Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، خلیل سلوکی رئیس بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع) زاهدان گفت: شایعه بی اساسی فوت ۱۶ بیمار به دلیل اشکال در سامانه اکسیژن بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع) زاهدان که به طور غیر رسمی در سطح شهر منتشر شده بود بی اساس و کذب است.

او افزود: متأسفانه تمایل شدیدی به انتشار اخبار منفی و اعتماد سوز وجود دارد و اگر خدای نکرده این شایعه صحت داشت قطعاً خبر آن با بازخورد فراوان در برخی رسانه منتشر می‌شد، اما وقتی همان رسانه‌ها از دروغ بودن این شایعه مطلع شدند هیچ تلاشی برای بیان واقعیت نکردند و از ظرفیت خود برای زدودن ابهاماتی که در ذهن تعدادی از شهروندان ایجاد شده بود استفاده نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع) زاهدان ادامه داد: در همان شب ۴۶ بیمار در بخش‌های (NICU)، (ICU) و (PICU) این بیمارستان بستری و به طور مستقیم از سامانه اکسیژن ساز استفاده می‌کردند و طبیعی است در صورتی که اختلالی در اکسیژن اتفاق می‌افتاد شاهد از دست دادن همه این عزیزان بودیم.

او با اشاره به اینکه حتی چند ثانیه اختلال در سامانه‌های تاسیساتی یک بیمارستان می‌تواند به قیمت جان تعداد کثیری از بیماران تمام شود، گفت: ارزیابی‌های فنی از سامانه‌های حیاتی مانند برق اضطراری، گاز‌های تنفسی، امحاء زباله، اطفا حریق، کنترل عفونت، ایمنی بیمار، تهویه مکانیکی و امثال آن در بازه‌های زمانی مشخص و در قالب سنجه‌های اعتبار بخشی بیمارستانی انجام می‌شود.

سلوکی تصریح کرد: علاوه بر یک دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری و ۳ دستگاه ۳۰۰ لیتری که به صورت شبانه روزی در بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع) زاهدان فعال است از تعداد کافی کپسول‌های اکسیژن هم در این بیمارستان استفاده می‌شود و به زودی نیز یک دستگاه ۳۰۰ لیتری پس از انجام تعمیرات به این ظرفیت اضافه شده و با حمایت ریاست محترم دانشگاه یک دستگاه ۶۰۰ لیتری دیگر هم نصب می‌شود.

منبع مهر

انتهایی پیام/پ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خدمات درمانی تکذیب شایعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۶۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و نودمین  عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی در مرکز پیوند اعضای منتصریه دانشگاه، ۵ عضو مظفر وحدانی ۲۸ ساله برای پیوند به بیماران نیازمند به طور رایگان اهداشد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کبد  زنده یاد مظفر وحدانی به آقای  ۴۴ ساله ساکن بیرجند که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد و قلب این مرحوم در بیمارستان امام رضا (ع)  به آقای  ۵۵ ساله ساکن تربت جام  پیوند شد.

وی گفت: قرنیه‌های زنده یاد مظفر وحدانی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زنده یاد مظفر وحدانی از بیمارستان امام علی (ع) بجنورد به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد و  پس از دریافت رضایت از خانواده اش،   در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی
  • اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • بازگشت به دنیای صدا