Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@04:57:34 GMT

پرداخت تسهیلات خریدکالا به بازنشستگان

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۷۳۴۲

پرداخت تسهیلات خریدکالا به بازنشستگان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس این طرح، سه نوبت در سال و در هر نوبت ۱۲ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه خرید کالا در اختیار بازنشستگان کشوری و وظیفه‌بگیران همسر تک ورثه قرار می‌گیرد تا کالاهای مورد نیاز خود را از ۷۵۰ فروشگاه رفاه در سراسر کشور تهیه کنند. بازپرداخت تسهیلات با حداکثر یک ماه تنفس، در چهار قسط مساوی با کارمزد سالانه ۲ درصد از محل حقوق بازنشستگان کسر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم رونمایی از درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری و قرعه‌کشی جوایز طرح یاری روز گذشته، ۳۱ تیرماه سال جاری با حضور محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اکبر افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد و پنج دستگاه خودروی برلیانس به پنج نفر از بازنشستگان کشوری که از تسهیلات طرح یاری استفاده کرده‌اند، اهدا شد.

بر اساس این گزارش، در مرحله نخست این طرح که از اسفندماه ۱۳۹۸ تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ به اجرا گذاشته شد، حدود ۱۵۰ هزار نفر از بازنشستگان کشوری، جمعا کالاهایی به ارزش بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان از فروشگاه‌های رفاه خریداری کردند. 

در مرحله دوم که از ابتدای مردادماه آغاز می‌شود و به مدت یک ماه ادامه دارد، ۱۲ میلیون ریال تسهیلات دیگر در کارت حقوق بازنشستگان کشوری شارژ خواهد شد که استفاده از آن اختیاری بوده و بازنشستگان می‌توانند به هر میزان که مایل بودند، از این تسهیلات استفاده کنند. 

 در این  مراسم از درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی www.sabasrm.ir نیز رونمایی شد. این درگاه به منظور یکپارچه سازی سامانههای ارائه خدمت و ارتباط با ذی نفعان صندوق بازنشستگی راه اندازی شده و بازنشستگان می توانند برای دریافت آخرین اطلاعات از خدمات رفاهی و دسترسی به سامانه های برخط همچون فیش و حکم حقوق، نتایج وام ضروری و ... از این درگاه استفاده کنند.

پربیننده ترین پیشنهاد پرداخت یارانه دلاری به خانوار/ تخصیص ارز۴۲۰۰تومانی باید هر چه سریع‌تر متوقف شود افزایش مبلغ وام ضروری بازنشستگان ارزش سهام عدالت ۵۳۲هزار تومانی چقدر اسـت؟! ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۴/۳۰ چرا سهام عدالت ارزان به فروش می‌رسد؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تسهیلات قرض الحسنه بازنشستگان کشوری بازنشستگی حقوق وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کارت اعتباری خرید کالا حقوق بازنشستگان تسهیلات قرض الحسنه قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت بازنشستگان کشوری صندوق بازنشستگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۷۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی

علی فرهادی با بیان اینکه افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان محقق می‌شود گفت: با این کار معلمان ماده ۲۸ کمتری استخدام می‌شوند و نیاز مدارس به معلم از روش‌های حق‌التدریس تامین می‌شود.

تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند

وی با بیان اینکه اعتبار این موضوع تامین و پیش بینی‌های لازم شده است افزود: دو سال از آیین نامه رتبه‌بندی معلمان گذشته و باید اصلاح شود، اما رتبه‌بندی برای همه معلمان طبق قانون انجام می‌شود، معلمان ابتدای ورود به خدمت با مدرک کارشناسی، معلم پایه یک محسوب می شوند مگر اینکه معلمی مدرکی را بارگذاری نکند که در این صورت نمی توان پایه او را مشخص کرد.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش کسری مزمن معلم دارد ادامه داد: با توجه به اینکه حداقل ۷۲ هزار معلم ماده ۲۸ را استخدام می‌کنیم اما نیاز واقعی حدود سه برابر این تعداد است که دو برابر باقی مانده(کسری معلم) از طریق جذب شاغلان، بازنشستگان و اضافه تدریس معلمان صورت می گیرد.

فرهادی با اشاره به اینکه استخدام یکباره به تعداد زیاد مخاطره آمیز می‌شود گفت: هر سال حداقل ۳۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی وارد آموزش‌وپرورش می‌شوند و برای سال آینده هم معلمان ماده ۲۸ وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۷ هزار نفر شرایط بازنشستگی را دارند افزود: تلاش می کنیم بخش زیادی از این بازنشستگان را نگه داریم. این بازنشستگان در هر مقطعی که تدریس کرده باشند می توانند در همان مقطع به ادامه تدریس بپردازند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق