Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حبیب الله وفایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای ۳۰ طرح پژوهشی در استان طی پارسال گفت : سال ۱۳۹۸ دستگاه‌های اجرایی استان ۵۰ تقاضای پژوهشی داشتند که از این تعداد ۳۰ طرح با یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار مورد نیاز تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : از آنجایی که پارسال کل بودجه پژوهشی استان حدود ۸۰۰ میلیون تومان بود، برای همین دانشگاه‌ها موافقت کردند ۵۰ درصد مابقی اعتبار مورد نیاز را خودشان اختصاص دهند.

 این مسئول افزود: ۹۶ درصد از بودجه پژوهش استان پارسال تخصیص یافت که رشد قابل توجه ای نسبت به سال‌های ماقبل آن داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افزود: امسال هم تاکنون دستگاه‌های اجرایی استان ۱۱۴ تقاضای پژوهشی داشته اند که باید پس از شناسایی مشکلات کلیدی استان، این تقاضا‌ها را بررسی و اولویت‌ها را از میان آن‌ها انتخاب کنیم.

او مهمترین اولویت‌ها پژوهشی امسال استان را موضوعات مرتبط با اشتغال، معیشت و اقتصاد مردم دانست و افزود: کل بودجه‌ای که امسال به حوزه پژوهش استان اختصاص یافته حدود یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای منهای فصول یک (حقوق و دستمزد) و شش (رفاهیات) است که طبق برآورد‌ها حدود یک میلیارد تومان خواهد بود.

وفایی ادامه داد: باتوجه به اینکه این میزان بودجه برای اجرای فعالیت‌های پژوهشی استان کافی نیست، از دانشگاه‌ها خواسته‌ایم تا امسال هم بصورت مشارکتی طرح‌های پژوهشی را اجرا کنند.

او به تاخیر در اجرای طرح‌های پژوهشی استان هم اشاره کرد و گفت: برای اینکه امسال هم مانند پارسال این مشکل را نداشته باشیم، برای همین چندماه زودتر از دستگاه‌ها خواستیم تا تقاضا‌های پژوهشی خود را مطرح کنند و به نظر می‌رسد تا ابتدای مهر اولویت‌ها را از میان آن‌ها شناسایی و برای فراخوان و اجرا تصویب کنیم .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بودجه عمرانی پژوهش و فناوری پژوهش محور طرح عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۰۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال

سید شهرام کهریزی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و ارزیابی صورت گرفته، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در زمینه درآمد (حاصل از عوارض بارنامه، جابجایی کالا، ترانزیت و ...) به ویژه در ماه‌های پایانی سال ١۴٠٢ موفق به کسب مقام اول کشور شد.

وی تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با رشد بیش از ٣٠٠ درصد و در نتیجه در ١٢ ماهه سال گذشته با رشد ۲۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، در بین تمام استان‌های کشور با اختلاف زیاد رتبه اول را کسب نمود و مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته بیش از ۱۱ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل کالای استان جابجا شد که نسبت به سال قبل افزایش ۲۵ درصدی دارد.

کهریزی درباره تعداد بارنامه صادره گفت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۶۶۲ هزار بارنامه برای جابجایی کالا صادر شد که نسبت به سال قبل از آن صدور بارنامه افزایش ۱۱ درصدی دارد.

وی عنوان کرد: ۶۶۵ هزار حواله حمل و نقلی نیز در سال گذشته صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۳ درصدی دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ۱۰ کالای اصلی جابجا شده استان کرمانشاه مازوت، سیمان کیسه ای، سیمان فله‌ای، کلینگر، چغندر، کنجاله، سنگ سنگبری، گازوئیل، پلی اتیلن، خاک معدنی است.

کهریزی افزود: استان کرمانشاه دارای ۲۱۱ هزار راننده فعال حوزه حمل و نقل کالا، ۲۲ هزار ناوگان وانت باری فعال و ۱۵ هزار کامیون حمل و نقل کالای برون شهری است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • استارت سرد خودروسازی
  • یاوری: دانش‌آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • یاوری: دانش آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • نگاهی آماری به بارش‌های امسال کرمانشاه
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال