Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@03:41:46 GMT

ماجرای قطع شبانه هزاران درخت

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۶۹۱۸

ماجرای قطع شبانه هزاران درخت

 (+عکس)

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، این فرد یا افراد به ظن مردم روستا از اهالی همان منطقه هستند که حتی به نهال‌های کوچک کاشته شده در زمین و پیوند درختان میوه‌های مختلف هم رحم نمی‌کنند.

با اینکه مردم روستا به هیچ عنوان نیت این افراد را متوجه نشده‌اند، اما کماکان این ماجرا ادامه دارد.

ساکنان روستای چمانی بارها شکایت خود را به اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی همچنین پاسگاه‌های منطقه برده‌اند اما تا کنون هیچ کس به آنها کمک نکرده و این غارتگران یا بیماران روانی همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود کوهستانی بودن منطقه و توصیه کاشت درخت توسط منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در زمین‌های شیب‌دار و همچنین تمایل و علاقه‌ای که مردم روستا به انجام این کار دارند اما سال‌هاست که به دلیل خرابکاری عده ای ناشناس، موفق به انجام این کار نشده‌اند.

کاشت درختان در زمین‌های شیب‌دار جنگلی، در اولویت حفظ جنگل‌ها و محیط زیست منطقه است، اما بسیاری از مردم این روستا از بیم خسارت‌های بیشتر و انتقام توسط این فرد یا افراد ناشناس همچنین عدم رسیدگی به شکایات آنها، دیگر تمایلی به کاشت نهال و درختکاری ندارند.

آیا در سال جهش تولید، پیدا کردن این افراد توسط مسئولین، ارزش ‍ پیگیری ندارد تا دل مردمی زحمت کش و دلسوز که سال‌هاست خسارت‌های متعددی را دیده‌اند، کمی آرام بگیرد؟! مردمی که در دورترین روستاها و در سخت ترین شرایط برای تولید محصولات کشاورزی این چنین زحمت می‌کشند.

افرادی که در این گزارش راضی به ثبت تصاویر خود شده‌اند، تنها بخشی از افرادی هستند که دچار ضرر و زیان‌های متعدد شده‌اند و مابقی به دلایل مختلف همچون تحمل خسارات بیشتر راضی به انجام این کار نشده‌اند.

کاشت درخت در زمین‌های شیب‌دار جنگلی، در اولویت سازمان حفظ جنگل‌ها و محیط زیست منطقه است، اما بسیاری از مردم این روستا از بیم خسارت‌های بیشتر و انتقام توسط این فرد یا افراد ناشناس و همچنین عدم رسیدگی به شکایات آنها، دیگر تمایلی به درختگاری ندارند.

بسیاری از روستاییان تمایل به کاشت درخت در مزارع شیب دار خود را دارند و این عمل آن‌ها به حفظ خاک و محیط جنگلی نیز کمک خواهد کرد. اما چند سالی است که افراد ناشناس با قطع نهال درختان کشاورزان را ناکام گذاشته‌اند.

قطع نهال‌های جوان درخت گلابی توسط افراد ناشناس در روستاهای چمانی استان گلستان .این فرد یا افراد به دلایل نامعلوم سال‌هاست با انجام این عمل اجازه کاشت درخت را در زمین‌های این روستاها نداده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماده 474 ماده 477 علی اشرف ریاحی روح الله رجایی سید محمود موسوی مجد مینودشت قطع درختان قطع شبانه درختان عکس ماده 474 ماده 477 علی اشرف ریاحی روح الله رجایی سید محمود موسوی مجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۶۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیل به حدود ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در اثر بارندگی شدید شبانه روز گذشته حدود ۴۰۰ روستا در استان در سیل گرفتار شدند که ۲۱۹ روستا از این تعداد مربوط به شهرستان خوسف است.

او افزود: در اثر سیلاب شبانه روز گذشته در بسیاری از نقاط استان، حاشیه راه‌های مواصلاتی شسته شده و بسیاری از مسیر‌ها از جمله سرچاه عماری به سمت صمدآباد مسدود است.

آخوندی بیان کرد: همچنین در اثر سیلاب به زیرساخت‌ها، قنوات، باغات، راه‌های روستایی و معابر شهری خسارت وارد شده است که گروه‌های ارزیاب و امدادرسان از مدیریت بحران، هلال احمر و جهاد کشاورزی به مناطقی که مسیر‌های آنها بازگشایی شده است اعزام شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: تیم‌های مدیریت بحران استان برای اعزام به مناطق سیل زده در آمادگی کامل هستند و در هر روستا و یا منطقه‌ای که مسیر دسترسی بازگشایی شود سریعاً تیم‌های ارزیاب برای بررسی میزان خسارت‌ها و گزارش آن اعزام می‌شوند.

او ادامه داد: بیشترین بارندگی شبانه روز گذشته با حدود ۶۰ میلیمتر مربوط به بیشه شهرستان خوسف بوده است.

آخوندی عنوان کرد: هم اکنون عملیات امدادرسانی به مناطق سیل زده با همکاری تمامی گروه‌های استان آغاز شده و از بخش خصوصی و معادن نیز برای استفاده از ماشین آلات سنگین کمک گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • خسارت سیل به حدود ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی
  • خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • شهادت یک سرباز وظیفه مرزبان در کردستان
  • شهادت یک سرباز وطیفه مرزبان در کردستان
  • شهادت یک مرزبان در کردستان در پی تیراندازی افراد ناشناس
  • شهادت یک مرزبان در مرز هنگه‌ژال بانه
  • شهادت مرزبان فداکار در کردستان
  • شهادت یک مرزبان در کردستان
  • حمله مسلحانه به هنگ مرزی | یک مرزبان در کردستان به شهادت رسید