Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@16:34:43 GMT

طرابلس: مصوبه پارلمان مصر اعلام جنگ علیه لیبی است

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۸۶۲۸

طرابلس: مصوبه پارلمان مصر اعلام جنگ علیه لیبی است

دولت وفاق ملی مصوبه پارلمان مصر مبنی بر اعزام نظامیان این کشور به خارج از مرزهای غری (لیبی) را اعلام جنگ علیه لیبی دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری " الوسط- لیبیا "، وزیر کشور دولت وفاق ملی در واکنش به دخالت نظامی مصر در لیبی طی توئیتی نوشت: موافقت پارلمان مصر با اعزام نظامیان این کشور به خارج از مرزهای غربی مصر، اعلام جنگ علیه لیبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتحی باشاغا با بیان اینکه مصوبه اخیر  پارلمان مصر نقض آشکار منشور سازمان ملل و اتحادیه عرب است، تصریح کرد: طرابلس، نظامیان بیگانه در داخل مرزهای لیبی را نیروهای متجاوز می‌شناسد و اعلام می‌کند که این دولت در دفاع از امنیت و حاکمیت ملی لیبی هیچ تردیدی به خود راه نمی‌دهد.

وی در توئیتی که قبلا در فضای مجازی منتشر کرده بود، دولت‌های حامی ژنرال حفتر را مسئول وضعیت کنونی لیبی دانست و از آنها خواست تا دست از حمایت او بر دارند چراکه راهکار نظامی در بحران لیبی شکست خورده‌ است.

یادداشت| آیا مصوبه پارلمان مصر به‌معنای دخالت نظامی در لیبی است؟

مصر، عربستان ، امارات، روسیه، یونان و فرانسه از نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال حفتر حمایت می‌کنند و دولت وفاق ملی که مورد تائید سازمان ملل است،  از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا بهره مند است.

مصوبه پارلمان مصر مبنی دخالت نظامی این کشور در لیبی با اعتراض سازمان ملل، برخی کشورهای اروپایی و غیر اروپایی قرار گرفته‌است. آنها معتقدند: اقدام پارلمان مصر باعث وخیم شدن اوضاع در لیبی می‌شود.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط مصر اخبار "لیبی" بیشتر بخوانید... هشدار آلمان به مصر درباره دخالت نظامی در لیبی نگرانی سازمان ملل از مجوز دخالت نظامی مصر در لیبی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... هشدار آلمان به مصر درباره دخالت نظامی در لیبی نگرانی سازمان ملل از مجوز دخالت نظامی مصر در لیبی واژه های کاربردی مرتبط مصر اخبار "لیبی" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ ضرورت پاسخ جدی‌تر ایران به چشم‌سفیدی کره‌‌جنوبی/ رعیت آمریکا نیستید؟ اثبات کنید ۲ لاوروف: پوتین هرگز نگفته به حضور ایران در سوریه نیازی نیست ۳ ظریف: حامل پیام مهمی برای پوتین بودم/ توافقنامه همکاری‌ بلندمدت با روسیه نهایی می‌شود ۴ کشته شدن ۱۸ تروریست و انهدام ۳ خودروی بمب‌گذاری شده در شمال سیناء ۵ اعلام نتایج سومین دوره انتخابات پارلمانی سوریه ۶ ظریف در مسکو: تمدید توافق ۲۰ساله با روسیه در دستور کار قرار دارد ۷ دستگیری «مولانا اشرف جلالی» و به کرسی نشستن حرف شیعیان پاکستان ۸ افزایش نابرابری در دنیا؛ کرونا ثروتمندان را داراتر و فقرا را ندارتر کرد مهمترین اخبار بین الملل یادداشت| آیا مصوبه پارلمان مصر به‌معنای دخالت نظامی در لیبی است؟ لاوروف: مسکو دلیلی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نمی‌بیند/ توافقنامه با تهران بروزرسانی می‌شود ادامه ناآرامی‌ها در آمریکا/ معترضان در پورتلند قصد عقب نشینی ندارند آماده‌باش ارتش اسرائیل در مرزهای شمالی/ چرا شهادت رزمنده حزب‌الله صهیونیست‌ها را وحشت‌زده کرد؟ مهمترین اخبار تسنیم لاوروف: مسکو دلیلی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نمی‌بیند/ توافقنامه با تهران بروزرسانی می‌شود روحانی: مردم شاهد تعادل در قیمت ارز خواهند بود/ ۲ وزیر به مجلس معرفی می‌کنیم/ اعطای وام ۵۰میلیونی به مستأجران دستاوردی جدید از متخصصان دریایی ایران/ ‌رادارهای پرقدرت سامانه کنترل دریایی ‌بومی‌سازی شد آخرین آمار جهانی کرونا/ ابتلای بیش از ۱۵میلیون نفر در جهان +جدول آخرین تغییرات بذرپاش رئیس دیوان محاسبات شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مصر اخبار لیبی مصر اخبار لیبی دخالت نظامی در لیبی مصوبه پارلمان مصر سازمان ملل بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۸۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نطق‌ شنیدنی در پارلمان اروپا درباره حمله ایران به اسرائیل

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 نماینده ایرلندی پارلمان اروپا نطق جالبی درباره حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل در واکنش به حمله به کنسول گری ایران انجام داد که فضای پارلمان اروپا را تحت تاثیر قرار داد. این نماینده گفت: «به گونه‌ای رفتار می‌کنید که انگار ایران یک روز از خواب بیدار شد و بی دلیل تصمیم گرفت به اسرائیل حمله کند، حمله اسرائیل به سفارت ایران بر خلاف همه قوانین بود، وقتی اسرائیل عامل تشدید تنش است چرا دنبال محکوم کردن ایران هستید؟!»

دیگر خبرها

  • نطق‌ شنیدنی در پارلمان اروپا درباره حمله ایران به اسرائیل
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • واردات خودرو‌های کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • وزیر صمت: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • وزیر صمت مطرح کرد: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • آب انبه کاملاً تازه بدون دخالت دست (فیلم)
  • گام عملی برای جهش تولید