Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان ایلام، گفت: به دلیل شیوع کرونا استفاده از تمام ظرفیت‌های دادرسی الکترونیک در جهت کاهش تردد زندانیان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، جعفر تعمیرکاری معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان ایلام صبح امروز در جلسه دادرسی الکترونیکی دادگاه ایلام، که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا یکی از راه کارهای موثر قوه قضاییه جهت کاهش تردد زندانیان و تماس‌های فیزیکی افراد در محیط دادگاه استفاده از تمام ظرفیت‌های دادرسی الکترونیک است که باعث می‌شود حتی در این شرایط هم روند رسیدگی‌ها بدون وقفه دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به این که برنامه چهارم توسعه قضایی کشور نیز به افزایش دسترسی آسان مردم و توسعه فناوری ارتباطات تاکید دارد، لذا استفاده از تمام ظرفیت‌های دادرسی الکترونیکی برای تبدیل شرایط موجود به یک فرصت از اهمیت فراوانی برخوردار است.

معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان با اشاره به راه اندازی طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی در استان، گفت: یکی از نگرانی‌های مردم در دستگاه قضایی بحث ابلاغ اوراق قضایی بود چرا که در سیستم سنتی مشکلات فراوانی در ابلاغ اوراق قضایی وجود داشت و پس از راه اندازی طرح ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی بیشتر این مشکلات مرتفع شد.

وی تصریح کرد: برای موفقیت فناوری اطلاعات پارامترهای توسعه زیر ساخت ارتباطی( سخت افزار، شبکه فیبر نوری و امنیت اطلاعات) ، مدیریت اطلاعات و دانش مانند سامانه سجا، سامانه ثنا، شبکه اجتماعی و...) ، توانمند سازی دستگاه قضایی از همه حیث از قبیل سجل کیفری، دبیرخانه الکترونیک و... ، فن آوری باید تحول گرا باشد یعنی ایجاد تحول بکند با ابزارهایی مانند ابلاغ الکترونیک، فرآیند آیین دادرسی جدید و پابند الکترونیک ضروری است.

تعمیرکاری یادآور شد: یکی از شاخص‌های پیشرفت و عدالت، بحث فن آوری اطلاعات است، فن آوری اطلاعات در تمام امور مانند برنامه ریزی، سیاستگذاری، تعیین اهداف، خط مشی‌ها، هدایت امور قضایی و اداری و ارزیابی میزان موفقیت به حدی اهمیت دارد که به عنوان مهم‌ترین شاخصه پیشرفت از آن یاد می‌شود به همین دلیل نیاز داریم که یک سازمان الکترونیک داشته باشیم.

انتهای پیام/ 970821

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری اطلاعات استان ایلام ایلام زندانیان اوراق قضایی فن آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۹۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی

به گزارش خبرنگار مهر، چیپ یا همان تراشه ها، یک قطعه الکترونیکی حیاتی و کوچک اند که وظیفه پردازش اطلاعات را عهده دار است. تراشه ها در صنایع مختلف خودروسازی، پزشکی، انرژی و همچنین تولیدات مبتنی بر فناوری اطلاعات همانند کارت‌های هوشمند ملی، کارت‌های بانکی و یا در تولید قطعات خودرو و هواپیما، دستگاه‌های اینترنت اشیا و بسیاری از تجهیزات مخابراتی کاربرد دارند.

در یک دهه اخیر بسیاری از کشورها برای بومی سازی و تولید «ریزتراشه‌های خاص» ورود کرده اند و اصطلاحاً وارد یک «جنگ فناوری» در حوزه ساخت تراشه‌های پیشرفته شده اند.

کد خبر 6089735 ندا نظری

دیگر خبرها

  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است