Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@11:23:32 GMT

«نه گفتن» به مراسم‌های عزا و عروسی

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۱۷۹۲

ایسنا/همدان مسئول کمیته اطلاع رسانی کروناویروس شهرستان اسدآباد گفت: رسانه ها و خبرنگاران در شرایط کرونا با ارتقاء قدرت فرهنگی نیاز است مهارت «نه گفتن» به مراسم های جشن و عروسی و ختم را در جامعه و بین مردم فرهنگسازی کنند.

علیرضا فعله‌گری چهارشنبه یکم مردادماه در نخستین جلسه کمیته اطلاع رسانی و تولید محتوای کروناویروس شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: در حال حاضر استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی دست ها، رعایت موارد بهداشت فردی و عدم شرکت در مراسم ها آسان ترین راهکارها و پروتکل های بهداشتی در رابطه با پیشگیری و مقابله با کرونا عنوان شده که در این راستا خبرنگاران و رسانه ها با وظیفه و رسالت خطیری که دارند برای آگاهی بخشی به مردم به فراخور توانایی های خود نیاز است ورود پیدا کنند و به حق از ابتدای شیوع کرونا رسانه ها در این راستا خوش درخشیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آگاهی بخشی و فرهنگسازی در بین جامعه در رابطه با رعایت پروتکل ها بهداشتی برای پیشگیری از کرونا را توسط خبرنگاران نوعی جهاد دانست و افزود: همه ما سرنشین یک کشتی هستیم و قطعاً رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط هر یک از اشخاص به تمام جامعه آسیب وارد خواهد کرد و رسانه ها با قلم شیوای خود الزام به رعایت دستورالعمل ها از جمله استفاده از ماسک را به راحتی مانند موضوع کمربند ایمنی که زمانی یک وسیله فانتزی در خودروها محسوب می شد و استفاده از آن امروز برای رانندگان  یک ضرورت است را می توانند فرهنگسازی کنند و به طور حتم نجات جان مردم در مقابل این بیماری با آگاهی بخشی ها خود یک جهاد خواهد بود.

شهردار اسدآباد با اشاره به اینکه از آنجا که استمرار مواجهه با این بلا مستلزم صبر، تلاش و مجاهدت است، خاطرنشان کرد: به منظور افزایش همیاری عمومی و مشارکت و همبستگی مردمی در جهت مبارزه با شیوع کروناویروس انتشار مطالب آگاهی‌بخش و امیدآفرین و در عین حال رصد و پایش نیازهای عمومی و مشکلات جامعه توسط رسانه ها از نقش مؤثری برخوردار است.

وی با تأکید بر ایجاد مرجعیت خبری و مقابله با فیک نیوزها به عنوان اولویت رسانه‌ها با تولید محتوای غنی در جهت اجرای موفق مقابله و پیشگیری با کرونا تصریح کرد: از امروز به منظور استفاده از توانمندی های اعضای کمیته اطلاع رسانی و تولید محتوای کروناویروس شهرستان یک گروه برای تولید محتوا، تیزر، کلیپ، عکس پوستر هشداردهنده و ... راه اندازی و مطالب تولید شده در کلیه کانال های فضای مجازی شهرستان به منظور ارتقاء حساسیت مردم نسبت به پیشگیری از کرونا نشر داده می شود.

مسئول کمیته امنیتی و انتظامی کروناویروس شهرستان اسدآباد هم با بیان اینکه سرآمد همه خدمات خدمت به مردم بوده و تبیین و بیان این خدمات به مردم موجب ایجاد روحیه و افزایش تاب آوری اجتماعی مردم در برابر بیماری کرونا خواهد بود، گفت: در همین راستا نیاز است خدمات و فعالیت های انجام شده شهرستان برای پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ با استفاده از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی به مردم اطلاع رسانی و انعکاس داده شود.

حمزه عبدکوند با تأکید بر اینکه خبرنگاران هدایت گر جامعه هستند و اطلاع رسانی آنها یک هنر است، افزود: خبرنگاران با آگاهی بخشی در رابطه با پیشگیری از کرونا می توانند موج ایجاد کرده و همراهی هر چه بیشتر مردم را برای مقابله با این بیماری جذب کنند.

عضو کمیته اطلاع رسانی و مسئول روابط عمومی فرمانداری اسدآباد هم اظهار کرد: براساس اعلام دانشکده علوم پزشکی اسدآباد زنان خانه دار و مادربزرگ ها به عنوان صدرنشین مبتلایان به کرونا در  شهرستان هستند که دورهمی ها و مراسم های عروسی و عزا از بیشترین علل ابتلای آنها به کرونا بوده و در این راستا نیاز است با کمک رسانه ها و فضای مجازی در بحث آگاهی بخشی به این قشر از بانوان و خانواده ها بیشتر اقدام کرده و نسبت به رعایت پروتکل ها فرهنگسازی شود.

سلیمانی در ادامه با اشاره به چهار کمیته اطلاع رسانی، بهداشت و درمان، بازرسی، امنیتی و انتظامی در ذیل ستاد مقابله با کرونای شهرستان یادآور شد: شهرستان اسدآباد با توجه به قرار گرفتن در بین سه استان کرمانشاه، کردستان و همدان در رابطه با پیشگیری از کرونا فعالیت های چشمگیری داشته و اطلاع رسانی پررنگ خبرنگاران، رسانه ها و فضای مجازی در این زمینه قابل تقدیر است.

وی در پایان از فعالیت چهار ایستگاه توزیع ماسک در سطح شهر اسدآباد خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای توزیع ماسک راه اندازی ایستگاه های توزیع ماسک در شهر آجین و روستاهای بزرگ شهرستان نیز ضرورت دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس کروناویروس شهرستان کمیته اطلاع رسانی پیشگیری از کرونا شهرستان اسدآباد فضای مجازی آگاهی بخشی رسانه ها پروتکل ها مراسم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۱۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود

                                             

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سپهر خلجی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و فعالین مجازی استان اظهار داشت: وسیله آموزش بسیار مهم است، ظرف چند روز آینده فراخوانی با همکاری سازمان امور اداری و  استخدامی خواهیم داشت برای دعوت به همکاری از افراد توانمند برای کمک به آموزش روابط عمومی‌ها، که این یک نهضت بزرگ برای حوزه اطلاع‌رسانی کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند و بیش از گذشته به روابط عمومی‌ها توجه شود افزود: بخش استان‌های پایگاه اطلاع‌رسانی دولت از سال گذشته تقویت شده است و ما تلاش داریم ضعف روابط‌عمومی‌ها به تدریج برطرف شود.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت عنوان کرد: با توجه اینکه رسانه‌های رسمی هر استان نمی‌توانند تمام ابعاد و  وقایع استان را پوشش دهند، استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی برای تقویت اطلاع‌رسانی مهم و اساسی است.

خلجی یادآور شد: منابع لازم برای حوزه اطلاع‌رسانی باید تامین شود و هر پروژه و طرح باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد.

وی همچنین بیان کرد: دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است و بیشترین حجم پروژه‌های کلان و مهم در استان‌ها به سرانجام می‌رسد و این نشان می‌دهد که دولت سیزدهم به همه استان‌ها توجه دارد.

خلجی ادامه داد: همه باید کمک کنیم ایلام پیشرفت کند و هر کس دوست‌دار ایلام است باید یک گام در جهت توسعه و پیشرفت ایلام بردارد.

وی تصریح کرد: برای پیشرفت استان دو وظیفه مطالبه‌گری پیشرفت استان و تبیین و روشنگری دقیق است که باید با تمام توان برای این دو مهم تلاش کنیم.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه کرد: ایلام نقش مهمی در طول دوران انقلاب، دفاع مقدس و مرزبانی از کشور دارد و سه هزار شهید والامقام سند افتخار‌ی برای ولایت‌مداری مردم ایلام است.

دیگر خبرها

  • دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است
  • پوشش همایش پیرغلامان حسینی با تمام ظرفیت رسانه‌ای کرمان
  • دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است
  • خلجی: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند
  • روایتگری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود
  • خلجی: آرایش دشمن رسانه‌ای است
  • روایت گری جزء اولویت‌ های مسئولان باشد
  • روایت گری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ممنوع است