Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود عنوان کرد: 17 کانون فعال دانشجویی، 10 نشریه و 3 تشکل سیاسی و مذهبی در واحد شاهرود مشغول فعالیت هستند و همواره دانشجویان فعال در این زمینه مورد تشویق و حمایت بوده‌اند.

گروه استان‌های خبرگزاری آنا، معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از محوری‌ترین و حساس‌ترین معاونت‌های این دانشگاه بوده که علاوه بر ارتباط مستقیم با دانشجویان، تصدی سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرای آنها را در راستای انجام امور مربوط به دانشجویان اعم از رفاهی، فارغ‌التحصیلی، تسهیلات و امور فرهنگی مربوط را عهده‌دار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی بهره‌گیری از ظرفیت‌های معنوی، مادی و سرمایه‌های انسانی دانشگاه به‌ویژه تقویت نقش‌آفرینی مدیران واحدهای دانشگاهی در امر تربیت، ایفای وظیفه دانشگاه در اصلاح محیط دارای اهمیت بوده و بر خلاقیت‌های فردی و مدیریت اسلامی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و اعتلای دانشگاه تأکید شده است.

خبرگزاری آنا در سلسله گفتگوهایی با توجه اهمیت حوزه فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و تأکید مدیریت جدید بر اصل تمدن‌سازی در دانشگاه بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مجموعه فعالیت‌ها، دستاوردها و برنامه‌های پیش روی این دانشگاه در شهرهای مختلف کشور را بررسی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

«اعتکاف علمی» دانشجویان راه‌اندازی می‌شود

در این شماره از گفتگوها گفتگوی خبرنگار آنا با حجت‌الاسلام احمد نظری معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود را می‌خوانیم.

آنا: برای توسعه فضای معنویت و اخلاق و سبک زندگی اسلامی براساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی چه اقداماتی در واحد شاهرود صورت گرفته است؟

نظری: بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی که در دانشگاه صورت می‌گیرد ازجمله برگزاری محافل انس با قرآن، مسابقات قرآنی و فرهنگی، کلاس‌های تفسیر و کارگاه‌های فرهنگی و مراسم ملی و مذهبی در راستای توسعه فضای معنویت، اخلاق و سبک زندگی اسلامی است.

در راستای سبک زندگی اسلامی نیز راهبردهایی مانند الگوسازی ازدواج آسان و خانواده‌محوری وجود دارد که در این زمینه هم معمولاً هرساله با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ثبت‌نام مزدوجین دانشجویی انجام می‌شود و سعی در ترویج ازدواج آسان است. در زمینه معنویت و اخلاق هم برنامه‌هایی مانند ترویج اقامه نماز و مسجدمحوری با انجام راهبردها و بخشنامه‌های صادرشده از سازمان مرکزی انجام شده است.

تمام فعالیت‌های قرآن و عترت، مراسم ملی و مذهبی، ترویج اقامه نماز، برنامه‌های مربوط به عفاف و آراستگی و ... را می‌توان در ذیل برنامه‌های توسعه فضای معنویت و اخلاق اجراشده در واحد شاهرود برشمرد.

آنا: به‌منظور گسترش فضای انقلابی و اهتمام در اجرای راهبردهای تربیتی و فرهنگی سند دانشگاه اسلامی چه فعالیت‌هایی داشته‌اید؟

نظری: بسیاری از فعالیت‌های دانشگاه مربوط به گسترش فضای انقلابی و اهتمام در اجرای راهبردهای تربیتی و فرهنگی است، ازجمله مناسبت‌های ملی مانند برگزاری مراسم سوم خرداد، رحلت امام خمینی(ره)، دهه فجر انقلاب اسلامی، گرامیداشت هفته دفاع مقدس، 13 آبان، 16 آذر، 9 دی، روز قدس، هفته بسیج و ... که اکثر برنامه‌ها به‌صورت فعال و پویا در واحد شاهرود انجام می‌شود و مدیریت بسیاری از برنامه‌های شهرستانی مانند چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در سال 97 و چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سال جاری به دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود سپرده شد.

آنا: در راستای افزایش روحیه خودباوری و شکوفایی خلاقیت‌ها و استعدادهای دانشجویی چه اقداماتی صورت گرفته است؟

نظری: در واحد شاهرود همواره به دانشجویان خلاق و مستعد بها داده شده و سعی در جذب این دانشجویان در کانون‌های مختلف فرهنگی و هنری شده است به‌طوری که اکنون 17 کانون فعال دانشجویی، 10 نشریه و سه تشکل سیاسی و مذهبی در واحد شاهرود مشغول فعالیت هستند و همواره دانشجویان فعال در این زمینه مورد تشویق و حمایت بوده‌اند.

آنا: استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی در فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه به چه صورت بوده است؟

نظری: از ظرفیت‌ها و نظر اعضای هیئت علمی در جلسات شورای فرهنگی دانشگاه، جلسات کارگروه عفاف و حجاب، هم‌اندیشی استادان، کرسی‌های آزاداندیشی، کارگاه‌های فرهنگی و ... همواره استفاده شده است.

آنا: آیا برای قوی‌شدن در فضای مجازی و بهره‌گیری مفید و اثربخش از آن اقداماتی داشته‌اید؟

نظری: فکر سوق‌دادن بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی به سمت و سوی فضای مجازی (با توجه به استفاده بسیار زیاد قشر جوان از این فضا) در قسمت فرهنگی وجود داشته و جلسات متعددی با همکاران و استادان صاحب‌نظر و دانشجویان در این حوزه تشکیل می‌شود و با شیوع ویروس کرونا، قسمت فرهنگی با راه‌اندازی کانال‌های مختلف ویژه دانشجویان، کارکنان و استادان با عنوان پاتوق‌های فرهنگی (patoughfarhangi@) سعی در انجام بسیاری از امور فرهنگی در فضای مجازی داشته است، هرچند که تا بهره‌گیری بهتر و مؤثرتر از این فضا برای امور فرهنگی راه طولانی در پیش داریم.

در این خصوص شبکه دانشگاه با عنوان پیام‌آور با آی‌دی (PAYAMAVAR@) فعالیت‌های بسیار مؤثری چه در ابعاد آموزشی و اطلاع‌رسانی و چه در بعد فرهنگی دارد و فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه را به صورت گسترده بین دانشجویان، استادان و کارکنان منعکس می‌کند.

آنا: ارتباط برادرانه با آحاد دانشجویان و توسعه و ساماندهی فعالیت جمعی دانشجویان چگونه بوده است؟

نظری: امور فرهنگی دانشگاه همواره پذیرای دانشجویان و نظر سازنده آنان بوده و نهایت تلاش خود را در واگذاری مسئولیت‌های مختلف فرهنگی به دانشجویان در فعالیت‌های جمعی داشته است. برگزاری مراسم بزرگی مانند دعای ندبه و پخش از شبکه‌های تلویزیونی، برگزاری مراسم یادبود شهدا با جمعیتی بالغ بر هزار نفر و ... گواه بر این مدعاست.

آنا: آیا برای تقویت همکاری نظام‌مند و هدف‌دار با سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی داخل و خارج از دانشگاه فعالیتی داشته‌اید؟

نظری: امور فرهنگی واحد شاهرود همواره در تمام فعالیت‌های فرهنگی شهرستان مشارکت فعال، مستمر و مفید داشته است و اجرای دقیق بخشنامه‌های صادره از سازمان مرکزی ازجمله شرکت در تمام جلسات فرهنگی و ملی که از طرف فرمانداری، دفتر امام جمعه محترم شهرستان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ... ساماندهی می‌شود.

مشارکت با دانشگاه‌های شهرستان نیز در مناسبت‌های مختلف و شرکت در تجمعات ملی و مذهبی از دیگر اقدامات است. واحد دانشگاهی شاهرود در اکثر کارگروه‌های برنامه‌های فرهنگی شهرستان به‌عنوان رئیس کارگروه اعمال نظر می‌کند. 

آنا: چنانچه فعالیت‌های عمومی و اجتماعی به‌ویژه در دوره همه‌گیری ویروس کرونا داشته‌اید، تشریح کنید؟

نظری: با توجه به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، حضور فیزیکی و برپایی برنامه‌های حضوری میسر نبوده؛ ولی از طریق فضای مجازی اطلاع‌رسانی عمومی و مسابقات فرهنگی در این خصوص انجام شده است. 

آنا: سخن آخر...

نظری: دانشجویان عضو تشکل‌ها، نشریات و کانون‌های فرهنگی هنری به‌مثابه بازوهای حوزه فرهنگی هستند و تقویت آنها در همه زمینه‌ها موجب تأثیرگذاری بیشتری در فعالیت‌های فرهنگی می‌شود.

انتهای پیام/4103/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: تشکل سیاسی کانون دانشجویی معاون فرهنگی دانشجویی احمد نظری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود دانشگاه فرهنگ دانشجو فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت های فرهنگی واحد شاهرود انقلاب اسلامی امور فرهنگی فضای مجازی فعالیت ها برنامه ها داشته اید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۸۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، روح الله صیادیان خواه مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در این مراسم با اشاره به مشکلات جوانان در امر ازدواج، توجه به حل همه جانبه این مشکلات را پایه اصلی فرهنگ‌سازی در راستای اجرای حجاب و دور نگه داشتن جوانان از ابتذال در جامعه و مبارزه با آسیب‌های ناشی از بی‌حجابی عنوان و تاکید کرد: متاسفانه هرچه مشکلات جوانان در امر ازدواج بیشتر می‌شود عرصه بر آنها تنگ‌تر شده و معضلاتی تحت عنوان بدحجابی و نابهنجاری‌ها در جامعه نمود بیشتری پیدا می‌کند و این مسئله جامعه را زیر سوال برده و ارزش‌های آن را مختل می‌کند.

وی افزود: پوشش دانشجویان در محیط‌های آموزشی و پژوهشی باید کامل و بر اساس شئونات اسلامی و دانشجویی باشد. با توجه به اینکه پوشش آراسته توام با وقار یکی از مهم‌ترین شئون شخصیت و لازمه احترام به دانش و آن مکان مقدسی است که افراد از نعمت کسب دانش بهره‌مند می‌شوند، انتظار می‌رود مطابق قانون کلیه اساتید، کارکنان، دانشجویان و ارباب رجوع دانشگاه از پوشش ظاهری متناسب با محیط علمی برخوردار باشند.

همچنین در این میزگرد هر کدام از مسئولین تشکل‌ها به بیان دیدگاه خود نیز پرداختند.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228234 برچسب‌ها حجاب

دیگر خبرها

  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • فیلم «درخت گردو» فاقد نگاه سیاسی و حاکمیتی است
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد