Web Analytics Made Easy - Statcounter




به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در دیدار با جمعی از سرمایه گذاران طرح ساخت و ساز اطراف حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در مشهد گفت: نباید ساخت و ساز‌ها بالاتر از گنبد حرم مطهر رضوی ساخته شود و آن را تحت الشعاع قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه با اصل طرح که شارستان و هشت راه باغ باشد موافق هستم افزود: چیزی که اشکال دارد کیفیت ساخت و ساز اطراف حرم مطهر است، درست نیست که در اطراف حرم ساختمان‌های بلند مرتبه طوری ساخته شوند که گنبد حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) تحت الشعاع قرار گیرد و از طرفی اطراف این حرم مطهر به صورت مراکز خرید و بازار‌ها و بازارچه‌های مفصلی درآید که نتیجه آن حوزه منطقه ثامن در شکل یک کیش وسط آن گنبد طلا باشد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: نکته دیگر اینکه همراه با ساخت مکان‌های اقامتی بیشتر باید توقفگاه‌های بیشتری نیز تعبیه شود تا پاسخگوی نیاز زائران و مسافران باشد و این ساخت و ساز‌ها به گونه‌ای نباشد که مرکز ترویج اجناس خارجی و لوکس شود و فکر زائر را از زیارت دور کند که البته در بین این ساخت و ساز‌ها توجه به اشتغال، تولید داخل و توجه به بازار داخلی نیز ضروری است. بیشتر بخوانید: با مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی درخصوص بافت پیرامونی حرم مطهر مخالفیم/تصمیم‌گیری در تهران، توهین به شهروندان مشهدی استآیت الله علم الهدی بیان کرد: کیفیت تملک زمین‌های اطراف حرم مطهر رضوی هم به گونه‌ای است که بیش از ۲۵ سال زمین‌ها را به صورت ارزان از خانواده‌ها می‌خریدند و هیچ ساخت و سازی در آن‌ها انجام نمی‌دادند و در نهایت زمین‌ها را با قیمت‌های بسیار بالاتر می‌فروختند این در حالی است که این منطقه به صورت ویرانه باقی مانده است و نقد اساسی به این کار دارم.

او با تاکید بر اجرای درست ساخت و ساز در اطراف حرم مطهر حضرت امام هشتم (ع) تصریح کرد: من از ابتدا نظرم بر ساخت و ساز پیرامون اطراف حرم مطهر رضوی ثابت بوده است و همچنان بر آن تاکید دارم که این باید به درستی اجرا شود تا به مردم ظلم نشود که سرمایه گذاران با این شرایط طرح موافقت کردند و در صدد اجرای آن برخواهند آمد.

اجرای ۵۰ درصد طرح نوسازی و بهسازی این بافت بر عهده شهرداری مشهد و اجرای ۵۰ درصد دیگر از طریق شرکت بازآفرینی بافت‌های فرسوده بر عهده دولت است.   انتهای پیام// م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه بافت پیرامونی حرم رضوی ساخت و ساز اطراف حرم مطهر حرم مطهر رضوی ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۳۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال و هوای حرم مطهر رضوی در چهارشنبه زیارتی

دریافت 61 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6094461

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی ۲۵ پارکینگ در اطراف بازار اصفهان برای پارک موتورسیکلت‌ها + لیست پارکینگ‌ها
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • فعالیت سامانه بارشی در خراسان رضوی
  • فرماندار: طرح تأمین پارکینگ اطراف حرم مطهر رضوی را تحویل دولت داده‌ایم 
  • حال و هوای حرم مطهر رضوی در چهارشنبه زیارتی
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • رفسنجان به عطر شهید گمنام دیگری عطرآگین می‌شود 
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند