Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@15:55:50 GMT

همه تلاش ما برای کاهش ورودی به زندان ها است

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۳۳۷۴

همه تلاش ما برای کاهش ورودی به زندان ها است

مرتضوی با اشاره به این که باید از طرق مختلف قانونی موجبات زندانی نشدن افراد را فراهم کرد؛ گفت:۶ هزار و ۶۰۰ زندانی می‌توانند با بهره‌گیری از قانون مجازات جایگزین حبس آزاد شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،«سید امیر مرتضوی» امروز(1 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: باید از همه ظرفیت ها برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری و افراد به زندان استفاده شود؛ این امر مورد تاکید قوه قضائیه است؛ باید زمینه بازگشت افراد به جامعه فراهم شود و از طرق مختلف قانونی می‌توان موجبات زندانی نشدن فرد را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی با بیان این که همه باید در این خصوص ایفای نقش کنند؛ افزود: وقتی جامعه به یک زندانی که مجازات خود را کشیده و به جامعه بازگشته به‌عنوان مجرم نگاه می‌کند، این فرد مأیوس و سرخورده می‌شود؛ با حفظ اشتغال، زندانی‌ها و جرایم کاهش می‌یابد.

 

وی  با اشاره به جلوگیری از تعطیلی ٣١٨ واحد تولیدی در استان بدون تشکیل پرونده در سال گذشته، ادامه داد: با توجه به  شیوع ویروس کرونا همه تلاش ما برای این است که ورودی زندان‌ها کاهش یابد؛ در سه ماه ابتدای پارسال در استان خراسان رضوی ٥٥٨ رأی در خصوص مجازات جایگزین حبس صادر شد که این تعداد امسال به ٦٢٧ رأی رسیده است.

 

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: در راستای تشکیل کمیته حل اختلاف در هیأت‌های مذهبی با به‌کارگیری قضات دادگستری، پارسال ١١٠ مورد اختلاف بدون تشکیل پرونده در این کمیته حل شد همچنین کمیته حل اختلاف برای حل مشکلات مجتمع‌های تجاری پس از شیوع ویروس کرونا تشکیل که تاکنون مشکلات ٦٨٥ واحد تجاری در این کمیته حل شده است.

 

مرتضوی با اشاره به این که ۶ هزار و ۶۰۰ زندانی می‌توانند با بهره‌گیری از قانون مجازات جایگزین حبس آزاد شوند، افزود: قانون کاهش مجازات حبس که تیرماه امسال مصوب شد زمینه آزادی ٦ هزار زندانی را فراهم می‌کند؛ مجرمان جرایم امنیتی مشمول مجازات جایگزین حبس نمی‌شوند؛٢٨ دستگاه اجرایی به‌عنوان دستگاه پذیرنده در موضوع مجازات جایگزین حبس مشخص شده‌اند و ما از عدم همکاری لازم  بسیاری از این دستگاه‌ها با دادگستری گلایه داریم.

 

پایان پیام/540

منبع: شبستان

کلیدواژه: کاهش ورودی پرونده ها کاهش ورودی زندانیان ویروس کرونا مجازات جایگزین حبس کمیته حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۳۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید

کهربایی مدیرکل زندانهای استان سمنان در دیدار اعضای هیئت امنای ستاد دیه استان با رئیس کل دادگستری، گفت: به همت خوب خیرین استان سمنان از ابتدای سال تا کنون ۷ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی ۳۰ میلیارد ریالی از زندان آزاد شده اند. 

مدیر کل زندان های استان سمنان و نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان با اشاره به اقدامات سال گذشته ستاد دیه استان سمنان، عنوان کرد: در سال گذشته ۱۱۶ نفر زندانی با بدهی بیش از ۵۰۰میلیارد ریالی و تنها با پرداخت ۵۳ میلیارد ریال کمک از سوی ستاد دیه و پیگیری جهت گذشت شکات و اعطای تسهیلات بانکی از زندان آزاد شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان در این نشست، افزود: اقدامات ستاد دیه استان سمنان در جهت آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد بسیار قابل تقدیر است و امید است در آینده نیز این اقدامات پیشرفت داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه برخی استان ها موفقیت های چشمگیری در آزادی زندانیان داشته اند، تصریح کرد: باید با استفاده از تجارب این استان ها و همچنین بهره گرفتن از ظرفیت بیشتر صنعتگران و خیران استان در راستای کمک به آزادسازی زندانیان و کمک به خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان نیز اقدامات شایسته ای صورت پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • بابک زنجانی از زندان آزاد می‌شود؟/ توضیحات قوه قضائیه
  • «نقض حکم اعدام» بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • نقض حکم اعدام بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • بهره‌مندی ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی از عفو و نهادهای ارفاقی در سال ۱۴۰۲
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید