Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه به دنبال تعطیلی مترو تهران نیستیم، گفت: تعطیلی این ناوگان به دلیل شیوع کرونا رفت و آمد شهروندان را با اختلال مواجه می‌کند.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره وضعیت قرمز کرونا در پایتخت و تمهیدات مدیریت شهری جهت پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری،‌ اظهار داشت: شورای شهر فعلاً طرحی در این زمینه ندارد چرا که ستاد ملی مقابله با کرونا باید اقدامات لازم را انجام دهد و ما نیز بر اساس سیاست‌های اتخاذ شده برنامه‌ها را پیش می‌بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه 12 استان کشور به لحاظ وضعیت کرونا در شرایط قرمز قرار دارد،‌گفت: شهروندان باید حتماً از ماسک استفاده کنند از حضور در اجتماع بپرهیزند و در صورت حضور در سطح شهر حتما فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک همچنین رعایت فاصله اجتماعی تا 95 درصد جهت پیشگیری از کرونا موفق خواهد بود، گفت: اعضای شورای شهر از ابتدای شیوع کرونا بدون تعطیلی در محل کار خود حاضر شده‌اند و ما هم مانند بسیاری از شهروندان فعالیت اجتماعی داشته‌ایم ولی خوشبختانه تا کنون کسی مبتلا به این بیماری نشده است.

نوری با تأکید بر رعایت موازین بهداشتی توسط شهروندان گفت:‌تعطیلی مترو در دستور کار نیست چرا که در صورت تعطیل شدن این ناوگان رفت و آمد شهروندان قطعا با اختلال مواجه خواهد شد و هزینه‌های آنها افزایش می‌یابد از طرفی نمی‌توان 100 درصد تضمین کرد که استفاده از تاکسی سبب ابتلا به کرونا نمی‌شود.

وی درباره تأمین ماسک رانندگان اتوبوس و تاکسی توسط شهرداری،‌گفت: هر چند اقداماتی در این راستا توسط مدیریت شهری صورت گرفته ولی به دلیل رکود و گرفتاری مالی شهرداری تأمین منابع جهت توجه به این مسأله سخت شده است،‌لذا بهترین اقدام تهیه ماسک‌های خانگی استاندارد است چرا که نه تنها این ماسک‌ها راهکاری مقابل کرونا است، بلکه هزینه‌های زیادی هم تهیه آن به همراه ندارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۸۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان شهر اراک

تین نیوز

شهردار اراک گفت: پیگیر تخصیص اتوبوس و تاکسی برقی برای این شهر هستم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، علیرضا محمودی در دیدار و نشست با معاون توسعه حمل و نقل وزارت صمت، اظهار کرد: به کارگیری اتوبوس ها و تاکسی های برقی، گامی مهم در راستای کاهش آلودگی هوای شهر اراک است.

محمودی افزود: پیگیر تخصیص اتوبوس و تاکسی برقی برای این شهر هستیم.

در این نشست مشترک که با حضور نادر قلی ابراهیمی نماینده منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، علی اکبر اسدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با معاونت توسعه حمل و نقل وزارت صمت و نماینده معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور برگزار شد، پیرامون قول مساعد وزیر صمت در خصوص به کارگیری اتوبوس و تاکسی های برقی ویژه کلان شهر اراک گفت وگو شد.

در این جلسه روش ها و مدل های مختلف تخصیص و به کارگیری خودروهای برقی با توجه به ضرورت کاهش و کنترل آلودگی هوا ناشی از ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده در سطح شهر اراک مورد بحث و بررسی قرار گرفت و توافقات اولیه در این زمینه حاصل شد.

همچنین مقرر شد، شهرداری اراک با هماهنگی استانداری مرکزی با بررسی مدل های مختلف، مدل بهینه اقتصادی به کارگیری خودروهای برقی را با توجه به شرایط و ملاحظات محلی احصاء و در ادامه مذاکرات بعدی با بانک های عامل و شرکت های خودروساز به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز و سفارش ساخت و تحویل خودروها انجام گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد
  • علت تصادف اتوبوس مسافربری در محور موته مشخص شد
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان شهر اراک
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل