Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@14:54:10 GMT

سیاست دولت در پزشک خانواده مشخص شود

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۰۰۲۵

سیاست دولت در پزشک خانواده مشخص شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهرزاد لطفی ظهر چهارشنبه در جلسه سیاست گذاری پزشک خانواده با حضور معاون درمان وزیر بهداشت بیان کرد: طرح پزشک خانواده به علت اینکه تنها در دو استان اجرایی شده است اکنون مردم به دنبال پاسخ دادن این سوال هستند که این طرح که به صورت پایلوت اجرایی شده چه نتایجی در پی داشته است.

وی افزود: این طرح با وجود تمامی مشکلاتی که داشته است اما کمک‌های قابل توجه‌ای به سیستم درمانی استان داشته و توانسته بخش قابل توجه‌ای از بیماران دارای فشار خون و دیابت پنهان را در فارس شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفی یادآور شد: اگر این طرح به صورت کشوری اجرایی شده بود اکنون مشکلاتی که در استان‌های فارس و گلستان با آن مواجه هستیم برطرف شده بود این در حالی است که مراکز ارائه خدمات بهداشتی تمامی خدمات مورد نیاز مردم را ارائه می‌دهند.

او ادامه داد: بیش از ٧٠ درصد از افرادی که دارای فشار خون هستند و بالغ بر ٧۵ درصد از افرادی که دارای دیابت هستند از طریق طرح پزشک خانواده شناسایی شده‌اند این در حالی است که این طرح باعث شده ١٨٠ میلیارد تومان هزینه درمان خانواده‌ها کاهش یابد

وی در خصوص چالش‌های پیش روی طرح پزشک خانواده نیز بیان کرد: از جمله چالش‌های که در این طرح با آن مواجه هستیم می‌توان به محدود بودن اجرای این طرح تنها در دو استان، عدم تشکیل ستاد اجرایی، پرداخت نامناسب به مراقبین سلامت و نداشتن ردیف بودجه اشاره کرد.

کد خبر 4980503

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیابت فارس ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا شهرکرد قزوین گرگان حجاب و عفاف ستاد مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بیرجند بهزیستی شهرستان کرج مسکن پزشک خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۰۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از بخش خصوصی سیاست استان است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سیدمحمد آقامیری، استاندار امروز در حاشیه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی در گفت‌وگو با خبرنگار ما حمایت از بخش خصوصی را در مسیر تحقق شعار سال دانست و گفت: نگاه جدید استان حمایت و توجه بیش از پیش به بخش خصوصی با هدف برطرف شدن موانع تولید و رسیدن به هدف شعار سال جهش تولید است.

وی افزود: دولت آمادگی کامل دارد با بهره‌گیری از نظرات کارشناسی این بخش در صورت وجود اشکالاتی در تصمیمات گرفته شده آنها را رفع نماید.

آقامیری مهم‌ترین عامل افزایش سرمایه‌گذاری را ثبات اقتصادی بیان کرد و بر لزوم توسعه فرهنگ مالیاتی به عنوان چتر حمایتی از اقتصاد تاکید کرد.

نحوه اجرای معافیت مالیاتی مربوط به ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌ها که مورد اختلاف نظر بین سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان امور مالیاتی بود و تبیین تعرفه و عوارض در صادرات برخی کالا‌های واسطه‌ای، از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • حمایت از بخش خصوصی سیاست استان است
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • از ادعای شکنجه تا پیام‌های لحظه آخری نیکا به مادرش
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • پزشک بیرانوند مصاحبه‌اش را تکذیب کرد؛ زمان بازی با تست عملکردی در زمین مشخص می شود!
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • تویوتا برای جوانان و خانواده ها خودروی برقی می سازد