Web Analytics Made Easy - Statcounter

ریشه کنی کرونا ‏اگر با توصیه و سخنرانی حل می‌شد الان باید وضعیت کشور سفید، سفید، سفید بود، پس لطفا موعظه را کنار بگذارید و وارد چرخه عمل شوید که دو صَد گُفته چون نیم کِردار نیست، همین امروز باید عمل کرد که تا فردا خیلی خیلی دیر است.

خبرگزاری شبستان- شیروان؛ پس از چندین ماه از شروع  ویروس کرونا، این بیماری مجدد اوج گرفته و مثل دیوهای داستان‌های کهن ایرانی، هر سری را قطع می‌کنی سری دیگر در می‌آورد و حال با این دیو هفت سر چه باید کرد؟ ‏تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا نشان داده است که نمی‌شود انتظار داشت آن ها تصمیم به تعطیلی و قرنطینه بگیرند چرا که شرایط اقتصادی دولت به گونه‌ای نیست که مشاغل را تعطیل کند و هزینه زندگی آنها را بپردازد وحتی اگر هم بخواهند نمی توانند، تحریم، شرایط بد اقتصادی، گرانی دلار، نفروختن نفت و غیره کار را به جایی رسانده که نمی‌شود به قرنطینه فکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

‏سیاست‌های این ستاد فعلا هشداری است، هشدار می‌دهند و در نهایت زدن ماسک را اجباری می‌کنند، آمارهای کرونا نشان می‌دهد هشدار دادن دردی را دوا نمی‌کند و احتیاج به کمی سخت گیری است چرا که اینک با توجه به وضعیت قرمز شهرستان فقط ۲۰ درصد مردم از ماسک استفاده می کنند.

 

 

‏دیو کرونا سر جدید درآورده و باید مسافرت را قدغن کرد همچنان که پارک‌‌ها را تعطیل، برخی از صنوف مانند آرایشگاه ها، باشگاه ها، استخر شنا و غیره که پس از مدت کمی از بازگشایی آنان دوباره به حالت تعطیلی برگشتند.

 

 

‏شرایط دولت را قبول می‌کنیم و می‌گوییم نمی‌شود در کشور قرنطینه کامل را اجرا کرد اما آیا نمی‌شود دوباره راه شهرها را بست و جلوی سفرها را گرفت؟ نمی‌شود دوباره پارک‌ها را تعطیل کرد؟ می‌شود اما نمی‌دانم چرا معطل می‌کنند، تعطیلی سفر که با نان مردم ارتباط ندارد از سویی وزارت بهداشت داد می‌زند که مردم مسافرت نروند اما می‌روند، خوب چه باید کرد؟ مثل ماه‌های ابتدایی ورود کرونا می‌شود کمی سخت‌گیری کرد.

 

 

‏مردم شب‌ها همچنان در پارک‌ها و بوستان‌ها با  خیال راحت، فارغ از کرونا در حال جوجه زدن، لوبیا پلو خوردن و بازی و تفریح هستند، پس لطف کنید برای مقابله با کرونا حداقل یک ماه پارک‌ها را تعطیل کنید چرا که با پارک نرفتن سفره کسی بی‌نان نمی‌شود، البته به جزء ساقیان مواد مخدر که حسابی در پارک‌ها جولان می‌دهند و پول در می‌آورند و جامعه را سیاه می‌کنند.

 

 

‏حتما باید تمام ایران قرمز شود تا دوباره محدودیت‌ها اعمال شود، یادتان نیست به شهرها رنگ سفید، زرد و قرمز پاشیدید و همه محدودیت‌ها را برداشتید و خیال کردید که به زودی همه چیز به سامان می‌شود، دیدید نشد و کم کم رنگ قرمز در حال تبدیل شدن به رنگ غالب کشور است.

 

 

‏اصلا کاری به مشاغل نداشته باشید حداقل راه انتقال کرونا از این شهر به آن شهر را بگیرید، تا آخر تابستان راه شمال را ببندید و نگذارید مردم به غرب بروند، به جز وسایل نقلیه عمومی و خدماتی کسی با ماشین به دل جاده نزند، به جز کسانی که اهل آن شهر هستند، غیری وارد شهر نشود.

 

 

‏به جای این همه هشدار کمی سخت‌گیری قطعا وضعیت را بهتر خواهد کرد، همانطور که اجباری کردن استفاده کردن از ماسک کمی وضعیت را بهبود بخشیده است و تاجایی که چشم کار می‌کند برخی از مردم را ماسک زده می‌بینم.

 

 

‏اگر با توصیه و سخنرانی کردن کرونا ریشه کن می‌شد الان باید وضعیت کشور سفید، سفید، سفید بود، پس لطفا موعظه را کنار بگذارید و وارد چرخه عمل شوید که دو صَد گُفته چون نیم کِردار نیست، همین امروز باید عمل کرد که تا فردا خیلی خیلی دیر است.

 

 

اینک در نشست های ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه نظارت‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان باید افزایش یابد، برخورد با متخلفان در این استان را ضروری دانسته و با آنان با قاطعیت برخورد خواهند کرد.

 

 

این سختگیری ها باید خیلی زودتر از این انجام می شد چرا که حفظ سلامت مردم اولویت اصلی است و باید تمام تمهیدات برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان و شهرستان اندیشیده شود.

 

 

حراست از سلامت مردم موضوع جدی است و این مهم به صورت جدی پیگیری می‌شود که روزانه شاهد نشست های مختلف مسئولان در رابطه با موضوع کرونا و اهمیت آن در بین مردم هستیم.

 

 

با توجه به ممنوع بودن چادر زدن در پارک‌ها و بوستان‌ها، برپایی چادر در بوستان‌ها و ورود گردشگر به استان نقش مهمی در افزایش شیوع کرونا بوده که اینک با توجه به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا از چند روز گذشته کلیه پارک ها و تفرجگاه ها در این استان و شهرستان تعطیل شده است چرا که برپایی چادر در پارک‌ها و بوستان‌های استان برخلاف مصوبات ستاد مقابله با کرونا است.

 

 

در این راستا نقش مسئولان هم بی اهمیت نیست و همه دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا هستند و اجرا نکردن این مصوبات به منزله تخلف است بنابراین مسئولان و متولیان باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

 

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: نکات بهداشتی ویروس کرونا شیروان مقابله با کرونا پارک ها بوستان ها پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۸۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ نفر عوامل نزاع در پارک گوللر باغی ارومیه دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سامان غنی زاده در این خصوص اظهار کرد: در پی وقوع نزاع و درگیری افرادی در پارک گوللر باغی ارومیه که موجب ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بود، موضوع به طور ویژه در دستور کار اطلاعاتی مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با اشراف اطلاعاتی، بررسی‌های همه جانبه و تحقیقات پلیس، این افراد که با یکدیگر درگیر شده بودند، شناسایی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان غربی افزود: هفت متهم اصلی طی یک عملیات منسجم و مقتدرانه پلیس دستگیر و به مقر پلیس هدایت شدند.

سرهنگ غنی زاده ادامه داد: متهمان پس از تشکیل پرونده با صدور حکم قضائی روانه زندان شدند.

وی به هنجار شکنان هشدار داد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و در این راستا پلیس با افرادی که بخواهند امنیت و آرامش مردم را خدشه دار کنند به شدت برخورد خواهد کرد.

کد خبر 6090763

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
  • ببینید | واکنش متفاوت ۲ بازیگر زن به قضاوت‌های مردم درباره چهره‌شان
  • آشکارشدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر
  • آشکار شدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • ۷ نفر عوامل نزاع در پارک گوللر باغی ارومیه دستگیر شدند