Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@12:28:35 GMT

ابتلای ۳۵۰ نفر از کادر درمان استان زنجان به کرونا

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۳۷۱۵

ابتلای ۳۵۰ نفر از کادر درمان استان زنجان به کرونا

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه تجربه نشان داده هر زمان که مردم نگاه جدی به موضوع پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی داشتند، روند شیوع ویروس کرونا کاهشی بوده است، گفت: تداوم شرایط امروز باعث کاهش آمار بیماران کرونایی در مردادماه خواهد شد اما اگر دوباره وضعیت به روال گذشته باز گردد، در نیمه دوم شهریورماه شاهد پیک مجدد بیماری خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های امروز سازمان جهانی بهداشت به ما می‌گوید که افراد زیادی در شرایط کنونی باید از ماسک و اقلام بهداشتی استفاده کنند، افزود: کادر درمانی استان زنجان طی پنج ماه گذشته با همه توان و ظرفیت در حال خدمات‌رسانی به بیماران بوده و در همین راستا اقدام به اضافه کردن ۶۰ تخت ICU و ۱۸۰ تخت در فضاهای موجود بیمارستانی کرده‌ایم.

قزلباش در ادامه به موضوع عزاداری‌ها در ماه محرم امسال اشاره و تصریح کرد: همه ما ایرانی‌ها حال و هوای خاصی در ماه محرم داریم اما نباید فراموش کنیم که در شرایط فعلی، برگزاری عزاداری‌ها به شیوه سال‌های قبل امکان‌پذیر نیست. برای برخی از هیئات شاخص استان از جمله دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان نیز نهادهای فرهنگی استان باید الگوهایی را که متضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، ارائه دهند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با یادآوری اینکه موضوع تجهیزات پزشکی همواره یکی از دغدغه‌های حوزه درمان بوده و امروز که در شرایط خاصی قرار داریم، این مشکلات بیش از گذشته به چشم می‌آید، ادامه داد: در همین راستا مقرر شده است ۱۴۰ تخت بیمارستانی به تخت‌های فعلی مراکز درمانی استان اضافه شود. علاوه بر این در زمینه نیروی انسانی نیز اقداماتی برای جذب افراد فعال به صورت ۸۹ روزه انجام شده است.

قزلباش با بیان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که باید به همزیستی با ویروس کرونا عادت کنیم تا اوضاع وخیم‌تر نشده و بتوانیم به روزهای آینده امیدوار باشیم، اظهار کرد: مهم‌ترین موضوعی که امروز در همه جای دنیا در خصوص کاهش شیوع ویروس کرونا تاکید شده، بحث استفاده از ماسک برای همه اقشار جامعه است. علاوه بر اینکه کمرنگ کردن حضور در تجمعات غیرضروری را نیز باید به این تاکیدات اضافه کرد.

وی با تاکید بر اینکه همه دستورالعمل‌های بهداشتی و نحوه رعایت آن به اصناف مختلف در استان ابلاغ شده است، بیان کرد: با وجود ابلاغ این پروتکل‌ها، هنوز این نگرانی وجود دارد اصناف استان تا چه حد به این دستورالعمل‌ها پایبند هستند که در این زمینه نقش دستگاه‌های نظارتی می‌تواند بسیار حساس و تعیین‌کننده باشد، از طرفی رفتار مردم نیز در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه برای بستری بیماران کرونا توانستیم از ظرفیت تخت‌های بیمارستان بهمن که تنها بیمارستان خصوصی این استان است، استفاده کنیم، گفت: بیمارستان بهمن فعال خیرخواه دارد که اطمینان داریم برای فعال ماندن این بیمارستان تلاش خواهد کرد و قابل قبول نیست که بیمارستانی با حمایت‌های دولت ایجاد شود و در زمان مورد نیاز نتوان از آن در راستای منافع مردم استفاده کرد.

قزلبا با یادآوری اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی استان در شرایط کنونی که شیوع کرونا بر اقتصاد بخش‌های مختلف جامعه تاثیر گذاشته، به هیچ وجود قصد پلمب واحدهای صنفی تخطی از پروتکل‌های بهداشتی را به عنوان اولویت خود ندارد، عنوان کرد: این موضوع را نیز باید در نظر داشته باشیم که زنجان دو هفته بحرانی را در زمینه شیوع ویروس کرونا پشن سر گذاشت و چند روزی است که اوضاع کمی نسبت به گذشته بهتر شده است.

وی از ابتلای ۳۵۰ نفر از کادر درمانی استان زنجان به ویروس کرونا از زمان شیوع این بیماری خبر داد و با اشاره به اینکه نیمی از این افراد موفق به بازگشت به محل کار خود و ارائه خدمات در حوزه درمانی شده‌اند، یادآور شد: همچنین آمار حاکی از آن است که تعداد بیماران سرپایی استان در اوایل تیرماه امسال به ۱۲۰۰ نفر رسید که این موضوع در نیمه تیرماه امسال وخیم‌تر شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه ۷۷۲۶ نفر تا به امروز تست آزمایشگاهی‌شان مثبت شده و در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند، گفت: این آمار به مدت دو هفته سیر صعودی داشت تا اینکه طی روزهای اخیر روند نزولی خود را طی کرد و امروز به زیر ۶۰۰ نفر بستری رسیده است اما موضوع مهم این است که نیمی از بیماران بستری در بخش آی. سی.یو بدحال هستند.

کد خبر 4980652

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت بهداشت ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا شهرکرد قزوین گرگان حجاب و عفاف ستاد مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بیرجند بهزیستی مسکن شهرستان کرج دانشگاه علوم پزشکی استان درمانی استان ویروس کرونا استان زنجان پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۳۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • تجمع دانشگاهیان زنجان درحمایت از خیرش دانشجویان آمریکا برگزار شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آرتتا در کادر فنی‌اش بهزاد غلامپور دارد! (عکس)‏
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • پیش بینی وزش شدید باد در زنجان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت