Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@16:59:30 GMT

آزادی ۱۳گروگان در پی پخش یک مستند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۳۲۲۴

آزادی ۱۳گروگان در پی پخش یک مستند

 یک فرد مسلح در اوکراین در کشمکشی ۱۲ ساعته با پلیس این کشور، ۱۳ نفر حاضر در یک اتوبوس را به گروگان گرفت و از «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین خواست تا در ازای آزادی این افراد تماشای مستندی با محوریت دفاع از حقوق حیوانات و روایت «واکین فینیکس» هنرپیشه مشهور را به تمام مردم اوکراین توصیه کند.

این مستند یا عنوان «ساکنان زمین» در سال ۲۰۰۵ و با نگاهی انتقادی نسبت به نحوه استفاده انسان از حیوانات به عنوان حیوانات خانگی، غذا، لباس، سرگرمی و تحقیقات علمی ساخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملیات گروگانگیری این فرد صبح روز سه‌شنبه آغاز شد و فرد گروگانگیر علاوه بر درخواست تماشای مستند از بسیاری از مقامات کشور خواسته بود تا خود را به عنوان «تروریست» معرفی کنند.

در نتیجه درخواست این گروگانگیر، رئیس‌جمهور اوکراین در صفحه فیسبوک خود از همه مردم خواست تا این مستند را تماشا کنند.

پس از این اتفاق، گروگانگیر تمامی گروگان‌ها را آزاد کرد و خود را تسلیم پلیس کرد. پیام رئیس‌حمهور اوکراین نیز پس از آزادی گروگان‌ها از صفحه‌اش پاک شد.

بنابر گزارشات محلی، پلیس اوکراین فرد گروگانگیر را به عنوان مردی ۴۴ ساله مدافع حقوق حیوانات شناسایی کرده است.

۲۵۸۲۵۸

کد خبر 1413148

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اوکراین سینمای مستند فیلم مستند واکین فینیکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد

آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی زلفی‌گل در گفتگو با فارس در خصوص نوع برخورد پلیس آمریکا با دانشجویانی که معترض به نسل کشی رژیم اسرائیل هستند و مقایسه آن با برخوردی که پلیس ایران در اعتراضات سال ۱۴۰۱ داشت اظهار کرد: نوع برخورد ما نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی برای علم و عالم و خانواده بزرگ و فهیم و فرزانه دانشگاهی جایگاهی خاص قائل است و بر همین اساس قانونی تصویب کرده که اجازه نمی‌دهد نیرو‌های امنیتی و نظامی وارد دانشگاه بشوند.

این در حالی است که در جریان اعتراضات دانشجویی در ایران نیز همواره برخوردهای تندی با معترضان می شود. سال گذشته نیز بسیاری از دانشجویان بازداشت، تعلیق و یا اخراج شده اند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری یادآور شد: عملکرد ما به دلیل آن است که برای جامعه دانشگاهی و علم و عالم جایگاه خاصی قائل هستیم و دیدید در سال ۱۴۰۱ که اعتراضات سه ماه طول کشید به جای اینکه پلیس وارد دانشگاه شود شخص وزیر علوم وارد دانشگاه شد.

زلفی گل افزود: در بحبوحه حوادث سال ۱۴۰۱ خودمان وارد دانشگاه صنعتی شریف شدیم و به میان دانشجویان رفتیم و صحبت‌های آن‌ها را شنیدیم و مدیریت کردیم.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به تناقض رفتار کشور‌هایی که خود را مهد آزادی می‌دانند گفت: در دانشگاه‌های کشور‌هایی که مدعی مهد آزادی هستند می‌بینیم که با دانشجو و استاد چگونه برخورد می‌کنند و در حوادث اخیر دانشگاه‌های آمریکا دیدیم که آزادی لگدمال شد و چگونه با دانشجویان برخورد کردند.

وزیر علوم در ادامه افزود: دانشگاهیان ما چنین رفتار‌هایی را می‌بینند و به داشتن آزادی در دانشگاه‌های خودمان افتخار می‌کنیم.

زلفی گل تصریح کرد: دانشجویان و دانشگاهیان ایران اسلامی از دانشجویان و دانشگاهیان سایر کشور‌ها که به ندای وجدان خود پاسخ دادند و در قبال نسل کشی صهیونیست‌ها حساسیت به خرج می‌دهند تقدیر و تشکر می‌کند و یقیناً سازمان‌های بین‌المللی در مورد چنین خواسته‌ای از سوی قشر فرهیخته دانشجو و دانشگاهی تمکین خواهد کرد و صدای اعتراضات دانشجویان را خواهند شنید.

 وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: امروز هم خواهیم دید که در دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌های کشور برنامه‌هایی خواهند داشت و با دانشگاهیانی که با مظلومان فلسطینی همدردی کردند مکاتبه خواهد شد و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم و یقین داریم که چنین حرکت‌های دانشگاهی در مقابله با رژیم ظالم صهیونیستی نتیجه بخش خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد
  • دموکراسی علیه آزادی
  • کاریکاتور/ «مهد آزادی بیان!»
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • اگر طوفان نمی‌شد + اسناد محرمانه
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی