Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@23:36:25 GMT

نهضت اشتغال در استان نیازمند جامعه متخصص

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۰۹۰۲

نهضت اشتغال در استان نیازمند جامعه متخصص

با توجه به طرح های متعدد اشتغال زایی و توسعه ای در استان از جمله نهضت گلخانه ای، صنایع دستی، احداث مسکن شهری و روستایی و دهها طرح بزرگ و کوچک دیگر، آموزش فنی وحرفه ای در استان باید متناسب با نیازهای بازار کار حرکت کرده و آموزش هایی را ارائه نماید که در راستای اهداف پیش بینی شده، منجر به ایجاد شغل و تخصص در افراد گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، کارآفرینی یکی از عوامل مهم برای رسیدن به نقطه مطلوب اقتصادی است و بدون شک تلفیق مهارت، دانش و خلاقیت برای جوانان این مرز و بوم، زمینه ساز اشتغال مولد و پایدار توأم با کارآفرینی است که تأثیر بسزایی در رشد و توسعه اقتصادی و توانمندسازی منابع انسانی دارد.

امروز کشور در مقطع سرنوشت سازی به سر می برد و بی گمان پویایی و اعتلای اشتغال و داشتن جامعه ای توأم با مهارت کار و کارآفرینی، در گرو توسعه و بسط آموزش های مهارتی است.

رسالت آموزش فنی و حرفه ای در تربیت نیروی کار ماهر و متخصص در بخش های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی و ارتقای مهارت های حرفه ای شاغلین و فارغ التحصیلان دانشگاهی و کارجویان شهری و روستایی نقش بسزایی در توسعه پایدار استان خواهد داشت.

با توجه به طرح های متعدد اشتغال زایی و توسعه ای در استان از جمله نهضت گلخانه ای، صنایع دستی، احداث مسکن شهری و روستایی و دهها طرح بزرگ و کوچک دیگر، آموزش فنی وحرفه ای در استان باید متناسب با نیازهای بازار کار حرکت کرده و آموزش هایی را ارائه نماید که در راستای اهداف پیش بینی شده، منجر به ایجاد شغل و تخصص در افراد گردد.

اینک در ایام هفته ملی مهارت و در آستانه ۶ مرداد «روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی وحرفه ای» ضمن گرامیداشت و تبریک هفته مهارت به همه تلاشگران عرصه مهارت آموزی، انتظار می رود دست اندرکاران این حوزه با اهتمام به ارزش های الهی و والای انسانی، به ترویج و تعالی فرهنگ مهارت آموزی و گسترش همه جانبه آن به عنوان ضرورت جدی رشد و توسعه استان توجه نموده و برنامه ها به گونه ای دنبال شود تا استان خراسان جنوبی در حوزه مهارت آموزی، ممتاز و پیشرو باشد؛ ان شاءالله.

محمد صادق معتمدیان

استاندار خراسان جنوبی

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار متخصص پیام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۰۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است

ایسنا/خوزستان نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه آموزش و پرورش انسان‌ساز است، مهارت‌آموزی در کنار تحصیل را ضروری دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد امروز (۱۴ اردیبهشت‌ ماه) در اختتامیه نوزدهمین دوره جشنواره قرآن، عترت و نماز نخبگان دانش‌آموزی خوزستان که در اهواز برگزار شد، گفت: قرآن کریم در جایی می‌فرماید، هُدی‌ً لِلنّاس‌ِ و در جای دیگر می‌فرماید، هُدًی لِلْمُتَّقِینَ. انسان‌ها وقتی حق را می‌شنوند آن‌ را می‌پذیرند که این هُدی‌ً لِلنّاس‌ِ است، اما یک دسته اهل ایمان حق‌پذیرند یعنی وقتی کلام حق را بشنوند اطاعت می‌کنند و این هُدًی لِلْمُتَّقِینَ است.

او در ادامه بیان کرد: رژیم صهیونیستی در غزه جنایت می‌کند و نیمی از شهدا در غزه کودک هستند. این رژیم در عرصه نظامی به هیچ‌یک از اهدافش نرسیده است. اکنون هم فطرت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی به آنها نهیب زد و دست به اعتراض زدند.

وی با اشاره به اینکه چهره تمدن غربی را در اسرائیل ببینید، افزود: می‌گفتند هر آنچه را که به سمت ما شلیک شود، در هوا می‌زنیم، اما وقتی بزدلانه به سفارتخانه ما در سوریه حمله کردند در یکی دو هفته تا عملیات «وعده صادق» آماده بودند و موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایران به هدف اصابت کرد. 

وی در پایان، مهارت‌آموزی در کنار تحصیل را ضروری دانست.

عبدالله حبیبی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این آیین گفت: ۲۰۰ هزار نفر دانش‌آموز در منطقه انتخاب شدند که از این تعداد ۴۵۰۰ نفر به رقابت پرداختند و در نهایت ۵۵۰ نفر برتر استان شدند و ۷۰ نفر برای مسابقات کشوری معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان قرآنی باعث مباهات آموزش و پرورش استان خوزستان هستند، افزود: هدف از برگزاری این مسابقات آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم قرآنی است. مکتب شیعه با وجود این کتاب‌های با ارزش، با بشریت اتمام حجت کرده است و باید قدر این دین و شریعت الهی و کامل را دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کار دانشگاه‌ها تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است
  • مهارت آفرینی در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • مسوولان از ظرفیت نیروهای متخصص و متعهد شمال فارس نیز استفاده کنند
  • آموزش و پرورش بسترساز توسعه جامعه است
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • جهاد دانشگاهی در کنار معلمان برای تربیت نسل‌های متخصص
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول