Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با افزایش آمار بستری و فوتی ناشی از ویروس کرونا در اراک این کلانشهر در وضعیت قرمز قرار گرفته است و روز به روز بضاعت محدود حوزه سلامت برای پاسخگویی به آسیب دیدگان از کرونا کمتر می‌شود.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر محمد جمالیان در جمع خبرنگاران افزود: رعایت نکردن موارد بهداشتی و بی‌توجهی به توصیه‌های کارشناسان حوزه بهداشت و درمان  از دلایل اصلی رسیدن به این مرحله حاد است و ادامه‌ این شرایط، تراژدی سلامت را رقم می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک شاهد حجم بالای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ است و ظرفیت آن تکمیل شده است و از همه بدتر این است که شماری از افراد بستری شرایط بالینی حاد پیدا می‌کنند و دیدن این دشواری‌ها کادر درمان را که ایثارگرانه پای کار ایستاده‌اند، رنجیده دل کرده است.

وی اضافه کرد: شهرستان‌های آشتیان، تفرش، دلیجان، ساوه، زرندیه، شازند و محلات در وضعیت زرد و خمین، فراهان و کمیجان  در وضعیت نارنجی قرار دارند و نسبت به هفته قبل تغییری در آنها صورت نگرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: شهرستان شازند در هفته گذشته در وضعیت سفید قرار داشت که به دلیل برخی سهل‌انگاری‌ها این منطقه نیز در وضعیت زرد قرار گرفته است.

دکتر جمالیان اظهار داشت: استان مرکزی در روزهای ابتدایی شروع کرونا با شیوع بالایی همراه بود که با درایت و مدیریت صحیحی که در استان انجام شد و با رعایت توصیه‌های بهداشتی که مردم با فرهنگ استان انجام می‌دادند به خوبی این بحث مدیریت شد و تا مدت‌ها این شرایط مناسب پابرجا بود.

وی گفت: تنها راه برون رفت از این بحران سلامت، توجه مردم به توصیه‌های کارشناسان حوزه سلامت است و مردم باید فقط در موارد اضطراری از منازل بیرون بروند و ضمن استفاده از ماسک، سایر پروتکل های بهداشتی را نیز رعایت کنند تا هرچه سریعتر این ویروس منحوس در استان و کشور مهار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۷۳ بیمار در مرکز درمانی امیرالمومنین(ع) اراک بستری هستند و در سایر بیمارستان های اراک نیز ۲۴۹ بیمار مثبت و محتمل، دوران درمان کووید ۱۹ را سپری می‌کنند و اغلب این افراد اظهار می‌کنند که تصور نمی‌کردند کرونا به سراغ آنان بیاید و این روزهای سخت در خاطرشان نقش ببندد.

دکتر جمالیان افزود: بیمارستان‌های معین سایت درمانی کرونا در اراک فعال شده اما ظرفیت بستری آن‌ها محدود است و فاجعه روزی است که تخت خالی برای بستری نباشد و اگر رفتارهای پرخطر سلامت به سرعت اصلاح نشود، آن روز دیر نیست.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰۵ بیمار در بیمارستان ولیعصر (عج) بستری هستند که امکان پذیرش بیماران کرونایی در این مرکز درمانی وجود ندارد و همچنین بیمارستان طالقانی نیز ویژه زنان باردار است و نمی‌تواند بیماران کرونایی را پذیرش کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ادامه وضعیت در افزایش شمار مبتلایان در اراک موجب خواهد شد تا مجبور به پذیرش و بستری بیماران در پارکینگ و حیاط بیمارستان‌ها باشیم.

دکتر جمالیان افزود: یک‌هزار و ۴۲۹ بیمار کرونایی در استان مرکزی در قرنطینه خانگی به سر می برند که ۲۰۶ بیمار از این تعداد در اراک در قرنطینه خانگی هستند.

وی اظهار داشت: وضعیت خوبی برای کلانشهر اراک پیش‌بینی نمی‌شود و در صورت ادامه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی شمار مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به کرونا در این کلانشهر دور از انتظار نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ماسک و مواد ضدعفونی کننده به میزان لازم در داروخانه‌های استان وجود دارد و مردم برای ایمنی خود و دیگران استفاده از این اقلام را جدی بگیرند.

دکتر جمالیان افزود: ادامه این روند و افزایش شمار مبتلایان منجر به اعمال محدودیت و و مشکلات برای آحاد مردم را به دنبال دارد اما با رعایت نکات ساده می‌توان از این وضعیت به سلامت عبور کرد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا اراک موج دوم کرونا وضعیت قرمز در اراک رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر جمالیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۰۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود

ایسنا/مازندران مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور گفت: خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود.

دکتر سید حمید حسینی شامگاه ۱۰ اردیبهشت در آئین تجلیل از خیران سلامت شهرستان نور، اظهار کرد: با توجه به قدمت بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان تمام تلاش ما ارائه خدمات مطلوب به بیماران است.

وی با اشاره به اینکه توسعه بهداشت، ارائه خدمات و ارتقای سلامت در بخش درمان از اولویت‌های اصلی ما است، تصریح کرد: معرفی خیرین سلامت در سطح جامعه به منظور تشویق و ترغیب مشارکت بیشتر نیک اندیشان در این حوزه است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد در تلاشیم تا در حوزه فوق تخصصی مردم شهرستان را بی‌نیاز کنیم.

دکتر مجتبی محمدی رییس بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان نور نیز در تکریم از خیران حوزه سلاما گفت: خیرین نقش بسزایی در جهت پیشرفت و ارتقای شاخص‌های سلامت جامعه دارند.

وی تصریح کرد: توسعه زیر ساخت‌های نظام سلامت بدون مشارکت‌های مردمی امکان پذیر نیست، و اقدامات خیرین سلامت دارای ثمراتی بی انتها است که اثرات آن تا ابد باقی خواهد ماند.

محمدی خاطرنشان کرد: کمک خیران موجب تسریع در حل مشکلات حوزه سلامت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیمارستان امام خمینی شهرستان نور دارای ۱۰۰ تخت فعال است، یاداور شد: در این بیمارستان سالانه ۱۴۰ هزار بیمار در اورژانس ویزیت، ۱۰ هزار بستری و ۴۵۰۰ جراحی علی‌رغم تمامی کمبودها صورت می‌گیرد. 

رییس بیمارستان امام خمینی(ره) نور یادآور شد: در این بیمارستان حدود ۹۰ درصد از جراحی‌هایی که در بیمارستان‌های بزرگ انجام می‌شود  نیز صورت می‌گیرد و خوشبختانه با کمک‌های خیرین و خرید دستگاه‌های مورد نیاز بیمارستان در قسمت‌های مختلف خصوصا اتاق عمل مدت زمان جراحی‌ها با وجود تجهیزات جدید نسبت به قبل ۴۵ دقیقه کمتر زمان می‌برد.

دکتر محمدی افزود: عمل‌های جراحی از جمله تعویض مفصل زانو، لگن و جراحی لاپاروسکوپی( لیزری) شکم، زانو، چشم و همچنین جراحی خونریزی مغزی و تومورهای مغزی در این مرکز با وجود جراحان باسابقه و مجرب انجام می‌شود. 

قابل ذکر است، غلامحسین واحدی در عملی خداپسندانه تجهیزات پیشرفته اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب و جراحی عمومی  را به ارزش ۷۵۰ میلیون تومانی( یادبود زنده یاد فاطمه نیازبالی) را خریداری و به این بیمارستان اهدا کرد. همچنین خانم سلطان جمشیدی نیز در عملی خداپسندانه یک دستگاه اکوکاردیوگرافی برای بیماران قلبی و یک دستگاه کولونوسکوپی برای بیماران گوارشی به ارزش دومیلیارد تومان (یادبود زنده یاد رحمان سعیدی) به بیمارستان اهدا کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد