Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@11:17:44 GMT

کاهش سرعت شیوع کروناویروس با کمک یک ترکیب ضدمیکروبی

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۱۴۸۰

کاهش سرعت شیوع کروناویروس با کمک یک ترکیب ضدمیکروبی

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که شاید بتوان با کمک یک ترکیب ضد میکروبی، به کاهش سرعت شیوع کروناویروس کمک کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال‌اکسپرس، بررسی جدید پژوهشگران "دانشگاه جرج واشنگتن"(GW) نشان می‌دهد که درمان بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ با نیتریک اکسید می‌تواند نقشی محوری در مقابله با این بیماری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیتریک اکسید، یک ترکیب ضد میکروبی و ضدالتهابی است که نقش مهمی در گشودگی عروق بر عهده دارد و یکی از چندین ترکیبی است که برای درمان کووید-۱۹ در برنامه "سازمان غذا و داروی آمریکا"(FDA) قرار دارد.

"آدام فرایدمن"(Adam Friedman)، استاد دانشگاه جرج واشنگتن و از پژوهشگران این پروژه گفت: نیتریک اکسید، نقش مهمی در رسیدن عروق به عملکرد طبیعی و تعدیل التهاباتی دارد که به "آسیب حاد ریه"(ALI) و "سندرم دیسترس تنفسی حاد"(ARDS) منجر می‌شوند. درمان‌هایی که نقش محافظتی در برابر چنین بیماری‌هایی بر عهده دارند، می‌توانند تاثیر قابل توجهی بر سلامت بیماران طی دوره همه‌گیری بیماری داشته باشند.

کووید- ۱۹، با عفونت‌های حاد و کشنده در بیماران همراه است و هنوز درمان یا واکسن تایید شده‌ای ندارد. در شرایطی که درمان خاصی ارائه نشده و میزان مرگ و میر ناشی از کروناویروس نیز بالا است، نیاز فوری به روش‌هایی احساس می‌شود که شاید بتوانند تکثیر یا گسترش ویروس را کنترل کنند.

پژوهشگران در این پروژه، نقش نیتریک اکسید را به عنوان درمان بیماری تنفسی مورد بررسی قرار دادند.

فرایدمن افزود: با توجه به شیوع کروناویروس در سراسر جهان و توانایی آن در غلبه بر بدن، به عوامل موثری نیاز داریم که بتوانند سرعت روند بیماری را در بدن انسان‌ها و همچنین در جوامع کاهش دهند.

پژوهشگران در بررسی خود به این نتیجه رسیدند که اگر کارآیی نیتریک اکسید در درمان کووید-۱۹ ثابت شود، می‌توان از آن برای مقابله با این بیماری استفاده کرد.

این پژوهش، در مجله "Nitric Oxide" به چاپ رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کووید 19 ریه التهاب کرونا در جهان نیتریک اکسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۱۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است

نابودی زیرساخت‌های نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی طی ۲۰۱ روزی که از جنگ می‌گذرد و در عین حال، آواره شدن بیش از ۲ میلیون فلسطینی در این باریکه، در کنار نبود کمترین امکانات بهداشتی سبب شده است بیماری‌های مختلف عفونی در میان مردم شیوع پیدا کند. 

به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت غزه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد اکنون هپاتیت و مننژیت در میان فلسطینیان شیوع پیدا کرده است. 

در بیانیه منتشر شده در این باره آمده است: بیماری‌های عفونی شدید به سرعت در حال گسترش در غزه است، زیرا شرایط غیربهداشتی از جمله آنها سرریز فاضلاب‌های انسانی به داخل خیابان‌ها و کوچه ها، و نیز نبود آب آشامیدنی کافی اصلی‌ترین دلایلی است که منجر به گسترش عفونت می‌شود.

این وزارتخانه به ویژه بر افزایش هشدار دهنده موارد هپاتیت و مننژیت تاکید کرده و خواستار حمایت فوری از همه نهاد‌های ملی، بین المللی، و بشردوستانه مرتبط با این موضوع شده است. 

پزشکان و امدادگران با توجه به فروپاشی سیستم بهداشت و درمان در غزه و نیز وضعیت وخیم انسانی به دلیل محاصره این باریکه از سوی رژیم صهیونیستی، نسبت به همه گیری‌های بیماری‌های عفونی هشدار می‌دهند. 

برآورد‌ها نشان می‌دهد بیش از یک میلیون نفر از ساکنان غزه به بیماری‌های عفونی مبتلا شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!