Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشکل آبرسانی به 47 روستای قروه در استان کردستان، این بار امام جمعه قروه را نیز به واکنش وا داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، هر ساله فصل تابستان که فرا می رسد روستاهای شهرستان قروه و به ویژه روستاهای بخش چهاردولی و دلبران با مشکل آبرسانی و خشکسالی روبرو می شوند و هر ساله نیز وعده های متعددی از رسیدن آب سدهای آزاد و ژاوه گرفته تا همت والای مسئولین در از بین بردن مشکل کم آبی را به گوش می شنویم اما باز هم وضعیت تغییری نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله روز گذشته اعتراض امام جمعه قروه را نیز رقم زد و حجت الاسلام عابدین رستمی در جلسه رزمایش کمک های مومنانه با بیان اینکه وضعیت آبرسانی به روستاها و مطالبات مردم روستانشین باید با جدیت مورد بررسی قرار گیرد اظهار داشت: هم اکنون 47 روستای شهرستان قروه با مشکل آبرسانی مواجه هستند.

وی افزود: به ما قول داده بودند تا قبل از زمستان 98 این مشکل حل شود اما زمستان گذشت و تابستان هم رو به اتمام است و مشکل همچنان باقی است.

امام جمعه قروه با بیان اینکه این مشکلات ناشی از سوء مدیریت و عدم پیگیری است خاطر نشان کرد: متاسفانه اولو.یت های جدی مورد توجه قرار نمی گیرد و هم اکنون در استان کردستان هیچ شهرستانی به اندازه قروه در این زمینه مشکل ندارد.

رستمی با تاکید بر اینکه رسیدگی به مشکلات مردم باید در اولویت باشد افزود: آقایان برای دریافت بودجه تهیه یک فیلم تلویزیونی می توانند مذاکرات فراوان داشته باشند اما آیا نمی توانند برای رفع مشکل مردم در روستاهای شهرستان قروه اقدام کنند؟

نشست بدون نتیجه حفاظت از منابع آب 

نشست های حفاظت از منابع آب نیز در حالی در شهرستان قروه برگزار می شوند که در بسیاری از موارد متولیان امر بیش از آنکه به دنبال رفع مشکل کم آبی باشند در تلاش برای مقصر جلوه دادن دیگران بوده اند و در سخنان خود نیز دیواری کوتاه تر از دیوار کشاورز پیدا نکرده اند.

این در حالی است که به گفته معاون عمرانی فرماندار قروه کشاورز خود قربانی کم آبی است.

چنگیز اردلان می گوید همه در بحران آب مقصر هستند و اگر کشاورز را بخواهیم مقصر جلوه دهیم در واقع مسیر مقابله با کم آبی را مسدود کرده ایم.

در همین رابطه اما دادستان شهرستان قروه از خلاء قانونی برای مقابله با استفاده بی رویه از منابع آب های زیر زمینی خبر داد.

سید جلال حاجی نصیری با بیان اینکه قانون مجازاتی برای مصرف بی رویه آب تعیین نکرده است اظهار داشت: این موضوع باعث شده است تا افرادی که دسترسی به چاه مجاز دارند بیشتر دست درازی کرده و مانعی بر سر راه آنان وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه هیچکدام از مسئولان به دنبال اصلاح موارد نیستند، خطاب به نماینده مجلس گفت: نماینده باید قانون را اصلاح کند چرا که تا قانون نباشد همچنان سوءاستفاده ها وجود دارد.

به گفته حاجی نصیری باید قانون تقویت شود و جلوی دست اندازی ها گرفته شود و در این زمینه لازم است افرادی که در کمیسیون تخلفات آب هستند متخصص کار باشند چرا که هرجایی که کیفر با مجازات همراه بوده کارها درست پیش رفته است.

دادستان قروه با ابراز نگرانی شدید از وضعیت بحران آب در قروه و استفاده نکردن از متخصصان مرتبط در کمیسیون تخلفات آب اظهار داشت: باید بر این مصیبت گریست و امروز نیاز است که بیدار شویم و قانون را اصلاح کنیم.

وی خطاب به تمامی متولیان امر عنوان کرد: باید اقرار کنیم در حوزه حفاظت از آب موفق نبوده ایم. 

حاجی نصیری گفت: از پرونده های تخلفی که در این زمینه وجود دارد بیشترین تعداد مربوط به آب است و اینجا باید اقرار کنیم که موفق نبوده ایم و نتوانسته ایم درست حرکت کنیم.

مطابق اظهارات او باید برای اشخاصی که تخلفات و فسادها را کشف می کنند قانون گذار حق کشف بدهد تا انگیزه ای شود برای مردم و مشارکت کنند؛ تنها با مشارکت مردم است که تخلفات و فساد کاهش می یابد.

«حاجی نصیری» تأکید کرد که الگوی کشت با سیستم سنتی باید تغییر کند.

او بار دیگر از وجود ضعف هایی در حوزه مقابله با فساد گفت و افزود: هرکجا در شهرستان پرونده قضایی فساد بوده دو مسئله مهم وجود داشته ابتدا خلاء قانونی و سپس نبود نظارت که نبود این دو باعث افزایش فساد شده است.

وی با تأکید بر اصلاح قانونی کیفری، هشدار داد که تکرار هرگونه تخلف در حوزه آب برابر خواهد بود با ابطال پروانه و در این زمینه تعارفی با متخلفان نداریم.

او تشکیل پلیس آب و در نظر گرفتن مجازات سنگین برای متخلفان این حوزه را مهم دانست و از احساس مسئولیت اجتماعی گفت و خواستار حضور فعالانه سازمان های مردم نهاد و چک کردن تمامی دشت ها و چاه های آب سطح شهرستان شد.

این اما پایان ماجرا نیست...

بدون شک هیچ کس وعده های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره های گذشته را فراموش نکرده است که هر یک در طول دوره های 4 ساله خود سال های آینده را به عنوان سال پایان مشکل بی آبی در قروه خطاب می کردند اما این تنها وعده ای بود که مردم را دلخوش می نمود و تغییری در روند آبرسانی به شهرستان دیده نشد

هم اکنون انتظار می رود مسئولین شهرستان در کنار نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم دست در دست هم دهند و با جدیت به دنبال رفع این مشکل باشند که با تصویب قانون برای مقابله با برداشت کنندگان بی رویه آب از سفره های زیر زمینی می توان این حرکت را آغاز نمود.

همچنین می طلبد شاهد جدیت متولیان امر در حوزه آبرسانی باشیم تا مردم در 47 روستای شهرستان قروه احساس کنند که با جدیت به دنبال رفع مشکل آنان هستند و مسئولین برای آبرسانی به این روستاها تلاش می کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مشکل آبرسانی شهرستان قروه حاجی نصیری کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۰۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از فارس؛ کپر جودکی روستایی که لک‌لک‌های عاشق آن را به منطقه ویژه گردشگری تبدیل کردند، لک‌لک‌ها در همه فصول سال در روستا حضور دارند و هیچگاه روستا را ترک نمی‌کنند.

کپرجودکی، روستایی در شهرستان بروجرد و در استان لرستان است، این روستا در دهستان همت‌آباد در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد، روستای کپر جودکی با تالاب بیشه دالان بروجرد همسایه است و این همسایگی باعث شده لک‌لک‌ها عاشق روستا و مردم خوب آن شوند.

مردم روستای کپر‌جودکی و ریش‌سفیدان، حضور لک‌لک‌ها را بیش از ۶۰ سال در روستا تایید می‌کنند، آنان لک‌لک‌ها را مایه برکت و آرامش و رونق برای روستا می‌دانند و مزاحمتی برای آنان ایجاد نمی‌کنند.

مردم روستا به خلق و خوی زندگی لک‌لک‌ها آشنا هستند و بسیاری از رفتارهای آنان را متوجه می‌شوند، مثلا پیرمرد روستایی می‌گفت: هنگامی که منقارشان را به هم زده و صدایی از آن درمی‌آورند، در حال ارتباط و صدا کردن جفت‌شان هستند.

اداره برق شهرستان بروجرد نیز سالهای گذشته در اقدامی جالب خطر برق گرفتگی را از لک‌لک‌ها دور کرد و با ایمن سازی تیرهای برق امنیت جانی لک‌لک‌ها را تضمین نمود.

شورای روستا نیز با همکاری خیرین و طبیعت‌دوستان در بالای تیرهای چراغ برق روستا صفحه‌های فلزی نصب کرد تا لک‌لک‌ها به راحتی بتوانند بر روی آن لانه سازی کنند.

در بهار که فصل تخم‌گذاری پرندگان است، لک‌لک‌های عاشق روستای کپرجودکی نیز در آشیانه‌های خود تخمگذاری کرده و جوجه لک‌لک‌های عاشق بسیاری را به دنیا می‌آورند.

خلاصه اینکه در این روزهای بهاری که سرسبزی و طراوت از دشت و کوه و جنگل می‌طراوت، روستای کپر‌جودکی منطقه گردشگری زیبایی است که لک‌لک‌ها میزبان گردشگران هستند، مردم روستا نیز با چهره‌ای گشاده و صمیمیتی وصف ناپذیر از گردشگران و طبیعت دوستان استقبال می‌کنند.

خلاصه اینکه لک‌لک‌ها با حضورشان در روستای کپر‌جودکی گردشگران و طبیعت‌گردان بسیاری از سراسر ایران را عاشق روستا کردند و باعث شناخته شدن آن در پهنه گردشکری ایران شدند.

دیگر خبرها

  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه