Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که خوزستان استان بسیار مهم برای وزرات آموزش و پرورش است، گفت: خوزستان 696 مدرسه عشایری، هزار و 253 کلاس و 13 هزار و 584 دانش‌آموز عشایری دارد و با این آمار و ارقام به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم که حتی یک مدرسه عشایری از دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری جدا و به روستایی ملحق شود و به هیچ عنوان این اتفاق نخواهد افتاد و دلیلی برای اجرای آن نیز وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گفته‌های چند معلم عشایری ایذه، مدتی است که زمزمه خارج شدن حدود 60 مدرسه عشایری ایذه از آموزش و پرورش عشایری خوزستان و الحاق آن‌ها به آموزش و پرورش روستایی ایذه مطرح شده و این درحالی است که هنوز این  مدارس در مناطق محروم و برخی از دانش‌آموز کوچ‌رو هستند. شایان ذکر است که اجرای قانونی این طرح تنها با موافقت شورای آموزش و پرورش و با امضای استاندار خوزستان امکان‌پذیر است. خبرنگار ایسنا برای بررسی این موضوع و دغدغه این روزهای معلمان و دانش آموزان عشایری شهرستان ایذه، با مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت‌وگویی داشته که در ادامه می‌خوانید.

دکتر محمدرضا سیفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این مساله مطرح شده بود اما محقق نشده است و هیچ کدام از اولیا و  معلمان عشایری خوزستان نگران نباشند. طبق بند 16 اساسنامه مدارس عشایری نیز هرگونه الحاق، تخصیص یا انحلال مدارس عشایری غیر قانونی است و دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش، از اولین روزهایی که زمزمه این موضوع بود، به شدت این مهم را رصد می‌کند.

وی افزود: ما بلافاصله با اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان صحبت کردیم و معاون وزیر نیز نامه‌ای تحت عنوان این‌که الحاق، تجمیع و انحلال مدارس عشایری تنها با موافقت شورای آموزش و پرورش استان است و نیاز به تایید استاندار دارد و با دلایل کافی صورت می‌گیرد، به آموزش و پرورش خوزستان ارسال کرد.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: این مساله را یاددآوری کردیم که در 20 سال گذشته در استان سیستان و بلوچستان، 19 هزار دانش‌آموز عشایری را از کد مدرسه عشایری جدا کردند و به مدارس روستایی ملحق کردند که ما پس از 20 سال توانستیم این دانش‌آموزان را دوباره زیر چتر تعلیم عشایری بازگردانیم. از طرفی ما استان‌هایی داریم که دانش‌آموز عشایری ندارند، مانند استان مرکزی یا زنجان، اما برای این‌که بتوانند از خدمات این دفتر استفاده کنند، اداره‌کل آموزش و پرورش عشایری دارند.

دکتر سیفی تاکید کرد: استان خوزستان استان بسیار مهم برای وزارت آموزش و پرورش است که تعداد 696 مدرسه عشایری، هزار و 253 کلاس و 13 هزار و 584 دانش‌آموز عشایری دارد و با این آمار و ارقام به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم که حتی یک مدرسه عشایری از دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری جدا و به روستایی ملحق شود. به هیچ عنوان این اتفاق نخواهد افتاد و دلیلی برای اجرای آن نیز وجود ندارد. استان خوزستان برای ما ارزشمند است.

وی بیان کرد: ما در سه استان بوشهر، هرمزگان و مازندران برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی، 5 هزار دانش‌آموز عشایری را شناسایی کردیم و زیر چتر تعلیمات عشایری قرار دادیم، بنابراین اجازه نمی‌دهیم، حتی یک مدرسه از پوشش آموزش و پرورش عشایری خارج شود. برای این کار نیز باید دلایل قانع‌کننده وجود داشته باشد؛ یکی از دلایل این است که مدیر آموزش و پرورش استان و استاندار تشخیص دهند که در مدرسه مدنظر دانش‌آموز عشایری وجود ندارد اما تا مادامی که دانش‌ آموز عشایری وجود دارد، مدرسه عشایری نیز وجود خواهد داشت. 

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش در پایان، گفت: بر اساس ماده 16 اساسنامه مدارس عشایری، انجام این کار خلاف قانون است و پیش از شیوع کرونا نیز در آخرین جلسه شورای معاونان و مدیران کل استان‌ها که در مشهد مقدس برگزار شد، معاون وزیر تبعات چنین اقدامی را به استان‌ها ابلاغ کرده بودند.

انتهای پیام     

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آموزش و پرورش عشایری آموزش و پرورش عشایری آموزش و پرورش دانش آموز عشایری مدارس عشایری مدرسه عشایری هیچ عنوان یک مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۷۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار رییس پلیس راهور استان قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار کرد: فراجا مسوولیت‌های متعددی و ترکیبی دارد که از این رو باید از آن‌ها حمایت شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: اقداماتی مانند «طرح نور» از جمله کارهای ویژه است که به عنوان حوزه از آن حمایت می‌کنیم و به طور ویژه از فعالیت های فراجا در عرصه امنیت اخلاقی تقدیر و تشکر داریم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه کار در قم حساس، سخت و ارزشمند است، عنوان کرد: مسئله فرهنگ ترافیک در رعایت قوانین بسیار مهم است که حوزه، دانشگاه، آموزش و پرورش، خانواده و نهادهای مختلف اجتماعی در آن مسئولیت دارند.

وی با اشاره به اینکه همه باید به گونه‌ای تربیت شویم که قانون را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: تربیت از خانواده آغاز شده، در مدرسه به تثبیت رسیده و در ادامه در سایر نهادها تقویت می‌شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه توجه به این فرهنگ‌سازی در آمارهایی مانند تصادفات اثرگذار است، تصریح کرد: یک بخش مهم و پایه‌ای در فرهنگ‌سازی خانواده‌ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بخش مهم دوم آموزش و پرورش است، یادآور شد: فرهنگ‌سازی در آموزش و پرورش باید توسط معلمان و کادر مدرسه انجام شود و این جزو وظایف آن‌ها است.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید هم‌افزایی برای کاهش آسیب‌ها صورت بگیرد، گفت: همچنین نقاط حادثه‌خیز شهری نیز باید اصلاح شده و تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایجاد پارکینگ نیز یک موجود مهم است، بیان کرد: باید هر مسجد و مدرسه‌ای که ساخته می‌شود در کنار آن یک پارکینگ نیز احداث شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های پیشرفته نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: گاهی بسیاری از مشکلات با استفاده از این فناوری‌ها حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: معقوله راهنمایی و رانندگی یکی از نمادهای فرهنگی شهر است و از این جهت مردم و مسئولین نسبت به این موضوع باید اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه اخلاق برخوردی ماموران راهنمایی و رانندگی نیز بسیار مهم است، مطرح کرد: همچنین اقدامات مطالعاتی، تحقیقاتی و ارزیابی نقش بسیار موثری دارد.

کد خبر 6090500

دیگر خبرها

  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست