Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@22:50:23 GMT

آخرین آمار کرونا در اولین روز مرداد 99/

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۲۲۹۳

آخرین آمار کرونا در اولین روز مرداد 99/

پس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از ۲۷۸ هزار تن گذشت.  
برای دیدن آخرین آمار، کلیک کنید

به گزارش «تابناک»؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۷۷ مورد بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۲۷۸ هزار و ۸۲۷ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۲۲۹ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۴ هزار و ۶۳۴ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۲۴۲ هزار و ۳۵۱ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: ۳۵۸۹ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تا کنون دو میلیون و ۲۰۱ هزار و ۹۵۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

{$sepehr_album_39173}

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۵.۷ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۴.۳ درصد؛ این در حالی است که میانگین نرخ مرگ در جهان به ۶.۴ درصد رسیده و روند کاهشی خود را حفظ کرده است.

  در مورد نرخ بهبود در ویکی تابناک بیشتر بخوانید در مورد نرخ مرگ در ویکی تابناک بیشتر بخوانید   برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماده 474 ماده 477 علی اشرف ریاحی روح الله رجایی مهرداد بذرپاش اینجا ویروس کرونا کووید19 نرخ مرگ ماده 474 ماده 477 علی اشرف ریاحی روح الله رجایی مهرداد بذرپاش نرخ مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، محققان دانشگاه کمبریج، دانشگاه اکسفورد و کل تک در آمریکا مشغول توسعه روشی نوین به نام «واکسن شناسی پیشگیرانه»( proactive vaccinology) هستند که هدف آن آموزش سیستم ایمنی بدن برای شناسایی ویروس های مختلف کرونا است.

این واکسن از آنتی ژن هایی استفاده می کند که در ۸ ویروس کرونای مختلف از جمله ویروسی در خفاش ها وجود دارد. آنتی ژن ماده ای است که واکنش ایمنی در بدن را آغاز می کند.

چنین روندی به سیستم ایمنی بدن آموزش می دهد تا بخش هایی از آنتی ژن ها را جستجو کند که در ویروس های مختلف، از جمله مواردی که در واکسن وجود ندارد، مشترک است. به عنوان مثال واکسن ویروسSars-CoV-۱ که به همه گیری سارس در ۲۰۰۳ میلادی منجر شد را در بر نمی گیرد.

به طور معمول واکسن ها، مانند نمونه هایی که برای مقابله با کووید۱۹ به کار گرفته شدند، از یک آنتی ژن برای آموزش سیستم ایمنی استفاده می کنند تا ویروس های خاص و جداگانه را هدف بگیرند.

روری هیلز محقق فارغ التحصیل دانشکده داروسازی کمبریج و مولف ارشد پژوهش در این باره می گوید: تمرکز ما توسعه واکسنی است که در مقابل پاندمی ویروس کرونای آینده از انسان ها دفاع کند. باید آن را حتی قبل از آغاز همه گیری آماده کنیم. ما واکسنی ابداع کردیم که در مقابل طیف وسیعی از ویروس های کرونا از جمله نمونه هایی که هنوز ناشناخته هستند، محافظت ایجاد می کند.

نتایج این پژوهش در ژورنال نانوتکنولوژی منتشر شده است.

مارک هاوارث از دانشگاه کمبریج و مولف ارشد تحقیق می گوید: ما نباید منتظر ظهور ویروس کرونای جدید بمانیم. به دانش کافی درباره ویروس های کرونا و واکنش های سیستم ایمنی به آنها دست یافته ایم و اکنون می توانیم واکسن هایی بسازیم که در مقابل شاخه های ناشناخته ویروس کرونا از انسان ها محافظت می کند.

تحقیق نشان داده واکسن جدید که Quartet Nanocage نام گرفته واکنش ایمنی وسیعی در موش ها از جمله حیواناتی که در مقابل Sars-CoV-۲ ایمن شده بودند، ایجاد می کند.

طبق این پژوهش طراحی واکسن ساده تر از نمونه های توسعه یافته است و ا حتمالا در توسعه واکسن هایی برای دیگر مشکلات سلامتی نیز کاربرد دارد. این تحقیق در اوایل ۲۰۲۵ میلادی وارد مرحله یکم آزمایش بالینی می شود.

کد خبر 6099037 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • بهبود لکنت زبان در مبتلایان به اختلال گفتاری با استفاده از ویدئو کلیپ
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • بهبود لکنت زبان در مبتلایان به اختلال گفتاری با استفاده از ویدئو
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • «پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • ذوب‌آهن به‌دنبال بهبود آمار تقابل با استقلال
  • جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام