Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:28:50 GMT

اجرای ۹ طرح معیشتی و رفاهی برای بازنشستگان

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۹۶۷۹

اجرای ۹ طرح معیشتی و رفاهی برای بازنشستگان

به گزارش روز چهارشنبه صندوق بازنشستگی کشوری، اکبر افتخاری در مراسم رونمایی از درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری و قرعه‌کشی جوایز طرح یاری، افزود: گام اول صندوق بازنشستگی کشوری در این جهت، امضای تفاهمنامه سه‌ جانبه با بانک صادرات ایران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه تحت عنوان طرح «یاری» در اسفند ماه گذشته بود که طبق آن، در سه مرحله یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به صورت وام کوتاه‌مدت با نرخ سود دو درصد در کارت بانکی بازنشستگان واریز می‌شود تا از این طریق، بتواننداز فروشگاه‌های رفاه به شکل اقساطی کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اجرای گام اول این طرح در فروردین‌ ماه و اردیبهشت‌ ماه سال جاری و بازپرداخت وام‌ها تا پایان تیر ماه، از آغاز مرحله دوم اجرای طرح «یاری» از ابتدای مردادماه به مدت یک ماه و قابل تمدید برای یک ماه دیگر خبر داد و گفت: طبق تفاهمنامه، این طرح تا پایان سالجاری یک بار دیگر هم اجرا خواهد شد و امیدواریم اعطای این تسهیلات در سال‌های آینده نیز ادامه یابد.
افتخاری اجرای این طرح را نمونه‌ای از کار تیمی میان سه مجموعه بزرگ اقتصادی و اجرایی کشور دانست که به‌سرعت و در کمترین زمان اجرا شد و نشان داد اگر بتوانیم کمک سایر مجموعه‌های اقتصادی کشور را جلب کنیم، حتی در شرایط محدودیت منابع هم می‌توانیم برای بهبود معیشت بازنشستگان منابع لازم را تامین کنیم.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه وام ضروری به بازنشستگان به عنوان اقدام دیگر این صندوق در جهت ارائه تسهیلات معیشتی و رفاهی یاد کرد و گفت: رقم پرداختی این تسهیلات از مردادماه از هفت به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته و ماهانه به ۲۵هزار نفر از بازنشستگان و وظیفه‌بگیران پرداخت می‌شود.
وی همچنین از پرداخت ۲۰میلیون تومان تسهیلات وام ازدواج به هزار نفر از فرزندان بازنشستگان در هر فصل خبر داد و تصریح کرد: به‌زودی طرحی برای خرید کالاهای ماندگار و لوازم خانگی بازنشستگان و تکمیل جهیزیه فرزندان آنان با اقساط پنج ساله را نیز اجرا خواهیم کرد.

آمادگی بانک صادرات برای همکاری‌های تازه با صندوق بازنشستگی کشوری
حمید تاجیک رئیس هیات مدیره بانک صادرات ایران هم از مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بعنوان مدیری توانمند در استفاده از اهرم‌ها و فضای کسب‌وکار یاد کرد که توانسته امکانات لازم را برای ارتقای وضعیت معیشت و رفاهی بازنشستگان جلب و تامین کند و مشارکت بانک صادرات ایران در طرح «یاری» را هم از منظر مسئولیت اجتماعی و هم ایجاد شبکه‌های مشارکتی اقتصادی برای این بانک مفید و موثر دانست و گفت: ما با سابقه طولانی همکاری با صندوق بازنشستگی کشوری، آمادگی داریم در موارد مشابه دیگر نیز با چنین ابتکاراتی، زمینه ارائه خدمات مشترک به بازنشستگان و خلق ارزش را فراهم سازیم.

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه هم در ادامه این مراسم، با ابراز خوشنودی از عملیاتی شدن بسیاری از ایده‌های صندوق بازنشستگی کشوری با وجود محدودیت‌های مالی و سیستمی موجود در کشور گفت: این اتفاق، یک درس و تجربه مدیریتی برای همه ماست که در زمان محدودیت و تحریم و شرایط نامناسب اقتصادی ناشی از کرونا، باز هم می‌توان با ایده‌های خلاقانه و ابتکارهای مدیریتی، اقدامات مناسبی را برای خدمت‌رسانی به مردم و به‌ویژه بازنشستگان صورت داد.
رسول محمدی با اشاره به توجه ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، طرح «یاری» را شاخص‌ترین اقدام این فروشگاه در حوزه رفاهی دانست و گفت: برای اجرای این طرح، کار بزرگی در حوزه IT صورت گرفت و طی یکی دو روز و بدون نیاز به صدور کارت اعتباری جدید، منابع مالی به کارت پرداخت حقوق بازنشستگان واریز شد.
نماینده بازنشستگان هم در این مراسم با قدردانی از اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری، بانک صادرات و فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در اجرای طرح «یاری» از بازتاب مثبت این اقدام در میان بازنشستگان خبر داد و گفت: اقدامات دیگر صندوق بازنشستگی همچون افزایش رقم وام ضروری و سرانه بیمه درمان و مهمتر از همه پیگیری جدی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، نشانه تحرک و فعالیت ویژه‌ای است که در دوره مدیریت جدید شاهد آن هستیم.
سیدحسین قریشی که ریاست  کانون بازنشستگان سازمان برنامه و بودجه کشور را برعهده دارد، اعلام کرد: امکانات رفاهی که پیش از این صرفا به شاغلان اعطا می‌شد، امسال برای نخستین بار در لایحه بودجه آمد و مشکلات اجرایی آن هم با بخشنامه دکتر نوبخت، ریاست سازمان برنامه و بودجه، رفع شد.
وی در ادامه به مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری پیشنهاد کرد که دو طرح را برای افزایش ارقام بیمه عمر و حوادث و بیمه دندانپزشکی بازنشستگان را نیز در دستور کار قرار دهد و با همکاری موسسات بیمه‌ای آنها را عملیاتی کند.
نماینده بازنشستگان همچنین از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا توجه بیشتری به صندوق بازنشستگی کشوری داشته باشد تا هم جایگاه این صندوق ارتقا یابد و به شکل سازمان درآید و هم حمایت‌های این وزارتخانه بیش از پیش متوجه این نهاد مهم شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا صندوق بازنشستگي كشوري بازنشستگان پروندهٔ خبری وعده‌هایی که تحقق یافت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا صندوق بازنشستگي كشوري بازنشستگان ویروس کرونا صندوق بازنشستگي كشوري بازنشستگان فروشگاه های زنجیره ای رفاه صندوق بازنشستگی کشوری بانک صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۹۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود

استاندار هرمزگان، در آیین زنگ سلام معلم از افزایش سرانه فضای آموزشی استان در سال جدید با ساخت ۶۰۰کلاس درس جدید خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز 11 اردیبهشت در آیین زنگ سلام معلم اظهار داشت: افزایش سرانه‌ی فضای آموزشی یکی از سیاست‌های دولت بود که در سطح استان هرمزگان با جدیت دنبال شده است. 

وی با تأکید بر توسعه و افزایش سرانه آموزشی در مناطق حاشیه‌ای به ویژه در شهر بندرعباس، افزود: سال گذشته بیش از 800 کلاس درس به فضاهای آموزشی استان افزوده شد و امسال هم برنامه ریزی برای احداث 600 کلاس درس جدید انجام شده است. 

استاندار هرمزگان با پرداختن به نقاط قوت استان در حوزه آموزش و پرورش گفت: همان اندازه که پرداختن به نقاط قوت امید ‌آفرین است تلاش و تمرکز بر رفع 2 ضعف عمده‌ی آموزش استان نیز ضرورت دارد که یکی افزایش تعداد ورودی‌های کنکور استان به دانشگاه‌های برتر کشور و دوم ارتقاء میانگین نمرات دانش آموزان در آزمون‌های نهایی است.

وی با تاکید بر لزوم تکریم معلمان و افزایش سطح خدمات رفاهی ایشان تصریح کرد: همه‌ ما هر چه آموخته‌ایم نتیجه آموزش و زحمت معلمان شریف بوده و به پاس آن در حوزه کیفیت‌دهی به خدمات رفاهی تلاش داریم، سال قبل در حوزه رفاهی معلمان اقدامات خوبی صورت گرفته و امسال نیز اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌هایی جدید در حال اجرا، تقدیم جامعه فرهنگیان استان می‌شود. 

نماینده عالی دولت خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما وارثان تمدن بزرگ ایران اسلامی و پاسبانان قدرتمند خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای مکران هستید، شما وارث بزرگان و شاعران نامداری همچون حافظ و سعدی و مولانا هستید، باید خوب درس بخوانید و قوی باشید تا با دانش و تدبیر سکان مدیریت آینده استان را در دست بگیرید. 

دوستی با اشاره به شرایط منطقه و لزوم افزایش قدرت کشور گفت: دانش‌آموزان عزیز قدر خود را بدانید شما بسیار مهم هستید و در جای مهمی قراردارید، در منطقه ما باید قدرتمند و مجهز به دانش و تجهیزات و تسلیحات روز باشیم تا دشمنان جرأت جسارت نداشته باشند.

گفتنی است در این آیین از جمعی از معلمان نمونه استان هرمزگان تجلیل شد که فردا 7 نفر از ایشان در دیدار معلمان با مقام معظم رهبری شرکت خواهند داشت.

در پایان مراسم زنگ سپاس معلم نیز به صدا در آمد. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • امکان تعویق بازنشستگی شهردار قم وجود ندارد
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • نمایندگان قزوین پیگیر افزایش حقوق کارگران باشند
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود