوبی استان اتفاق می‌افتد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان یادآور شد: فعالیت این سامانه در محدوده هشدار سطح نارنجی است و اوج فعالیت سامانه بارشی برای روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری پیش‌بینی شده است.

پناهی خاطرنشان کرد: رگبار باران، صاعقه، تگرگ، آب‌گرفتگی موقت معابر داخل شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، امکان ریزش کوه و رانش زمین در مناطق مستعد از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه است.

وی اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته قاملو با دمای منفی یک درجه، سردترین نقطه و سلین نیز با دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج مرکز کردستان نیز بین هفت و بیست‌وهشت درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کد خبر 6092138

دیگر خبرها

  • اصفهان پایان هفته بارانی است
  • اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان است
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • سامانه بارشی همراه با رعدوبرق در راه آسمان اصفهان/ هوا گرم می‌شود
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید
  • پیش بینی وزش شدید باد در زنجان