Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا گفت: هیچ گونه کمبود کیت در استان وجود ندارد اما سیاست‌های کلی وزارت بهداشت و درمان پیرامون نحوی انجام تست تغییر کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سخنگوی ستاد مدیریت کرونای استان در خصوص مطلب طرح شده در سامانه فارس من، با عنوان «کمبود کیت تست کرونا با مراجعه گسترده بیماران کرمانشاهی»، اظهار داشت: هیچ گونه کمبود کیت در استان وجود ندارد اما سیاست‌های کلی وزارت بهداشت و درمان پیرامون نحوی انجام تست تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی محمدی افزود: در خصوص تست کرونا توسط وزارت بهداشت باید توجه داشت از ابتدای شیوع این بیماری تا تاریخ ۶ فرودین ماه تنها از افراد بستری در بیمارستان‌ها تست گرفته می‌شد، اما از این تاریخ سیاست عوض شده و از کلیه افراد مشکوک نیز تست به عمل آمد.

وی ادامه داد: از خردادماه سال جاری بنا به دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا با موضوع هدفمند کردن تست‌های انجام شده، بحث تست از همه افراد کنسل و فقط از افراد دارای علامت و بالاتر از ۶۰ سال و افراد تعریف شده خاص همچون مادران باردار تست گرفته می‌شود، این مساله ربطی به کمبود کیت ندارد و تنها به منظور هدفمند کردن تست تعریف شده است.

وی در پاسخ به این سوال که کارمندان دولت و افراد کمتر از ۶۰ سال چگونه از مرخصی استعلاجی مختص کرونا استفاده کنند، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده جهت اخذ مرخصی استعلاجی کارمندان دولت دیگر نیازی به تست کرونای مثبت نیست و پزشک معالج معتمد می‌تواند با مشاهده سایر علائم بیماری کرونا، درخواست مرخصی استعلاجی را تایید کند.

سخنگویی ستاد کرونای استان کرمانشاه با مخاطب قرار دادن کسانی که خود را مشکوک به علائم کرونا می‌دانند، عنوان داشت: در صورت مشاهده علائم کرونا می‌توانید با مشورت پزشک معالج، دوره ۱۵ روزه قرنطینه خانگی را شروع کنید و هیچ نیازی به انجام تست کرونا نیست به این روش از ازدحام در مراکز تست و امکان ابتلا در مراکز آزمایش کاسته می‌شود.

وی با بیان این مطلب که اطلاع دقیقی از هزینه تمام شده هر تست کرونا ندارد، گفت: هر تست کرونا بیش از یکصد هزار تومان هزینه دارد، اما این هزینه برای مدیریت درمان از اهمیت چندانی برخوردار نیست و تمام برنامه ریزی مجموعه درمان، تلاش در راستای بهبودی و پیشگیری وضعیت جسمانی مردم است.

محمدی در واکنش به برخی شایعات مبنی بر وجود کیت‌های آلوده در کشور، گفت: این مباحث کاملا بی پایه و اساس است و من اطلاعی از وجود کیت آلوده در کشور ندارم؛ چرا که تمامی کیت‌های استفاده در کشور مورد تایید نظام پزشکی بوده و هیچ مشکلی در استفاده آن‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی محمدی کرمانشاه وزارت بهداشت درمان خبرگزاری فارس فارس من ستاد مدیریت کرونا کمبود کیت تست کرونا کمبود کیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۲۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصلح: حس می‌کنم از استقلال امتیاز می‌گیریم

مدافع تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان گفت: باید در لیگ برتر با استقلال روبه‌رو شویم و حس می‌کنم از این تیم امتیاز خواهیم گرفت. - اخبار ورزشی -

شایان مصلح در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت تیم ذوب‌آهن گفت: در نیم‌فصل دوم نتایج آنطور که می‌خواستیم پیش‌ نرفت و روی دور باخت و مساوی بودیم و این در حالی است که در نیم‌فصل اول حتی در رده دوم جدول هم قرار گرفته بودیم. شرایط برای ما ناراحت‌کننده بود، ولی خوشبختانه برد مقابل تراکتور و آلومینیوم وضعیت‌مان را بهتر کرد و فکر می‌کنم می‌توانستیم مقابل سپاهان هم بازنده نباشیم.

ربیعی: شاید چون مظلومم بیشترین ضرر و زیان داوری را داشته‌ام

 

وی راجع به دیدار تیمش برابر تراکتور در جام حذفی خاطر نشان کرد: ما همانطور که لیگ برتر را جدی گرفته‌ایم بدون شک در جام حذفی هم با تمام انگیزه بازی خواهیم کرد، چون می‌توانیم با انجام پنج یا شش بازی قهرمان شویم و به آسیا راه پیدا کنیم. ما تراکتور را رفت و برگشت در لیگ برتر شکست دادیم و طبیعتاً آنها دنبال انتقام هستند و بعد از تغییر در کادر فنی انگیزه زیادی دارند. ما بازی سختی داریم، ولی می‌خواهیم برد مقابل تراکتور را تکرار کنیم.

مصلح در مورد اینکه کدام تیم در لیگ برتر قهرمان خواهد شد، تصریح کرد: اول فصل فکر می‌کردم سپاهان قهرمان لیگ خواهد شد و اکثر فوتبالی‌ها نیز چنین تصوری داشته‌اند، ولی نمی‌دانم چرا شرایط آنها در ادامه تغییر کرد. الان هم پرسپولیس و استقلال شانس‌های اصلی هستند و کار این دو تیم در شش بازی آخر اصلاً آسان نیست. نمی‌توانم پیش‌بینی کنم کدام تیم قهرمان می‌شود، چون هر دو تیم بازی‌های سختی دارند. ما هم باید در لیگ برتر با استقلال روبه‌رو شویم و حس می‌کنم از این تیم امتیاز خواهیم گرفت.

مدافع ذوب‌آهن در مورد اینکه آیا قرار است در این تیم بماند یا خیر، گفت: قرارداد من در پایان فصل جاری به اتمام می‌رسد و خوشحالم که از لحاظ آماری بهترین فصل فوتبالی‌ام را سپری می‌کنم. من در ذوب‌آهن آرامش دارم و طبیعتاً اگر شرایط مهیا باشد، دوست دارم بمانم. در ذوب‌آهن حاشیه و جنجال نمی‌بینید و بازیکن با تمرکز کارش را انجام می‌دهد، حالا باید دید در پایان فصل شرایط چگونه رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • مصلح: حس می‌کنم از استقلال امتیاز می‌گیریم