Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاندیدا ریاست دیوان محاسبات گفت: حجم بزرگ پرونده‌های بدون نتیجه در دیوان محاسبات جدی ترین آسیب را به این مجموعه وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «لطف‌الله فروزنده»، کاندیدا ریاست دیوان محاسبات، در صحن علنی مجلس گفت: بعد از 7 سال مجدد توفیق یافتم در مجلس حضور داشته باشم. رشته تحصیلی من دکترای مدیریت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من در دفاع مقدس 4 سال حضور داشتم و افتخار جانبازی دارم. 5 سال رئیس دانشگاه و قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس بودم و در دولت هم، حضور داشتم. کارآمدی دیوان محاسبات در گرو اعتماد شماست. افتخار دارم که در مجلس یازدهم که رهبری آن را یکی از انقلابی‌ترین مجالس نامدیدند، حضور داشته باشم. مجلس یازدهم با شعار نجات اقتصادی کشور روی کار آمد و در اولین ماه فعالیتش بسته اقتصادی ویژه را تدوین کرد. میزان اهمیت دیوان محاسبات روشن است انشاالله این دیوان در دوران جدید با کمک و همت شما، منشأ تحول خواهد بود. حجم بزرگ پرونده‌های بدون نتیجه در دیوان محاسبات جدی ترین آسیب را به این مجموعه وارد می‌کند.

او افزود: نظارت دیوان محاسبات باید تأثیرگذار و به صورت بر خط باشد. رویکرد پیشگیرانه باید جایگزین مچ‌گیری شود. نظارت بر پرونده‌ها باید حتما منجر به نتیجه شود. رهبری این مجلس را یکی از مجالس قوی و انقلابی عنوان کردند که بنده هم باید بگویم ملت به این مجلس، امیدوار هستند. این مجلس با روحیه انقلابی می‌تواند منشأ تحول شود؛ باید نظارت را لحظه‌ای کنیم. نظارت پس از اجرا باید کنار گذاشته شود و نظارت حین اجرا تقویت شود. گسترش نظارت و تقویت نظارت محلی یکی از مهم‌ترین شعارهای بنده است. دیوان باید بتواند ساز و کاری شفاف و به روز برای نظارت به هنگام هر نماینده‌ای در هر حوزه انتخابی، فراهم کند.

کاندیدا ریاست دیوان محاسبات بیان کرد: ما بر آنیم تا با ایجاد ساز و کار نظارت مستمر بر نحوه هزینه کرد بودجه در حوزه‌های انتخابی و کنترل پروژه‌ها از امکانات برای ایفای نقش نمایندگان برخوردار شویم. با این کار هم در فعالیت دیوان شراکت خواهید کرد و هم در روند فعالیت‌های دیوان قرار می‌گیرید. همه تلاشمان این است که گله نمایندگان را برطرف کنیم. شفافیت در دیوان محاسبات از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که پیگیری خواهیم کرد و گزارش‌های مستند و علمی و با استفاده از راه‌اندازی  سامانه‌های جامع، تقدیم مجلس می‌شود. معتقدم که نظارت باید پیشگیرانه باشد نه اینکه به صورت تفریغ بودجه باشد و نتوان کاری انجام داد. هوشمندسازی، مردمی سازی و کارآمدسازی در دستور دیوان قرار دارد و با روحیه جهادی و ایثارگری کار خواهیم کرد. به خون  قاسم سلیمانی تعهد می‌دهم که خود را وقف دیوان محاسبات و نمایندگان کنم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس یازدهم دیوان محاسبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۹۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد

یلماز تونج گفت: «مقامات اسرائیلی که مرتکب جنایات جنگی، تجاوز، کشتار کودکان و نسل کشی شده اند، از جمله [بنیامین]نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، باید به دادگاه معرفی شوند.

به گزارش شبکه تی آر تی ترکیه، تونج گفت: نمی‌توان کشوری را که تصمیمات و قوانین سازمان‌های بین المللی را نادیده می‌گیرد، حقوق بشر را نقض می‌کند و به طور سیستماتیک این نقض‌ها را انجام می‌دهد، دولت نامید. اسرائیل تقریباً یک قرن است که مانند یک سازمان تروریستی عمل می‌کند. 

وی افزود که ترکیه به دفاع از ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی "در هر پلت فرم" ادامه خواهد داد.

پیشتر، متین کولونک، وکیل دادگستری و از وکلای حزب عدالت و توسعه ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما به عنوان نمایندگان شهروندان باوجدان جمهوری ترکیه در دادگاه کیفری بین المللی لاهه علیه هیتلر قرن بیست و یکم شکایت کردیم. نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، باید به خاطر نسل کشی که در نوار غزه و تمام جنایاتی که علیه بشریت مرتکب شده محاکمه شود.» 

نوار غزه پس از ۷ اکتبر شاهد حملات خشونت آمیز رژیم صهیونیستی بوده است. این حملات شهادت بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را به دنبال داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است