Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از ایسنا، علی کاشانی ـ مدیر کل شرکت شهر فروگاهی فرودگاه امام خمینی (ره) ـ جمعه گذشته ـ ۲۷ خردادماه ـ خبر داد که از امروز پروازهای تهران - دوبی - تهران توسط شرکت هواپیمایی امارات راه‌اندازی شده و با شرایط خاصی همه هموطنان می‌توانند هر روز به این کشور پرواز داشته باشند. همزمان مرتضی قربانی ـ دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ـ  اطلاع داد که امارات متحده عربی از روز پنجشنبه (۲۶ تیرماه) صدور ویزا برای شهروندان ایرانی را از سر گرفته است و امکان ارائه درخواست برای ویزای توریستی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امارات که از اسفندماه سال ۹۸ به دنبال شیوع ویروس کرونا مرزهایش را به روی اتباع همه کشورها بست، اعلام آمادگی کرده بود که با آغاز تابستان، مرزهایش را به روی گردشگران و اتباع خارجی باز می کند، هرچند که در بدو ورود سختگیری‌هایی خواهد داشت.

اما پرس و جوها از آژانس‌های مسافرتی به این نتیجه رسید که امارات در این مدت پاسخگوی درخواست ویزای شهروندان ایرانی نبوده است. هرچند که شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و اماراتی در مسیر تهران ـ دوبی پروازهایی را برقرار کرده‌اند که طبق اظهارات آژانس‌دارها، این پروازها بیشتر برای افرادی است که در امارات اقامت دارند. دفتر هواپمایی امارات در تهران نیز می‌گوید که این ایرلاین در مسیر تهران ـ دوبی هر هفته دو پرواز برای روزهای شنبه و دوشنبه دارد اما در برابر ویزای مسافر هیچ مسؤولیتی را نمی‌پذیرد. سایر کارگزاران و آژانس‌های مسافرتی نیز با توجه به شرایط پیش آمده فعلا برای ویزای امارات اقدامی نمی‌کنند.

علی قربانی ـ دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ـ با تایید این خبر گفت: امارات از زمانی که اعلام کرد مرزهای هوایی را باز کرده و صدور ویزای توریستی را برای شهروندان ایرانی از سر گرفته، به درخواست ها پاسخی نداده و عملا صدور ویزا برای اتباع ایرانی متوقف شده است.

وی افزود: امارات تا کنون توضیح و یا دلیل رسمی برای توقف صدور ویزا بیان نکرده است اما بنا بر اظهارات برخی کارگزاران دبی احتمالا افزایش آمار مبتلایان کرونا در ایران عامل این تأمل و درنگ امارات بوده است.

چه‌کسی ویزای امارات صادر می‌کند؟

قربانی این توضیح را اضافه کرد که صدور ویزای امارات از طریق سفارت این کشور صورت نمی گیرد و اگر در این مدت برخی با سفارت تماس گرفته اند و با این پاسخ مواجه شده‌اند که ویزا صادر نمی کنند، علت این است که سفارت امارات نقشی در صدور ویزا ندارد. ویزای این کشور توسط اداره مهاجرت امارات صادر می شود و مسافر امکان ارائه مستقیم درخواست به این اداره را ندارد و باید از طریق کفیل ـ یک شرکت و کارگزار در دبی و یا آژانس مسافرتی که ضمانت مسافر را به عهده می گیرد تا در تاریخ مقرر از این کشور خارج شود ـ اقدام کند. پس از بررسی و تایید مدارک، ویزای متقاضی ایمیل می شود. سوای این توضیحات، از زمانی که اعلام شد امارات صدور ویزا را برای شهروندان ایرانی از سر گرفته، برخی از کفیل ها و شرکت ها درخواست هایی را فرستاده اند اما پاسخی از طرف امارات داده نشده است و مطابق پیگیری ها، فعلا ویزا به ایرانی ها داده نمی شود.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی درباره پروازهای شرکت های هواپیمایی ایرانی و اماراتی که با وجود توقف صدور ویزا همچنان درحال فروش بلیت هستند، گفت: طبیعتا اگر ویزا نباشد، امکان سفر با این پروازها وجود ندارد. پروازهایی که برقرار شده بیشتر برای مسافرانی قابل استفاده است که کارت اقامت امارات را دارند. این دسته از مسافران هم بهتر است برای جلوگیری از هر گونه ضرر مالی، پیش از خرید بلیت، از برقراری صد درصد پرواز در این مسیر و در تاریخ مورد نظر، اطمینان کامل پیدا کنند.

کد خبر 533379

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهروندان ایرانی ویزای امارات صدور ویزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۱۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدت زمان اخذ ویزای توریستی دبی چقدر است؟

اگر قصد دارید که به شهر زیبای دبی در کشور امارات سفر کنید، باید نسبت به اخذ ویزای توریستی دبی اقدام کنید. همچنین باید بلیط هواپیما به مقصد دبی را نیز خریداری کنید. شما می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما به مقصد دبی و همچنین اخذ ویزای توریستی آن، از طریق مجموعه هف هشتاد اقدام کنید. این مجموعه، لذت رزرو بلیط راحت و بدون دغدغه، و همچنین اخذ ویزا را برای شما عزیزان فراهم آورده است. با انتخاب این مجموعه دیگر نیازی نیست که برای رزرو بلیط هواپیما و یا اخذ ویزا نگرانی و دغدغه داشته باشید. ---------------- رپرتاژ آگهی -----------------

اگر قصد دارید که به شهر زیبای دبی در کشور امارات سفر کنید، باید نسبت به اخذ ویزای توریستی دبی اقدام کنید. همچنین باید بلیط هواپیما به مقصد دبی را نیز خریداری کنید. شما می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما به مقصد دبی و همچنین اخذ ویزای توریستی آن، از طریق مجموعه هف هشتاد اقدام کنید. این مجموعه، لذت رزرو بلیط راحت و بدون دغدغه، و همچنین اخذ ویزا را برای شما عزیزان فراهم آورده است. با انتخاب این مجموعه دیگر نیازی نیست که برای رزرو بلیط هواپیما و یا اخذ ویزا نگرانی و دغدغه داشته باشید.
اگر شما قصد دارید برای خرید، گذراندن اوقات فراغت و تفریح و گشت‌وگذار به دبی سفر کنید، باید اخذ ویزای توریستی دبی را دریافت کنید. این شهر زیبا، طی سالیان اخیر به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری برای مسافران و به‌خصوص ایرانیان تبدیل شده است. ویزای توریستی در واقع یکی از پرطرفدارترین ویزاهای دبی به‌حساب می‌آید. در این مقاله از هف هشتاد قصد داریم به بررسی مدت‌زمان اخذ ویزای توریستی شهر دبی بپردازیم، در ادامه با ما همراه باشید.
  مدت‌زمان پاسخگویی به ویزای توریستی دبی
یکی از مسائل بسیار مهمی که اکثر مسافران در سفر به شهر زیبای دبی به آن توجه می‌کنند، مدت‌زمان اخذ ویزای گردشگری این شهر است. اخذ این ویزا در مدت‌زمان بسیار کوتاهی صورت می‌گیرد و این جزو یکی از مزایای بسیار خوب آن محسوب می‌شود. به‌طورکلی، بین ۲ الی ۴ روز کاری زمان می‌برد تا به درخواست ویزای توریستی دبی پاسخ داده شود.
 لازم به ذکر است دولت امارات متحده، روی پاسخ‌دهی فوری به آن دسته از افرادی که ویزای خود را به شکل غیرحضوری درخواست می‌کنند، تأکید بسیار زیادی دارد؛ بنابراین می‌توان گفت اخذ ویزای توریستی دبی یک پروسه کوتاه‌مدت دارد و نیازی نیست در رابطه با این موضوع نگران باشید.
  اعتبار ویزای توریستی دبی
ویزای توریستی دبی نیز مانند هر ویزای دیگری، تاریخ شروع و پایان به‌خصوص خود را دارد. برای مثال، ویزای عادی توریستی دبی فقط ۱۰ روز اعتبار دارد و شما فقط طی همین مدت‌زمان می‌توانید در شهر زیبای دبی حضور داشته باشید. با توجه به اینکه ویزای دبی قابل تمدید است، شما می‌توانید در صورت نیاز، برای تمدید آن و حضور در طی مدت زمان بیشتر در این کشور اقدام کنید. خوب است زمان سفر خود و خرید بلیط هواپیما خارجی به این موضوع نیز توجه و دقت بالایی داشته باشید.
 اگر قصد دارید در طول اقامت خود چند مرتبه از دبی خارج شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای گرفتن ویزای ۱ تا ۲ ماهه اقدام کنید و قید اخذ ویزای عادی امارات را بزنید. به طور معمول تمامی ویزاهای دبی از زمانی که صادر می‌شوند به مدت ۲ ماه اعتبار دارند و مسافران می‌توانند طی این مدت از ویزای خود استفاده کنند و وارد خاک شهر دبی شوند.
  صدور ویزای توریستی دبی طی چه مدتی انجام می‌شود؟
ویزای توریستی دبی به‌طورکلی به دو صورت صادر می‌شود که شامل ویزای عادی و اضطراری هستند. مدت زمان لازم برای صدور ویزای اضطراری ۳ روز و برای ویزای عادی ۷ روز است. به‌طورکلی مبنای روزهای صدور ویزا، یک روز پس از ارسال و ارائه مدارک محاسبه می‌شود. البته باید بدانید که تعطیلات سفارت و تعطیلات رسمی کشور نیز به این مدت زمان اضافه می‌شوند. به هر حال اگر قصد سفر به شهر زیبای دبی را دارید و به دنبال سفری ایمن و راحت هستید، ما به شما خرید بلیط هواپیما ماهان را پیشنهاد می‌کنیم.
  چه مدت قبل از سفر باید برای اخذ ویزای دبی اقدام کرد؟
ممکن است شما نیز قصد داشته باشید به شهر زیبای دبی در امارات متحده سفر کنید و از خود بپرسید که چه مدت قبل از سفر باید برای اخذ ویزای دبی اقدام کرد؟ همان‌طور که در بالا نیز به بررسی این موضوع پرداختیم، جواب‌دهی و صدور ویزای توریستی دبی حدود ۳ روز طول می‌کشد؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم حداقل ۵ روز پیش از سفر به دبی، نسبت به اخذ ویزای خود اقدام کنید.
 البته خوب است بدانید که در برخی از مواقع صدور ویزای توریستی دبی حدود ۱۰ روز طول می‌کشد؛ بنابراین شما می‌توانید برای آسودگی خاطر خود، ۱۰ روز قبل از سفر خود برای اخذ ویزای خود اقدام کنید.
بیشتر بخوانیم: راهنمای سفر به دبی
    رزرو بلیط هواپیما تهران به دبی با هف هشتاد
اگر قصد دارید که به شهر زیبای دبی در کشور امارات سفر کنید، باید نسبت به اخذ ویزای توریستی دبی اقدام کنید. همچنین باید بلیط هواپیما به مقصد دبی را نیز خریداری کنید. شما می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما به مقصد دبی و همچنین اخذ ویزای توریستی آن، از طریق مجموعه هف هشتاد اقدام کنید. این مجموعه، لذت رزرو بلیط راحت و بدون دغدغه، و همچنین اخذ ویزا را برای شما عزیزان فراهم آورده است. با انتخاب این مجموعه دیگر نیازی نیست که برای رزرو بلیط هواپیما و یا اخذ ویزا نگرانی و دغدغه داشته باشید.

دیگر خبرها

  • سند مالکیت حدنگار و تک‌برگ اراضی خجیر به نام دولت صادر شد
  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد
  • گرفتن ویزای دانشجویی اروپا چگونه است؟
  • مدت زمان اخذ ویزای توریستی دبی چقدر است؟