Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ بابک قرالی، رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین گفت: در راستای الگوسازی روشهای نوین باغبانی، پس از احداث سازه سایه بان در ایستگاه تحقیقات انگور تاکستان، این مرکز با همکاری و حمایت های موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، دو سامانه هواشناسی هوشمند در زیر سایه بان و در خارج از سایه بان ودر محوطه باغ انگور ایستگاه نصب و راه اندازی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار کرد: سامانه زیر سایه بان سه فاکتور دما، نور ورطوبت و سامانه خارج از سایه بان، علاوه بر این سه فاکتور، سرعت و جهت وزش باد را نیز اندازه گیری می کند.
قرالی بیان کرد: از مهمترین ویژگی های این سامانه این است که داده های هواشناسی را هر چهار دقیقه یک بار بروز رسانی کرده  وبه صورت برخط در اختیار کاربران تعریف شده در هر نقطه از جهان قرار می دهد.
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی، پایش لحظه ای پارامترهای محیطی ایستگاه از جمله دما، رطوبت، نور و سرعت و جهت وزش باد، پایش ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه پارامترهای محیطی، پایش از راه دور توسط اپ مدیریت سامانه، قابلیت پایش از راه دور توسط کامپیوتر ولب تاپ های شخصی، گزارش گیری برخط وضعیت شرایط محیطی و فاکتورهای هواشناسی با داشبورد مدیریتی اختصاصی و قابلیت افزودن مجموعه سنسورهای پایش جدید برای ایستگاه را از دیگر ویژگی های این سامانه هواشناسی هوشمند برشمرد.

46

کد خبر 1413081

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین سایه بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۱۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: بر اساس الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، بیشترین بارش‌ها در ۲۴ ساعت گذشته در حاجی آباد زیرکوه با ۶۲ میلی متر، آبیز ۳۹ میلی متر، معدن پروده ۲۹ میلی متر، بیهود ۲۵ میلی متر، فتح آباد خصری و نوغاب حاجی آباد ۲۲ میلی متر و در ایستگاه خرو با ۲۱ میلی متر ثبت شد.

او افزود: همچنین در ایستگاه‌های چاه طلب ۱۷ میلی متر، چاهداشی و عباس آباد میم  ۱۶ میلی متر، چیروک ۱۵ میلی متر، دوست آباد ۱۴.۳ میلی متر، کلاته سورگ و کریمو ۱۴ میلی متر، جفت رود ۱۳ و زنوغان ۱۳ میلی متر بارندگی ثبت شده است.

لطفی بیان کرد: آرین شهر با ۱۲.۹ میلی متر، بیشه، سرند فردوس و معصوم آباد  ۱۱ میلی متر، آیسک ۱۰.۸ میلی متر، قدمگاه و پی کوه ۱۰.۵ میلی متر نیز  ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با پابند الکترونیکی در گفت و گو با رئیس پلیس آگاهی پایتخت | ماجرای سرقت دو سارق با پابند الکترونیکی چه بود
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه