Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ در بسته خبری دفتر خبرگزاری تسنیم آخرین اخبار مهم استان کردستان گردآوری و در اختیار مخاطبان این رسانه قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، در بسته خبری پیش‌رو، بخشی از اخبار مهم گوشه و کنار استان کردستان جمع‌آوری و در اختیار مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح «پیوند آسمانی» در راستای اهدای جهیزیه به جمعی از جوانان استان کردستان اجرا شد.

مراسم اهدا جهیزیه به زوج‌های نیازمند ظهر امروز در قالب طرح پیوند آسمانی از محل درآمدهای وقف، با حضور نماینده ولی‌فقیه در کردستان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان و جمعی دیگر از مسئولان استانی در محل مقبره امامزاده پیر محمد سنندج برگزار شد.

در این مراسم 32 سری جهیزیه به ارزش 4 میلیارد ریال به  به نوعروسان نیازمند کردستانی اهدا شد.

جوان مریوانی با عفو اولیای دم به آغوش خانواده بازگشت

برجعلی برهان‌پناه، معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی شعبه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج، خانواده اولیای دم پس از پنج سال داماد خود را بخشیدند.

وی گفت: در شهریورماه سال 1394 در شهرستان مریوان در پی یک نزاع خانوادگی داماد، پدر زن خود را به قتل رساند که پس از طی مراحل دادرسی نهایتاً در سال 1397 حکم قصاص نفس صادر و آماده اجرای حکم می‌شود.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف افزود: پس از حکم صادره، پرونده برای اخذ رضایت از خانواده اولیای دم به شعبه ویژه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج ارجاع داده شده که با تلاش مجدانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم، نهایتاً در یکم تیرماه امسال با انجام شروط مد نظر، خانواده مقتول حاضر به رضایت و گذشت شدند.

وی با بیان اینکه این پرونده ششمین پرونده قتل عمدی بود که در سال‌جاری با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف ختم به خیر شد، اظهار کرد: شورا‌های حل اختلاف یک ظرفیت برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم است که باید از این نهاد مردمی، نهایت استفاده و بهره‌وری به‌عمل آید.

برهان‌پناه با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شوراهای حل اختلاف است، از اقدام انسان‌دوستانه خانواده آن مرحوم که با گذشت خود ضمن اعطای حیات انسانی به قاتل نادم، زمینه توسعه و گسترش صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، تقدیر کرد.

150 سری جهیزیه در مناطق محروم استان مرکزی توزیع می‌شوداز گوشه و کنار همدان| از پویش اطعام و افطار غدیر تا اهدای یک صد سری جهیزیه به زوج‌های جوان

ساخت‌وساز غیرمجاز اطراف دریاچه زریبار مریوان تخریب می‌شوند

ابراهیم همت‌بلند، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان مریوان از تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز در حاشیه تالاب زریبار خبر داد و اظهار داشت: اخیراً پنج مورد ساخت‌وساز غیرقانونی که به‌منظور تغییر کاربری اراضی در مجاورت و حاشیه اطراف تالاب بین‌المللی زریبار احداث شده بود، با دستور مراجع قضایی تخریب شد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ و صیانت از اراضی حریم تالاب گفت: این اقدام پیرو مصوبات شورای حفاظت از اراضی ملی و کارگروه نجات‌بخشی تالاب، پس از طی مراحل حقوقی و صدور رأی و حکم قضایی صورت گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان مریوان خاطرنشان کرد: پس از ثبت جهانی تالاب زریبار در کنوانسیون رامسر، با هرگونه تهدید و عوامل تخریب تالاب مقابله شده و روند تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز با پیگیری در مراجع قضایی، همچنان با قوت ادامه می‌یابد.

تالاب زریبار یکی از مهم‌ترین دریاچه‌های آب شیرین در ایران و منطقه است و از غنی‌ترین و متنوع‌ترین اکوسیستم و پدیده زیست‌محیطی استان و کشور بوده که با مساحت بیش از 2 هزار و 400 هکتار به‌عنوان پناهگاه حیات وحش و به‌دلیل جایگاه منحصر به فرد آن، از اهمیت اکولوژیکی، گیاهی، جانوری و هیدرولوژیکی بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/486/ت

R7848/P1336/S6,66/CT7 بیشتر بخوانید... طرح تأمین جهیزیه زوجین سادات به مناسبت اعیادقربان و غدیر توزیع ۵۰ سری جهیزیه بین زوج های نیازمند کرجی+تصاویر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... طرح تأمین جهیزیه زوجین سادات به مناسبت اعیادقربان و غدیر توزیع ۵۰ سری جهیزیه بین زوج های نیازمند کرجی+تصاویر پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ اینجا «دیسفان گناباد»؛ روستایی که ۱۸ سال صدای گریه نوزادی را نشنیده است ۲ گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون ۶۰روزه‌ای که ابلاغیه آن ۶۰۰روزه شد ۳ دستاوردی جدید از متخصصان دریایی ایران/ ‌رادارهای پرقدرت سامانه کنترل دریایی ‌بومی‌سازی شد ۴ گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با پزشک کشاورز/ باغداری موفق که بازار ‌فلفل‌دلمه‌ روسیه، اوکراین، آذربایجان و ارمنستان را تصاحب کرد ۵ افزایش صادرات محصولات کشاورزی ایران به عراق/ رایزنی‌ برای برداشتن ممنوعیت صادرات ۲۲ محصول به خارج از کشور ۶ به مناسبت پرواز جاودانه شهید دوران|در رثای خلبانی که صدام برای سرش جایزه گذاشت/ داغ‌هایی که شهید دوران بر دل رژیم بعث گذاشت ۷ گیلان| ضرورت واگذاری سهام شستا با قیمت اولیه به بازنشستگان/ خطر حباب قیمت در بورس جدی است ۸ متخصص بیماری‌های عفونی پاسخ می‌دهد؛ آیا ‌کرونا از طریق غذا و نوشیدنی منتقل می‌شود؟ ‌ مهمترین اخبار استانها معاون اول قوه قضائیه: با اغتشاشگران ‌و مخلان امنیت مردم ‌‌بدون هیچ ‌اغماضی برخورد می‌کنیم فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء: در حیطه فعالیت‌های دولتی ورود نمی‌کنیم / فقط مسئولیت اجرای پروژه‌ها را برعهده داریم گزارش ویدئویی| کلنگ‌هایی که بر زمین می‌ماند / چرا ساخت پردیس سینمایی گاوازنگ مسکوت ماند؟ امام جمعه تبریز به کرونا مبتلا شد / تجویز دو هفته قرنطیه خانگی مهمترین اخبار تسنیم آمادگی قوه قضائیه برای کمک به دولت / موانع بر سر راه "جهش تولید" گزارش شود / برخورد قاطع قضایی با مجرمان و متخلفان ظریف: یک ساعت صحبت امن تلفنی با پوتین داشتم/ قرارداد راهبردی درازمدت با روسیه تدوین می‌شود سرمایه‌گذاری مطلوب هندی‌ها در بندر چابهار‌ / اجرای تعهد ۸۵ میلیون دلاری تجهیزاتی / قرارداد "BOT" فعال خواهد شد واشنگتن‌پست: سیاست فشار حداکثری ترامپ مقابل ایران شکست خورد قالیباف در دیدارِ "الکاظمی": پرونده ترور شهید سلیمانی با قدرت پیگیری شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شوراهای حل اختلاف استان کردستان حل اختلاف ترین اخبار سری جهیزیه اولیای دم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۱۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مسئول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای بدن نوجوان ۱۴ ساله اهل لردگان جداسازی و به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.
خانم کیانی افزود: صبح امروز در بیمارستان لردگان اعضای پیکر علی خلیل طهماسبی که در تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده جداسازی و به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.
وی ادامه داد: کبد و کلیه‌های این نوجوان لردگانی برای اهداء به شیراز ارسال شد.
کیانی تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل «فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو» اقدام کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان؛ مقتول، قاتلش را بخشید
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • وقتی مقتول دستور بخشش قاتلش را داد!
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد