Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@23:31:00 GMT

اخبار مشروح ۱۳ چهارشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۹

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۲۰۵۶

‍‍‍‍‍‍

انتقاد رئیس جمهور از گرانی‌های اخیر: وزارت صنعت برای مهار گرانی اقدام کند؛ موافقت مجلس با طرح تخصیص قیر رایگان برای بهسازی راه‌های روستایی؛ نگرانی‌ها از تشدید امار مبتلایان وفوتی ها‌ی کرونا در اروپا؛ و عزم ایران و روسیه برای ورود به مرحله جدید روابط؛ عناوین مهمترین اخبار مشروح ۱۳ امروز است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مشروح اخبار امروز به این شرح است:

* دادء رئیس جمهور هم ازگرانی و نابسامانی قیمت برخی کالا‌ها و اقلام درامده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای روحانی به اعضای هیات دولت به خصوص وزیرانی که مسئولیت کنترل قیمت‌ها را دارند گفت هیچ کس نباید گرانی‌های بی منطق را بپذیرد. رئیس جمهورمشخصا وزارت صنعت را مسئول مهار جدی گرانی‌ها کرد. آقای روحانی همچنین وعده داد قیمت ارز هفته اینده متعادل شود. در جلسه هیات دولت مبلغ وام ودیعه مسکن مستاجران هم اعلام شد: تهران ۵۰ میلیون ـ شهر‌های بزرگ ۳۰ میلیون و شهر‌های کوچک ۱۵ میلیون تومان.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* بیش از ۵ هزار نفر از هموطنان، با کمال تاسف، در تیرماه بر اثر کرونا جان باختند. این امار تالم برانگیز معادل سقوط سی هواپیمای مسافربری ۱۷۰ تا ۱۸۰ نفره در تیرماه است. یعنی هر روز سقوط یک هواپیمای مسافربری.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* ۱۵ میلیون مبتلا و ۶۲۰ هزار جان باخته در کشور‌های مختلف جهان. در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۰ هزار نفر دیگر به مبتلایان کرونا اضافه شده.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* مجلس با طرح تخصیص قیر رایگان برای بهسازی راه‌های روستایی موافقت کرد. نمایندگان همچنین امروز با ۱۸۵ رای مهرداد بذرپاش را به ریاست دیوان محاسبات انتخاب کردند. با رای نمایندگان، علی کامیار هم دادستان دیوان محاسبات شد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار نخست وزیر عراق بر ضرورت توسعه روابط اقتصادی و تجاری دوکشور تاکید کرد ... آقای قالیباف با اشاره به روابط عمیق فرهنگی و مذهبی دو ملت گفت: مسیر توسعه روابط و تبادلات تجاری و اقتصادی با عراق به عنوان شریک راهبردی در اولویت مجلس است. رئیس مجلس افزود: ترور جنایتکارانه سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس به دستور رئیس جمهور آمریکا لکه ننگی بر چهره دولتمردان کاخ سفید است. این موضوع ساده‌ای نیست و باید با قدرت پیگیری شود. آقای قالیباف گفت: جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود دانست که در هنگام حمله گروه تروریستی داعش به کمک برادران عراقی بیاید.
*
نخست وزیر عراق هم با اشاره به اشتراکات فرهنگی و مذهبی دو ملت گفت: دولت و پارلمان دو کشور با هم‌اندیشی باید گسترش روابط را به سمتی هدایت کنند که خیر و برکت برای ملت‌ها داشته باشد. مصطفی الکاظمی افزود: عراق با احترام از ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار خود از زمان مبارزه با نظام صدام و سپس تغییر نظام جدید در عراق یاد می‌کند.

* وزیرخارجه نتایج سفر فشرده اش را به مسکو مثبت ارزیابی کرد. آقای ظریف که حامل پیام رئیس جمهور به رئیس جمهور روسیه بود، گفتگویش را با ولادیمیر پوتین بسیار مفید خواند. وزیرخارجه با اعلام تمدید خودکار توافقنامه همکاری ایران و روسیه از عزم دو کشور برای تدوین توافق جدید خبر داد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* تفاهم نامه راه اندازی مراکز تکثیر و تولید آبزیان در مناطق ساحلی شمال و جنوب کشور بین ستاد اجرایی فرمان امام و موسسه جهاد نصر امضا شد.

- رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزایش ضریب امنیت غذایی و اشتغال زایی برای حدود ۹ هزار نفر را از مزیت‌های این تفاهم نامه اعلام کرد.

-مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: از ویژگی‌های این تفاهم نامه تحقق خودکفایی کشور در تولید لارو آبزیان و تجهیزات آبزی پروری در سواحل دریا است.

* سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ۲۸ متهم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام در دادگاه کیفری دو تهران برگزار شد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* مرور چند خبر داخلی:

- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از تولید انبوه واکسن آنفلوآنزا ساخت داخل در آینده نزدیک خبر داد. آقای ستاری همچنین فعالیت‌های ۲ شرکت از ۶ مجموعه پژوهشی برای ساخت واکسن کرونا را امیدوار کننده توصیف کرد.

- کلاس‌های نیم سال اول دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی برای دروس نظری به صورت برخط برگزار می‌شود. رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی همچنین از امکان برگزاری کلاس‌های بخش‌های عملی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

- کارمزد معاملات در بورس ۲۰ درصد کاهش یافت. براساس مصوبه سازمان بورس همچنین ۳۰ درصد از درآمد ناشی از کارمزد معاملات، روزانه به حساب صندوق سرمایه گذای مشترک توسعه بازار سرمایه واریز می‌شود.

-مصرف برق کشور شب گذشته، چهارمین بار از ۵۸ هزار مگاوات گذشت. مصرف برق شبانه کشور در ساعت ۲۱ و ۲۵ دقیقه به ۵۸ هزار و ۲۵۴ مگاوات رسید.

- قرارگاه خاتم الانبیا (ص) برای تکمیل ۸۱ طرح ملی اعلام آمادگی کرد. فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: برای تکمیل طرح‌های ملی با استفاده از راهکار تهاتر دارایی‌های غیرمولد دولت آماده ایم.

- مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از تامین ذخایر گوشت کشور با خرید تولید داخلی به ازای هر کیلو ۷۰ هزار تومان خبر داد. طلایی گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، شرکت پشتیبانی امور دام موظف شده ذخایر گوشت را از محل تولید داخلی تامین کند.

* وزیر خارجه چین آمریکارا به تنش زایی در دریای جنوبی چین متهم کرد... " وانگ یی " گفت: هدف آمریکا افزایش تنش در این دریا و تضعیف همبستگی منطقه‌ای است و جنوب شرق آسیا باید در مقابل تفرقه افکنی آمریکا هوشیار باشد. «وانگ یی» افزود: چین کاملاً مخالف دخالت‌های آمریکا در مسائل دریای چین جنوبی است. وزیر خارجه چین افزود: دریای جنوبی چین «خانه مشترک» چین و کشور‌های جنوب شرق آسیا ست و کشور‌های منطقه نباید به خارجی اجازه دخالت بدهند.
**
وزیر دفاع آمریکا بر ارسال تجهیزات نظامی به شرق آسیا تاکید کرده. وزیر خارجه آمریکا هم که به انگلیس رفته از همراهی لندن با واشنگتن در قبال پکن استقبال کرد. انگلیس با مداخله درامور داخلی چین، هنگ‌کنگ را در فهرست تحریم تسلیحاتی قرار داد و پیمان مشترک استرداد مجرمان را با هنگ‌کنگ تعلیق کرد.

* دستور سرکوب و گسترش دوباره اعتراضات در آمریکا... پس از دستور رئیس جمهور آمریکا درباره اعزام نظامیان بیشتر برای سرکوب معترضان، اعتراضات در چند شهر آمریکا گسترش یافت. پلیس و نظامیان برای سرکوب اعتراضات راهی نیویورک، شیکاگو، فیلادلفیا، دیترویت، بالتیمور، اوکلند و پورتلند شده‌اند. در پورتلند جمعیت بیشتری به خیابان‌ها آمده و پلیس و نظامیان هم آتش سرکوب به راه انداختند. معترضان در اعتراض به نژادپرستی و بی‌عدالتی پرچم آمریکا را به آتش کشیدند. انتشار ویدوئویی از خشونت چندین پلیس علیه یک معترض، خشم معترضان را برانگیخته. اعتراضات در آمریکا، ۵۷ روز پیش، به بهانه قتل یک سیاهپوست زیر زانوی پلیس آغاز شده و به اعتراض ضد نژادپرستی و بی‌عدالتی کشیده شده. بلومبرگ گزارش داد دست کم ۵۶ درصد آمریکایی‌ها کشورشان را نژادپرست می‌دانند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* مرور چند خبر خارجی:

۱۴ تن براثر تیراندازی در شیکاگوی آمریکا زخمی شدند. در این حادثه سرنشینان یک خودرو به شرکت کنندگان در یک مراسم خاکسپاری تیراندازی کرده و متواری شدند. یک نفر در ارتباط با این تیراندازی در حال بازجویی است. ترامپ اوضاع امنیتی در شیکاگوی آمریکا را بدتر از افغانستان توصیف کرده است.

- سقوط بالگرد نظامی در کلمبیا ۹ کشته برجا گذاشت. این بالگرد حامل ۱۷ نظامی کلمبیایی و در حال اعزام به ماموریت مقابله با شورشیان فارک بود. علت سقوط بالگرد اعلام نشده است.

- گروگانگیری در اوکراین با دستگیری مهاجم مسلح پایان یافت. گروگانگیر از صبح دیروز ۲۰ نفر را در یک اتوبوس در شهر لوتسک اوکراین به گروگان گرفته بود. این فرد درخواست کرده بود سیاستمداران ارشد اوکراین اعلام کنند تروریست هستند. وزیر کشور اوکراین اعلام کرد:گروگانگیردارای سوابق کیفری است.

- در حوادث ناشی از بارندگی‌های شدید در ایالت پنجاب پاکستان دست کم ۱۵ نفر جان باختند. هفته گذشته نیز در بارش‌های فصلی ایالت سند ۹ شهروند پاکستانی جان خود را از دست دادند. مرکز مدیریت بحران پاکستان هشدار داده بارندگی‌های فصلی امسال در مقایسه با سال گذشته شدیدتر خواهد بود و موجب وقوع سیل در مناطق شهری و روستایی می‌شود. برچسب ها: اخبار ، مشروح ، مشروح 13

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اخبار مشروح مشروح 13 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی رئیس جمهور گرانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۲۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه

جمعی از معلمان سراسر کشور در سالروز شهادت شهید مطهری با رهبر انقلاب دیدار می کنند.

به گزارش ایسنا، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

️این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مقام معظم رهبری در دیدار معلمان: باید فکرکردن را در جامعه نهادینه کرد رهبر انقلاب امروز در دیدار با معلمان: بایستی کاری کنیم که دانش‌آموز ما دارای هویت ملی بشود

دیگر خبرها

  • شوک به آبی‌های پایتخت، فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی و تنها امید بایدن
  • شوک به آبی‌های پایتخت، تنها امید بایدن و فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی
  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه
  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود
  • آیا فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت برای کارگران تعطیل است؟
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی ۱۴۰۳
  • جمعی از معلمان سراسر کشور چهارشنبه با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند