Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@16:52:05 GMT

قدرت انتقال ویروس کرونا به شدت زیاد شده است

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۹۴۱۶

قدرت انتقال ویروس کرونا به شدت زیاد شده است

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: اکنون نه فقط برای ایران که کلا برای جامعه جهانی وضعیت به گونه ای است که مردم فعلا به بازگشت به زندگی عادی فکر نکنند.

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، دکتر محمدرضا مظاهری پزشک متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با  جام‌جم آنلاین، اظهار کرد: بهترین راه پیشگیری از کرونا چیزهایی هستند که در ماه‌های اخیر به دفعات و به کرات گفته شده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خانه بمانید، اگر هم بیرون می روید ماسک بزنید. از افراد بیمار هم دوری کنید.

مظاهری ادامه داد: قدرت انتقال ویروس کرونا به شدت افزایش پیدا کرده است و به راحتی منتقل می شود. اما اینکه گفته می شود موج دوم تاثیرات شدیدتر و بدتری نسبت به موج اول داشت تا حدودی با تردید مواجه است.

وی افزود: ما در موج اول کرونا با شرایط ویژه‌ای روبرو بودیم. قرنطینه سراسری به وجود آمد و سفرهای بین شهری منع شد. اما اکنون هیچ کدام از آن شرایط وجود ندارد و به همین دلیل تصور بر این است که موج دوم شدیدتر است.

مظاهری ادامه داد: سالمندان و افراد بالای 65 سال بیشتر در خطر هستند. افرادی با سابقه جراحی های پیوندی، بیماران سرطانی، قلبی و عروقی، افراد دارای بیماری های تنفسی، بیماران کلیوی و کبدی، افراد مبتلا به فشار خون، دیابت و افرادی که از بیماری های خاص سیستم ایمنی رنج می‌برند در صورت مبتلا شدن به کرونا شرایط بسیار خطرناکی خواهند داشت.

این متخصص بیماری‌های عفونی با تاکید بر دشوار بودن دسترسی به واکسن ویروس کرونا، گفت: اکنون نه فقط برای ایران که کلا برای جامعه جهانی وضعیت به گونه ای است که مردم فعلا به بازگشت به زندگی عادی فکر نکنند.

منبع: جام‌جم آنلاین

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بیماری های عفونی بیماران ایران جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل دکتر محمد جعفرزاده ، از استقرار و خدمات رایگان ۱۷ مرکز شبانه روزی در سطح استان برای حیوان گزیدگی خبر داد و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵ هزار و ۸۵۸ نفر حیوان گزیدگی گزارش شده بود که در سال ۱۴۰۲ این آمار به ۶ هزار و ۷۳۷ نفر افزایش یافت.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد موارد حیوان گزیدگی مربوط به گروه سنی زیر ۱۵ سال است، اظهار کرد: ۷۷ درصد حیوان گزیدگی توسط سگها، ۱۷ درصد مربوط به گربه ها، ۲ درصد توسط گاو و گوسفندان و ۴ درصد نیز توسط سایر حیوانات انجام می‌شود.
معاون بهداشت علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: ۴۹ درصد حیوان گزیدگی توسط سگهای ولگرد و ۵۱ درصد نیز توسط سگهای دارای مالک صورت می گیرد، اما با توجه به اینکه سگهای ولگرد شهری و روستایی واکسیناسیون ندارند، گزیدگی این سگها بیش از اندازه خطرناک هستند.
جعفرزاده با بیان اینکه تاکنون مرگ انسانی ناشی از هاری در استان اردبیل گزارش نشده است و انتقال بیماری هاری بسیار نادر است، افزود: این بیماری در صورتی از طریق انسان به انسان انتقال می یابد که با عدم اطلاع پیوند اعضاء انجام شود.
این مقام درمانی و بهداشتی اردبیل با اذعان بر اینکه استان اردبیل جزو استان هایی با بروز بالای حیوان گزیدگی است، خاطرنشان کرد: بیماری هاری درمان ندارد. هم استانی ها در مواجه با حیوان گزیدگی از پانسمان و بخیه اجتناب نمایند و حتما محل حیوان گزیدگی را به مدت ۲۰ دقیقه با صابون و آب پرفشار شستشو دهند و سپس با محلول بتادین ضدعفونی کنند.

دیگر خبرها

  • تاثیر تغییرات هوایی بر بیماری‌های عفونی / افزایش انگل‌های روده‌ای با مصرف آب غیربهداشتی
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • دریافت قند برای بدن امری حیاتی است
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟