Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جیرالدین گریفیث» (Geraldine Griffith) سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا امروز چهارشنبه در گفتگو با شبکه سعودی العربیه مدعی شد واشنگتن حداکثر فشار را بر ایران و حزب الله وارد خواهد ساخت.

او گفت: واشنگتن تلاش دارد تا مانع از آن شود که تهران به سلاح دست پیدا کند و به موازات کمک به لبنان، به فشار‌ها علیه حزب الله ادامه خواهد داد؛ همچنانکه گفتگو‌ها با تمامی طرف‌ها در لیبی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه تأکید کرد: نباید گذاشت ایران به سلاح دسترسی پیدا کند. واشنگتن به دنبال آن است که تهران را از توسعه و دستیابی به هرگونه «سلاح هسته‌ای یا بالستیک» بازدارد.

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا همچنین در ادامه مدعی شد: فشار حداکثری به ایران سبب می‌شود کمک‌های مالی آن به شبه نظامیان متوقف شود.»

او در ادامه ادعا‌های خود افزود: تحریم‌های آمریکا علیه تهران سبب خروج شماری از شرکت‌ها از ایران شده است.

گریفیث در خصوص حزب الله لبنان نیز اعلام کرد کشورش فشار‌های اقتصادی شدیدی را بر این گروه اعمال کرده است.
او همچنین از کشور‌های دیگر نیز خواست تا در فشار به حزب الله، به آمریکا ملحق شوند.

اظهارات این عضو وزارت خارجه آمریکا در حالی بیان می‌شود که مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور نیز روز گذشته در اظهاراتی مشابه مدعی شده بود آمریکا اجازه نخواهد داد ممنوعیت سلاح از ایران برداشته شود.

او به هنگام سفر به انگلیس روز سه شنبه گفت که با بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور در خصوص تمدید ممنوعیت ممنوعیت سلاح علیه ایران صحبت کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حزب الله لبنان فشار حداکثری وزارت خارجه آمریکا حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا

رئیس اداره سیاسی حماس در خارج سامی ابوزهری امروز چهارشنبه، اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا را تلاشی برای اعمال فشار بر حماس و تبرئه رژیم اشغالگر دانست.

به گزارش مشرق، رئیس اداره سیاسی جنبش حماس در خارج، اظهارات وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن مبنی بر اینکه «حماس مانع دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا است» را تکذیب کرد.

سامی ابوزهری در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز تصریح کرد که «چنین اظهاراتی از بلینکن بعید نیست زیرا معروف است که وی بیشتر وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا». این اظهارات برای اعمال فشار بر حماس و تبرئه رژیم اشغالگر طرح می‌شود.

وی تاکید کرد که حماس هنوز در حال بررسی آخرین پیشنهاد ارائه شده در باره آتش‌بس است و این نخست‌وزیر رژیم اشغالگر بنیامین نتانیاهو است که مانع دستیابی به توافق می‌شود.

این در حالی است که یک منبع بلندپایه مصری در گفت‌وگو با شبکه خبری «القاهره» از تداوم تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در فضایی مثبت و تداوم رایزنی‌های دولت مصر با طرف‌های مختلف برای رفع اختلافات میان طرفین خبر می‌دهد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اسرائیل شد
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح