Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:22:28 GMT

مناقب شمس‌الدین در مناقب‌العارفین بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۷۴۷۲

مناقب شمس‌الدین در مناقب‌العارفین بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، شمس تبریزی چهارمین شخصیتی است که افلاکی در مناقب العارفین به او می‌پردازد. تصویری که از شمس در این کتاب ارائه می‌شود بیشتر او را موجودی فوق بشری و اسطوره‌ای می‌نمایاند. این تصویرسازی زاییده پیچیدگی شخصیت شمس و تمایل به اسطوره‌گرایی افلاکی است. هر چند پاره‌ای از آنچه افلاکی درباره شمس آورده آکنده به اغراق است و نامعقول می‌نماید اما پاره‌ای دیگر از اطلاعات ارائه شده توسط او، بخشی از شناخت ما را از پیر تبریز فراهم آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیست و پنجمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره شمس تبریزی در روز چهارشنبه اول مرداد ساعت یازده صبح با سخنرانی غلامرضا خاکی به «مناقب شمس‌الدین در مناقب‌العارفین» اختصاص دارد که به‌صورت مجازی پخش خواهد شد.

در این درس‌گفتار کوشیده می‌شود تا با رویکردی انتقادی، چهره شمس از پشت پرده اوهام نمایان‌تر شود.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به صفحه اینستاگرام مرکز فرهنگی شهر کتاب به نشانی Instagram/bookcityculturalcenter این درس‌گفتار را به صورت زنده مشاهده کنند.

کد خبر 4980136

منبع: مهر

کلیدواژه: شمس تبریزی شهر کتاب مرکزی مولوی معرفی کتاب کنفرانس بین المللی ویروس کرونا حجاب و عفاف مجمع عالی حکمت اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی فعالیت های قرآنی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی فلسفه تفسیر قرآن علوم انسانی اسلامی شهادت امام جواد ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: امروز برخی آمران جز «هل الدین الاالبغض» نمی‌شناسند

آفتاب‌‌نیوز :

عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در رشته توییتی نوشت: سالگرد شهادت ‎مطهری به سکوت گذشت. ‎خوارج صفتان فرقان، اندیشمند یگانه‌ای را از ما گرفتند که اگر امروز در میان ما بود، نسخه‌ی موثری برای حفظ دین می‌نوشت. با همان نگاهی که در مجله مبتذل زن روز آن دوران نوشت.

مطهری اثر خنثی ندارد. همه اش نیاز روز است. به همین دلیل دائما درحال مطالعه و تحقیق بود تا حرف سبک نزند، می‌گفت اساس دین «محبت» است. «هل الدین الاالحب». امروز برخی آمران جز «هل الدین الاالبغض» نمیشناسند! گسل، عمیق است.

دیگر خبرها

  • تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت
  • ضرغامی: امروز برخی آمران جز «هل الدین الاالبغض» نمی‌شناسند
  • رقابت کشتی آزاد و فوتسال ایران برای تاجگذاری در قاره آسیا
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • روند ۴۰ پروژه شاخص شهر را به‌صورت جزئی بررسی می‌کنم
  • تجمع اعتراضی متقاضیان نهضت ملی مسکن مقابل استانداری
  • اعتراض مردم به روند کند ساخت طرح ۸۱۰۰ واحدی
  • گور‌های جمعی، مکان‌هایی که ابعاد نقض حقوق شهدای غزه را افشا می‌کند
  • افزایش مدت زمان آورده متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن