Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

ورود کامیون‌های حامل فرآورده‌های نفتی به پاکستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش تین نیوز، آن‌چنان که ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفته این ممنوعیت در ملاقات مرزی صورت گرفته در تاریخ 10 تیر ماه بین روسای گمرکات مرزی میرجاوه و تفتان پاکستان از سوی مقامات پاکستانی اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، در این ملاقات که برای مذاکره در مورد مشکلات موجود برگزار شد، طرف پاکستانی از عدم پذیرش فرآورده‌های نفتی به خصوص هیدورکربن تا اطلاع ثانوی خبر داد.

بر این اساس، مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نامه‌ای که 28 تیر ماه به ادارت کل استانی ابلاغ کرد از این ادارت خواست در مورد این ممنوعیت به شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی اطلاع‌رسانی کرده و این شرکت‌ها نیز از صدور اسناد حمل فرآورده‌های نفتی تا زمان پذیرش مجدد از سوی پاکستان، خودداری نمایند.

این در حالی است که روح الله لطفی سخنگوی گمرک ایران 16 تیر ماه در گفت و گو با خبرنگار مهر از بازگشایی مرزهای تجاری با پاکستان در این تاریخ خبر داده و گفته بود:  بر اساس تصمیم دولت پاکستان، علاوه بر مرز میرجاوه، چهار بازارچه مشترک ما با کشور پاکستان شامل ریمدان، پیشین، کوهک و جالق به صورت دائم بازگشایی شد و هر روز پذیرش دارند.

لطیفی افزوده بود: در حال حاضر محدودیتی در ورود کالا به پاکستان وجود ندارد و ما می‌توانیم همه نوع کالا به این کشور صادر کنیم.

سخنگوی گمرک ایران عنوان کرده بود: البته سقف‌هایی برای ورود و خروج گذاشته‌اند اما این سقف‌ها تقریباً ظرفیت کامل این بازارچه‌ها است؛ به عنوان مثال قبلاً از بازارچه‌های ریمدان و پیشین به ترتیب اجازه عبور ۲۰ و ۱۰ کامیون به صورت یک روز در میان وجود داشت اما الان به ترتیب مجوز عبور ۱۰۰ و ۶۰ کامیون به صورت روزانه از این دو بازارچه صادر شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ممنوعیت تردد فرآورده نفتی مرز پاکستان وضعیت مرزها فرآورده های نفتی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۸۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان

به گزارش همشهری آنلاین ، احمد وحیدی درباره آخرین اقدامات برای تامین امنیت مرزبانان، مرزها و مقرهای نظامی اظهار کرد: دستگاه های انتظامی، نظامی و امنیتی راجع به برخی از نقاطی که باید اصلاحاتی صورت بگیرد، جلسات بررسی مختلفی برگزار کردند و نسبت به تأمین امکانات بیشتر مورد نیاز پیش بینی هایی صورت گرفت از جمله اینکه ساختمان ها باید بهبود می یافتند که پیش بینی شده و به لحاظ هماهنگی هایی که باید در سطح منطقه انجام شود، اقدامات و برنامه هایی در دستور کار قرار گرفت.

وحیدی ادامه داد: مهم ترین مشکل این است که تروریست ها از خارج مرزهای ما به کشور وارد می شوند و وقتی با نیروهای امنیتی و انتظامی برخورد می کنند بلافاصله فراری می شوند لذا در صحبت هایی که با دوستان پاکستانی داشتیم قرار شد که با هماهنگی بیشتر جلوی این کار گرفته شود.

وی گفت: در سفر اخیر رییس جمهور به پاکستان گفت وگوهای بسیار خوبی با مسئولین مختلف امنیتی در سطوح مختلف انجام شد، نظرها یکی بود و هر بر ضرورت برقراری امنیت تأکید داشتند و هر دو هم نظر بودند که جریانات تروریستی که در داخل ایران و پاکستان عملیاتی را مرتکب می شوند، هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند.

وحیدی بیان کرد: توافقات بسیار خوبی هم در هماهنگی های هر چه بیشتر در برخورد با گروه های تروریستی در کنترل مرز و هم هماهنگی های اطلاعاتی بیشتر صورت گرفت که امیدواریم در عمل شاهد نتایج بسیار خوبی باشیم.

کد خبر 848360 منبع: شفقنا برچسب‌ها احمد وحیدی ایران و پاکستان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • وزیر دفاع یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد