Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:21:50 GMT

مستندی از خاموش کردن آتش های جنگل را ببینید

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۲۴۷۵

مستندی از خاموش کردن آتش های جنگل را ببینید

مستند سینمایی «ژیوای» به کارگردانی نگین احمدی با موضوع تلاش‌های گروهی از مردان و زنان فعال مدنی کرد که بصورت خودجوش مشغول به خاموش کردن آتش مناطق جنگلی و کوهستانی زاگرس هستند، عرضه اینترنتی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی خانه مستند؛ «ژیوای» در زبان کردی به معنای زیستن است و مستند «ژیوای» درباره گروهی از فعالان مدنی و اجتماعی هست که در قالب انجمنی به همین نام در کردستان بصورت خودجوش مشغول خاموش کردن آتش در نواحی جنگلی و کوهستانی زاگرس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انجمن برای اولین بار در سال 90 در شهر پاوه کردستان شکل گرفت و پس از طی یک دوره آموزشی تصمیم گرفتند تا خودشان برای مهار آتش سوزی‌های مناطق کوهستانی و جنلگی مناطق زاگرس دست به کار شوند و علی‌رغم کمبود امکانات با دستان خالی توانسته‌اند به مردم منطقه نیز برای مهار آتش آموزش بدهند.

فعالیت گروه مردم نهاد «ژیوای» در سال‌های اخیر گسترش پیدا کرده و علاوه بر تبدیل شدن به بازوی مردمی آتش‌نشانی در مهار آتش مناطق جنگلی و کوهستانی زاگرس، در زمینه درختکاری و جمع‌آوری زباله از زاگرس نیز به فعالیت مشغول هستند به گونه‌ای که حتی در اوج شیوع بیماری کرونا نیز فعالیت‌های این انجمن متوقف نشده است و حتی در ماجرای آتش سوزی بزرگ هفته‌های اخیر کوه‌های زاگرس اعضای این انجمن دوش به دوش نیروهای امدادی مشغول خدمت بودند که متاسفانه 3 نفر از اعضای آن جان خود را برای کمک از دست دادند.

مستند سینمایی «ژیوای» در مدت زمان 42 دقیقه به کارگردانی نگین احمدی و تهیه‌کنندگی عطا پناهی تولید شده در خانه مستند انقلاب و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که هم اکنون در سایت‌های نمایش آنلاین نظیر فیلیمو و فیملگردی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا در اردبیل

ایسنا/اردبیل بر اساس اعلام سازمان هواشناسی استان اردبیل، سامانه بارشی جدیدی از عصر فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت تا اواخر چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت وارد استان اردبیل می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در تمامی مناطق استان اردبیل، وزش تندبادهای موقتی؛ بارش متناوب باران (گاهی به صورت رگبار باران توام با رعدوبرق)؛ رخداد تگرگ بویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه‌ها و بارش برف در ارتفاعات بویژه در ارتفاعات سبلان انتظار می رود.

آبگرفتگی معابر عمومی و روان آب درون شهری؛ سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی؛ برخورد صاعقه در دامنه کوه ها؛ لغزندگی جاده های مواصلاتی و اختلال در عملیات پروازی از مخاطره های جوی این رویداد خواهد بود.

به هموطنان توصیه می شود؛ از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها اجتناب کنند و عشایر منطقه جهت جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع اطلاع رسانی شود؛ به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی جهت پیشگیری از خسارت توجه شود، احتیاط در انجام پروژه های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات مورد انتظار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیماری‌های خاموش اما کشنده! (فیلم)
  • احتمال وقوع سیلاب و جاری شدن روان آب در مازندران
  • تداوم بارش بهاری در اصفهان / هوا خنک‌تر می‌شود
  • علائم خاموش استرس را بدانید
  • کوچ ییلاقی عشایر زاگرس
  • طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • هشدار نارنجی برای استان‌های غربی و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی | ویدئو
  • فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا در اردبیل
  • سامانه بارشی فردا وارد ایران می‌شود
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۱۶؛ سامانه بارشی فردا وارد ایران می‌شود