Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز اعلام کرد چین در نظر دارد کنسولگری آمریکا در ووهان را در پاسخ به تصمیم واشنگتن در بستن کنسولگری چین در هیوستون، تعطیل کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد چین در حال بررسی بستن کنسولگری آمریکا در شهر ووهان چین است. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که واشنگتن از چین خواست تا کنسولگری اش را در شهر هیوستون ببندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رویترز اعلام کرد وزارت خارجه چین هنوز به درخواست این خبرگزاری برای واکنش به این خبر پاسخی نداده است؛ اما این وزارتخانه پیشتر در اظهاراتی مطبوعاتی از انتقام سخت از تصمیم آمریکا سخن گفته بود.

همچنین سفارت آمریکا در پکن نیز هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده است.

گفتنی است رسانه‌های خبری امروز اعلام کردند آمریکا از کنسولگری چین در هیوستن خواسته تا ظرف ۷۲ ساعت، آنجا را تعطیل کند.

وزارت خارجه چین نیز در واکنش به این اقدام آمریکا، با محکوم کردن آن تهدید کرد در صورتی که این کشور اشتباه خود را اصلاح نکند، با پاسخ پکن روبرو خواهد شد.

وزارت خارجه چین با محکومیت شدید این اقدام، از آمریکا خواست تا تصمیم خود برای بستن کنسولگری این کشور در هیوستون را لغو کند و گفت: واشنگتن به طور ناگهانی به ما اطلاع داد تا کنسولگری خود در تگزاس را تعطیل کنیم.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه چین تاکید کرد پکن اقدام دولت آمریکا را به شدت محکوم می‌کند و اقدامات تلافی جویانه را در پاسخ آن محتمل می‌داند.

چین در حال حاضر پنج کنسولگری در شهر‌های مختلف آمریکا از جمله نیویورک، شیکاگو و سان فرانسیسکو دارد و سفارت این کشور نیز در واشنگتن مستقر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنسولگری آمریکا ووهان چین وزارت خارجه چین خبرگزاری رویترز وزارت خارجه چین بستن کنسولگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه از سفر ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به دوحه خبر داد.

به گزارش تسنیم، یک مقام آگاه از مذاکرات آتش بس در غزه به رویترز گفت که ویلیام برنز رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند در حالیکه مذاکرات غزه «در آستانه فروپاشی» است.

این مقام همچنین بیان کرد که واشنگتن و دوحه فشار حداکثری را بر روی اسرائیل و حماس بمنظور ادامه مذاکرات وارد خواهند آورد.

رژیم صهیونیستی چشم‌انداز آتش‌بس در غزه را تضعیف کرده زیرا درخواست حماس مبنی بر پایان جنگ و خروج نظامیانش از غزه در ازای آزادی گروگان‌ها را نمی‌پذیرد.

حماس امروز اعلام کرد که دور مذاکرات آتش بس در قاهره به پایان رسیده است و هیات حماس امشب برای مذاکره با رهبری این گروه به قطر باز خواهد گشت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند
  • رویترز از سفر رئیس سیا به دوحه خبر داد
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • ایران در مقابل هرگونه اقدام خصمانه‌ای ساکت نمی‌ماند