Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهار نفر از اعضای این خانواده که ساکن شهرستان سرایان هستند، به صورت داوطلبانه برای اهدای پلاسمای خون روز چهارشنبه به مرکز انتقال خون مرکز استان مراجعه کردند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: ۲ دستگاه پلاسما فرزیس و کیت‌های مربوطه ۲ روز قبل وارد استان شد و خوشحالیم مردم خراسان جنوبی به جمع اهداکنندگان پلاسمای کووید ۱۹ پیوستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم میری مقدم افزود: این دستگاه از روز گذشته آغاز به کار کرد و امروز چهار نفر بهبودیافته کرونا با اقدام ایثارگرانه برای اهدای پلاسما برای نجات مبتلایان به کرونا پلاسما اهدا کردند.

وی با بیان اینکه دستگاه پلاسما فرزیس در ۲۳ استان کشور وجود دارد تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های دستگاه این است که می‌توان با مراجعه فرد ۵۰۰ تا ۶۰۰ سی سی پلاسما دریافت کرد که سه برابر دریافت پلاسما از یک واحد خون است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۴ نفر از بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما در استان مراجعه کردند که با روش‌های اهدای خون پلاسما از خون آنها جدا شد و روز گذشته نیز یک نفر با روش جدید پلاسما اهدا کرد.

وی عنوان کرد: با روش جدید دریافت پلاسما به گلبول‌های قرمز آسیبی وارد نمی‌شود لذا ترس از کم‌خونی که ممکن است برای برخی رخ بدهد اتفاق نمی‌افتد و صرفا پلاسمای افراد دریافت می‌شود.

میری مقدم با تاکید بر اینکه افراد می‌توانند در یک سال ۴۸ بار اهدای پلاسما داشته باشند یادآور شد: سن اهدای پلاسما ۱۸ تا ۶۵ سال است اما زنان دارای سابقه بارداری یا سقط جنین نمی‌توانند پلاسما اهدا کنند.

وی بهترین زمان برای اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونا را ۲۸ روز بعد از بهبودی اعلام کرد و گفت: یکی از رویکردهایی که امروز در کارآزمایی‌های بالینی برای بهبود مبتلایان به کرونا کمک کننده است استفاده از پلاسمای بهبودیافتگان این بیماری است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی افزود: آنتی بادی‌های موجود در بدن بهبودیافتگان کووید ۱۹ می‌تواند به بهبود سایر بیماران کرونایی کمک کند این در حالیست که زمان تزریق پلاسما به بیمار خیلی اهمیت دارد.

وی بیان کرد: آن دسته از بهبودیافتگان کرونا که تمایل به اهدای پلاسما دارند، نباید بازه زمانی بهبود تا اهدای پلاسما را طولانی کنند چون مقدار آنتی بادی موجود در سرم آنها کاهش می‌یابد.

میری مقدم با بیان اینکه هر پلاسمای اهدایی برای یک بیمار استفاده می‌شود اظهار داشت: پلاسما موجود در بهبودیافتگان کرونا دریافت و در استان فریز می‌شود لذا از این طریق آنتی بادی کاهش پیدا نمی‌کند.

وی ادامه داد: در چهار ماه گذشته ۶ هزار و ۱۰۰ واحد خون و ۹۰ واحد پلاکت در استان اهدا شده اما وضعیت اهدای خون در استان رو به کاهش است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: تیرماه گذشته میزان اهدای خون نسبت به ماه خرداد ۱۰ درصد کاهش داشت که از مردم تقاضا داریم برای اهدای خون به مراکز استان مراجعه کنند.

وی بیان کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم مراکز انتقال خون استان بسیار امن است و هیچ نگرانی بابت شیوع یا انتقال بیماری نداشته باشند چون پروتکل‌های بهداشتی به صورت مستمر در حال انجام است.

برچسب‌ها ویروس کرونا خراسان جنوبی سازمان انتقال خون ایران پروندهٔ خبری کرونا و اهدای خون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خراسان جنوبی سازمان انتقال خون ایران ویروس کرونا خراسان جنوبی سازمان انتقال خون ایران مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما پلاسما اهدا اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم

مریم عرب نژاد ،مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم امروز در نشست خبری گفت: رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت با شعار «سهم من از جوانی ایران» ۲۶ اردیبهشت برگزار می‌شود. 

وی افزود: رویداد کشوری جوانی جمعیت ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

عرب نژاد هدف از برگزاری این رویداد را شناسایی و تقدیر از فعالان حوزه جمعیت عنوان کرد و گفت: این رویداد در هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند